Bmw E30-adaptacja części z innych modeli

Re: Bmw E30-adaptacja części z innych modeli

Postprzez e30 owner » 11 gru 2014, o 21:58

Dobra, dziś miałem jechać po części z lasera dla klienta, ale spotkanie z podwykonawcą nie doszło do skutku, więc miałem chwilę wolną i się wziąłem trochę poważniej za szczep kolumn z 540i do e30.

Za wzór położyłem sobie dwie kolumny, jedna z e30, druga z e34. Za odniesienie postanowiłem sobie obrać płaszczyznę przylegania felgi do tarczy hamulcowej. I deczko rozczarowałem się niestety. O ile długość kolumn jest niemal identyczna, to reszta ma już mało wspólnych cech.
- średnice wewnętrzne górnych mocowań, oraz rozstaw szpilek górnych mocowań są identyczne. Średnica zewnętrzna górnego mocowania w e34 jest 7mm większa niż w e30.
- odsadzenie tarczy hamulcowej w e34 jest większe o 3,5cm niż w e30.
- przykładając liniał do punktu odniesienia, różnica w odległości między osią amora a liniałem, na wysokości górnego mocowania wynosi 3cm (25cm e30, 22cm e34), byłoby to zrozumiałe i do zaakceptowania, gdyż e34 ma tarczę hamulcową właśnie o podobną wartość "głębszą", i wtedy można tą różnicę potraktować jako 3cm dystans, ALE....
- Jak zawsze musi być jakieś ALE, teorię z powyższego odnośnika można by zastosować gdyby kąty osi kół między osiami kolumn były takie same, pomiędzy e34 a e30. A nie są ... E34 ma oś koła bardziej prostopadłą do osi kolumny niż e30. Stąd wynika że po założeniu kolumny e34 do e30, wyjdzie spory negatyw (Pomimo fabrycznych wahaczy e30 negat wyjdzie jak na wahaczach od e46 przy kolumnie ori e30).
- jeśli zastosować odległości mocowania wahacza oraz końcówki drążka kierowniczego w kolumnie e34 takie same jak w e30, licząc od płaszczyzny przylegania koła do tarczy hamulcowej, to wahacz wszedłby w tarczę e34, potrzeba odsunąć kolumnę co znów zwiększy negatyw.
- Zwrotniczka pod kolumnę e34 do e30, musi być "słusznej" grubości, gdyż laga w e34 jest na równi z osią koła, i nakrętka musi być wpuszczona w zwrotniczkę jak fabrycznie jest to wykonane w e34. W e30 amortyzator jest przesunięty ku przodowi, umozliwiając przykręcenie normalne sworznia do ucha.

Czyli tak ogólnie mówiąc, wszystko ładnie pięknie, ale kąty się różnią "trochę". W wolnej chwili wrócę do tematu i spróbuję innego sposobu pomiaru, zmienię punkt odniesienia po prostu.

Fot nie mam, bo raz że ciemno, a dwa zune mi strzelił focha i nie chce mi nokii synchronizować z kompem ...
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Bmw E30-adaptacja części z innych modeli

Postprzez rom089 » 11 gru 2014, o 23:06

dokładnie ;) ja wkładając belkę z e34 przespawałem wewnetrzny otwór o 1 cm ku górze lecz to nie zlikwidowało negatywu w 100% co jest troche irytujące bo aby ustawić wszystko na 0 trzeba tez przesunąć lub rozwiercić zewnetrzne mocowanie ponieważ juz otwory w wahaczach nie sa w linii ;/

plan jest w wolnych chwilach albo przerobić cała belkę z e34 albo zrobić belkę od zera z profila pod własne wymagania z nawierconymi blachami pod mocowania wahaczy a same wahacze na unibalach aby wyregulowac zbieżność
rom089
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Bmw E30-adaptacja części z innych modeli

Postprzez e30 owner » 11 gru 2014, o 23:16

Tylko ja akurat rzeźbię dla odmiany przód :D
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Poprzednia strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości