Słaby ręczny hydrauliczny

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Marcin18110 » 22 lut 2011, o 21:56

Lapa robi sie wam sztywna bo naciskajac noznym cisnienie idzie na caly uklad ( w tym na tyl )a jak do tego pomozecie lapa to juz wogole na tyle jest duzo wieksze cisnienie niz przy samym cisnieciu lapy bez noznego. Tez mialem ten problem ze byla mizeria z efektywnoscia hamowania ale dobor pompy i dobre odpowietrzenie to klucz do sukcesu :) Jezeli chodzi o problemy z ruszaniem sie lapy podczas cisniecia noznego to tylko wina ze nie ma przelotu plynu na pompie. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Marcin18110
DRIFTER
 
Posty: 186
Dołączył(a): 15 lis 2009, o 10:29
Lokalizacja: Poznań

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Cybul » 24 lut 2011, o 09:14

Jeśli za ciężko wam zaciągnąć ręczny musicie zmniejszyć odległość wysprzeglika od osi obrotu ręcznego. Zwiększy się wtedy skok łapy a zmniejszy siła jakiej potrzeba do zablokowania kół. Przecież nie ma znaczenia czy to jest daewoo czy willwood - w srodku jest tłoczek z reperaturką, który przepycha płyn hamulcowy. Jeśli ktoś kupuje ręczny dedykowany do danej pompy, to założenie innej może wymusić konieczność modyfikacji odległości. Średnica tłoczków i ich ilość w zaciskach też ma znaczenie. Ale nie zgodzę się z tym, że firma robi różnice, ponieważ jest to układ hydrauliczny w którym nic nie przecieka, a co za tym idzie jeśli na pompie willwood używacie przykładowo siły 20N do zatrzymania tylnych kół przy skoku dźwigni 10cm to jak zmienicie tak odległości, żeby przy pompie z daewoo skok był również 10cm to siła potrzebna do zatrzymania kół również wyniesie 20N.
Robienie oddzielnego układu nic nie zmienia w tej kwestii, ponieważ płyn hamulcowy przechodzi przez reperaturki w pompie hamulcowej bez najmniejszego oporu (żeby to zobaczyć wystarczy odkręcić przewód dochodzący do wysprzeglika z pompy i zobaczyć, że płyn powoli ścieka).
Lepiej pobawić się odległościami w ręcznym niż dawać nowy układ, ponieważ po założeniu drugich zacisków o takiej samej średnicy tłoczka nic się nie zmieni.
Avatar użytkownika
Cybul
Touge Drifter
 
Posty: 375
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 23:12
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Orhe » 30 cze 2011, o 19:20

Witam będe weekend montował hydrauliczny ręczny SHIFT -R w E36 ,bede wpinał się w seryjny układ i tu pytanie jest jakis specjalny sposob odpowietrzenia układu od ręcznego czy robic tak samo jak normalnie sie odpowietrza hamulce ??

Jeszcze pytanie czy jak załozyłem wentylator elektryczny w E36 przed chłodnicęto czy on powinien dmuchac na nią czy wyciągać z niej ciepło ??
Avatar użytkownika
Orhe
Król Ronda
 
Posty: 77
Dołączył(a): 8 gru 2009, o 17:20
Lokalizacja: Poznań

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez ADAMAT » 30 cze 2011, o 19:24

powinien dmuchać na nią, zwłaszcza jak masz go jako wspomaganie wisko, do tego używasz go tylko na postoju, bo w trakcie pałowania wisko ma większe obroty i wydajność i będzie go przekręcał i w efekcie palić się będą bezpieczniki
Avatar użytkownika
ADAMAT
DRIFTER
 
Posty: 635
Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 20:05
Lokalizacja: Pleszew

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Orhe » 1 lip 2011, o 05:44

Czyli mam źle ,bo mam ustawione,zeby wyciągał ciepło . To nie mozna elekto wiatraka podczas latania bokiem używać ??
W byłej E30 mialem wiatrak od klimy z E39 i używałem go podczas latania i nic się z nim nie działo
Avatar użytkownika
Orhe
Król Ronda
 
Posty: 77
Dołączył(a): 8 gru 2009, o 17:20
Lokalizacja: Poznań

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez ADAMAT » 1 lip 2011, o 06:32

podkreślam że dzieje się tak jak używasz i sprawengo wisko i elektrycznego których przepływ jest w tym samym kierunku "tak powinno być", przy czym jeśli u ciebie elektryczny z przodu ciągnie to w trakcie jazdy tak jak by nie działał, pomyśl trochę przecież w trakcie jazdy powietrze wpada na chłodnicę czyli zakłuca pracę twojego wentylatora. Ale nie pękaj, nie jeden driver w aucie z 500KM ma tak jak Ty i nie wie dlaczego mu się autko przegrzewa. A tam ten efekt jest dopiero najbardziej odczuwalny. Do tego jeszcze odwrócenie biegunów na zmianę kierunku obrotów mało daje bo łopatki wentylatora mają określony kształt i wydajność tylko w jednym kierunku.
Avatar użytkownika
ADAMAT
DRIFTER
 
Posty: 635
Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 20:05
Lokalizacja: Pleszew

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Orhe » 1 lip 2011, o 15:24

Ok dzięki za info :)
Co do hydro łapy wiesz jak ją odpowietrzyć ? Tak jak zwykły układ ?
Avatar użytkownika
Orhe
Król Ronda
 
Posty: 77
Dołączył(a): 8 gru 2009, o 17:20
Lokalizacja: Poznań

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Marcin *nemo* » 15 lut 2012, o 01:03

Mam problem ale nie znalazłem na niego odpowiedzi nigdzie a wiec pisze tu auto BMW e30 z ABS hamulce były super do momentu założenia ręcznego hydraulicznego a wiec jest wpięty w seryjny układ z korektora siły hamowania przewód do zaworu do odcinania tylnych hamulcy dalej do pompy ręcznego z ręcznego przewód na trójnik odpowietrzałem już 3razy,2razy normalnie i raz za pomocą maszynki do odpowietrzania i nic problem jest w tym że zaciągam ręczny i dociągam do końca i nic a jak zamknę zawór odcinający tył to ręczny jest bajka łapie super i blokuje koła a jak zawór jest otwarty to jak by wogóle nie miał płynu,odpowietrzałem już samym nożnym,później kombinowałem nożnym i ręcznym i nic o co może tutaj chodzić??A dodam że ręczny to model taki jakich teraz pełno na allegro po 250zł czyli nic specjalnego,ale po odcięciu tyłu dopiero tylko działa prawidłowo.Z góry dzięki za odpowiedzi mam nadzieje że ktoś coś doradzi.
Avatar użytkownika
Marcin *nemo*
Król Ronda
 
Posty: 52
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 00:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Misior » 15 lut 2012, o 08:01

A odpowietrzałeś na włączonym zapłonie?
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Marcin *nemo* » 15 lut 2012, o 14:54

Nie oraz nie odpowietrzałem wszystkich kół tylko tył ponieważ przodu wogóle nie ruszałem.Czyli mam rozumieć że pompa ABS może nie puszczać płynu przy wyłączonym zapłonie??Chyba nie bardzo bo przelałem już przez układ co najmniej litr płynu na wyłączonym.
Avatar użytkownika
Marcin *nemo*
Król Ronda
 
Posty: 52
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 00:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez duchu22 » 15 lut 2012, o 19:28

Marcin *nemo* napisał(a):Mam problem ale nie znalazłem na niego odpowiedzi nigdzie a wiec pisze tu auto BMW e30 z ABS hamulce były super do momentu założenia ręcznego hydraulicznego a wiec jest wpięty w seryjny układ z korektora siły hamowania przewód do zaworu do odcinania tylnych hamulcy dalej do pompy ręcznego z ręcznego przewód na trójnik odpowietrzałem już 3razy,2razy normalnie i raz za pomocą maszynki do odpowietrzania i nic problem jest w tym że zaciągam ręczny i dociągam do końca i nic a jak zamknę zawór odcinający tył to ręczny jest bajka łapie super i blokuje koła a jak zawór jest otwarty to jak by wogóle nie miał płynu,odpowietrzałem już samym nożnym,później kombinowałem nożnym i ręcznym i nic o co może tutaj chodzić??A dodam że ręczny to model taki jakich teraz pełno na allegro po 250zł czyli nic specjalnego,ale po odcięciu tyłu dopiero tylko działa prawidłowo.Z góry dzięki za odpowiedzi mam nadzieje że ktoś coś doradzi.


A sprawdz czy masz dobrze podlaczone przewody do recznego (zamienic na probe miejscami).

Auto z ABS mozna odpowietrzac i na odpalonym i na wlaczonym. Po dolozeniu recznego do auta hamulec odpowietrza sie normalnie.
Avatar użytkownika
duchu22
Touge Drifter
 
Posty: 284
Dołączył(a): 30 maja 2010, o 08:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Marcin *nemo* » 15 lut 2012, o 20:10

No patrząc na takie ręczne na alledrogo sugerowałem się tymi podłączeniami i patrząc na inne ręczne jest tak samo że wejście jest na końcu pompki a wyjście bliżej ręcznego wiec nie ma opcji źle podłączyć przewody tym bardziej że na zamkniętym zaworze który odcina tylne hamulce ręczny jest git i łapie ładnie a tak dalej bym nie miał ręcznego bo ciśnienie by szło na zawór.Ręczny zachowuje się jak by w przewodzie miedzy korektorem siły a zaworem odcinającym tył było powietrze,tyle że nie rozumiem czemu ono nie chce wyjść bo przelałem już co najmniej 2x butelki po 500ml płynu:|znajomy dał mi jeszcze jeden pomysł na odpowietrzenie sprawdzę ale mimo wszystko czekam na jakieś podpowiedzi może ktoś coś wymyśli,a może ktoś się już spotkał z taka opcją.
Avatar użytkownika
Marcin *nemo*
Król Ronda
 
Posty: 52
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 00:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Mates JBB » 15 lut 2012, o 20:24

Sprawdź czy nie ma powietrza na pompie ABS-u lub na pompie przy serwie. A jak działa hamulec nożny?? Blokuje odpowiednio mocno tylne kołą??
Avatar użytkownika
Mates JBB
Touge Drifter
 
Posty: 330
Dołączył(a): 24 lut 2011, o 12:32
Lokalizacja: Łódź

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Jajnik » 15 lut 2012, o 22:20

A z tyłu zaciski masz seryjne, czy zmieniłeś na coś większego?

Jaki przewód zastosowałeś między zaciskami a pompka?
Avatar użytkownika
Jajnik
DRIFTER
 
Posty: 1107
Dołączył(a): 19 lis 2009, o 20:46
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki

Re: Słaby ręczny hydrauliczny

Postprzez Marcin *nemo* » 15 lut 2012, o 23:20

Wszystko seria jedyne to nowe przewody dołożona pompka oraz zawór do odcinania tylnych hamulcy założony przed ręcznym i fakt jest dłuższy obieg ale to raczej nie powinno mieć pływu bo i tak płynem wypełni.Nożny działa gorzej niż działał wcześniej łapał wysoko i mocno teraz niżej i gorzej,a jak zamknę zawór do odcinania tyłu to hamulec nożny robi się lepszy i ręczny działa prawidłowo.W jaki sposób sprawdzić czy nie ma powietrza w pompie ABS-u lub w hamulcowej pompie dodam raz jeszcze że układ rozpinałem za pompa ABS dopiero przy korektorze siły hamowania i po rozłączeniu przewodu zaślepiłem i otworzyłem dopiero gdy kładłem nowe przewody także płyn był cały czas .
Avatar użytkownika
Marcin *nemo*
Król Ronda
 
Posty: 52
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 00:48
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości