Ja do siebie robie na pompie wilwooda bo u kumpla w e30 spisuje sie rewelacyjnie. Natomiast niepolecam D2 (oczywiscie to subiektywna opinia) bo u kumpla w skaju fabryczny rekaw dziala lepiej niz hydrauliczny D2.
wczoraj wymieniłem pompe na inną ale hamulcową (tamta była od sprzęgła) wyjechalismy na test i tak samo jak na wcześniejszej pompie. Musze jeszcze raz spróbnowac odpowietrzyć i zobacze wtedy. Wcześniej (jeszcze na chamulcu nożnym przód+tył) chamulec na tył chyba nie działał bo były zardzewiałe tarcze może coś przez to nie tyka ale sprawdzałem że tłoczki chodzą już sam nie wiem
Dzisiaj wyjeżdżam na test szpery, ale w drodze na odpowiedni plac postanowiłem sprawdzić ręczny (ostatnio odpowietrzaliśmy i też inna pompa weszła) zaciągam raz i tak jak zawsze słabizna, zaciągam drugi raz i coś krychło. Pojechałem do domu wjeżdżam na kanał i okazało się, że zacisk pękł Nie spodziewałem się, że tam jest taka siła więc się zdziwiłem, i z tego wszystkiego wynika że z ręcznym jest wszystko chyba ok a winne mogą być klocki. Czy jest to możliwe? Zdjęcia z masakry ręcznym chydraulicznym hehe
Mozliwe ze ten reczny twoj to byla taka slabizna bo zacisk byl juz nadlamany i dlatego byla taka lipa z tym hydraulikiem. Wkoncu kilka razy pozaciagales ten reczny i trach pekl zacisk-tak mi sie wydaje no ale zobaczymy jak zalozysz nowy zacisk
eMbor napisał(a):czy to standart, że gdy zaciągam ręczny twardnieje pedał hamulca?
Witam, własnie dzis ogarnełem temat recznego u mnei w aucie i strasznie zadziwił mnie ten twardy pedał pod noga, bo jak blokuje reczny to cieszko wyczuc wtedy pedał hamulca da sie to jakos obejsc zeby chodził poprawnie czy jedyne wyjscie 2 zaciski i osobny układ??
olafbmw napisał(a):Przy okazji ręcznego mam jeszcze pytanko od czego najlepsza jest pompa. Wiem, że pompa sprzęgła od skody 120 jest ok ale nie mogę jej dostać, może jeszcze od czegoś pasuje?
Jezeli to wina pompki to proponuje ci wysprzeglik od Lanosa ( koszt chyba 30 zl ) i na tym napewno dziala . Jeszcze jutro sprawdze dokladnie numer wysprzeglika aby nie wprowadzic cie w blad
http://moto.allegro.pl/item816608441_bm ... przod.html Panowie zakupiłem ową pompke, została zamontowana i powstał taki problem. Układ zalany został płynem i przy naciskaniu pedału hamulca mega mocno cofa sie wajcha hydraulicznego recznego (powstaje wysokie cisnienie na tloczku, ktory ja wypycha?) (zbiła mi dzis szybe ;/) Ma ktoś jakiś pomysł, co moze byc przyczyną?
Poczytaj inne watki,odezwij sie do Blachy na prv albo do kogos kto hydraulika montowal,zagadaj z romanem i zobacz u niego podlaczenie-ale najpierw forum przeszukaj.
Smal napisał(a):Poczytaj inne watki,odezwij sie do Blachy na prv albo do kogos kto hydraulika montowal,zagadaj z romanem i zobacz u niego podlaczenie-ale najpierw forum przeszukaj.
Jak już mnie wywołujecie do tablicy to idę Więc może od początku. W mojej ex E30 (tak, tak została sprzedana ) był seryjny układ hamulcowy bez ABS-u. Do stworzenia hamulca ręcznego użyłem pompki sprzęgła od Daewoo jak znajdę zdjęcia to zapodam. Pompka ta miało dwa otwory, z boku w stosunku do kierunku poruszania się tłoka, w jednym był gwint a w drugim oryginalny króciec, problem był taki że po pozbyciu się króćca i nagwintowaniu otworu na przewód kanalik w środku wypadał nie centralnie tylko z boku a po wkręceniu przewodu miedzianego zagniatał on się na kanaliku i nie było przepływu. Podumałem, podumałem i wziąłem do ręki wiertarkę, najpierw z malutkim wiertłem żeby zrobić kanalik z tyłu pompki (równolegle do kierunku poruszania się tłoka), następnie większe wiertło żeby zrobić otwór pod gwint. Otwór który nagwintowałem jako pierwszy (ten w którym kanalik wypadał z boku) zaślepiłem przy użyciu śrubki drobnozwojnej i podkładki miedzianej. W ten sposób przerobiłem pompkę, następnie podłączyłem przewód od pompy hamulca zasadniczego do wejścia które przeniosłem na tył pompki i z wyjścia czyli z otworu z boku pompki do trójnika na tylne hamulce. Zajęło mi to... 3 godziny z wyprawą do sklepu i rozkminianiem co i jak. Ręczny działał bez zarzutu, blokował koła przy każdej prędkości, jeśli nacisnąłem pedał hamulca zasadniczego to w pompce pojawiało się ciśnienie ale nie musiałem wkładać większej siły w zblokowanie kół tylnych tylko skracał się ruch dźwigni.
Obiecane fotki: Pompka Daewoo
Konstrukcja ręcznego (wersja pierwotna, później pompka została przeniesiona o połowę niżej bo w tej konfiguracji wymagało to użycie dużej siły)
To musi działać ale nie wierz mi na słowo, obejrzyj filmik z jednego z ostatnich treningów