Strona 3 z 3

Re: Przeróbka piasty e34

PostNapisane: 29 paź 2014, o 17:59
przez michalm
Hmmm a nie było prościej dokładnie sobie pomierzyć wpisać w wyszukiwarkę polosie.pl i zamówić nowe półosie ? Jak dla mnie cięcie odlewów i przerabianie to trochę slaby temat rozumiem takie rozwiązania na chwile ale nie na stale

Re: Przeróbka piasty e34

PostNapisane: 29 paź 2014, o 18:51
przez BLACHA
Przeczytaj pierwsze kilka postów i dowiesz się o co chodziło.

Re: Przeróbka piasty e34

PostNapisane: 28 lut 2017, o 10:11
przez Domino
Odgrzebie temat, jest jakiś gotowy schemat włożenia półosi od e34 do e30? Jakie łożyska ? Co przerabiamy? Jest tu ktoś pomocny czy już sami biznesmeni?

Re: Przeróbka piasty e34

PostNapisane: 1 mar 2017, o 17:38
przez Chycu
Adapter od Swagierów?

Re: Przeróbka piasty e34

PostNapisane: 1 mar 2017, o 21:39
przez Domino
No faktycznie pomocne info, adapter +pół osie to nawet 1000 zł a zestaw z e34 to z modami nie połowa tej ceny, skoro są umiejętności i chęci to po co przepłacać.

Re: Przeróbka piasty e34

PostNapisane: 15 kwi 2017, o 13:13
przez e30 owner
Potrzebujesz łożysko o wymiarach
Zewn/wewn/szer
72/37/37 - dla wahacza na bębnie od e30/e36 compact i compact 318ti
75/37/37 - dla wahacza na tarczy od e30/e36 compact 323ti

To jest pod piastę od 520i e34, podobno wszystkie e34 mają te same piasty prócz 530i robionego w latach 88-95 i 530i touring z lat 91-96. Pod te piasty trzeba łożysko o średnicy wewnętrznej 42mm.

Szerokość łożyska z e34 to 42mm a e30 e36 i e46 wszystkich typów (tylko m3 nie sprawdzałem) to 37mm więc 5mm węższe od e34 530i i 8mm węższe od 520i (tam jest szerokość 45mm). Więc dystans trzeba dotoczyć.

Wszystkie dane są dostępne na REALOEM i według danych z tej bazy opracowałem co podsyłam. Nie wiem tylko jak z hamulcem - jaki zacisk i jaka tarcza siądzie.

Ogólnie łozysko jakie potrzebujesz jest montowane w FIAT Barchetta, Bravo Brava na przedniej osi itd.
Polecam tą stronę do wyszukiwania łożysk. http://www.rufus.pl/search?controller=s ... rch=Szukaj

Jak ogarniesz temat, mam nadzieję że podeślesz efekty :)

Re: Przeróbka piasty e34

PostNapisane: 15 kwi 2017, o 13:49
przez BLACHA
Jak robiłem prototyp to zostawiłem tarcze i zacieki z e30, jedynie trzeba było w tarczy otwory 5x120 nawiercić .
Można oczywiście dać większe +adaptery

Re: Przeróbka piasty e34

PostNapisane: 15 kwi 2017, o 18:26
przez e30 owner
A cha dużo to pomaga :) Dzięki Blacha za podpowiedź :)

Muszę porównać głębokość osadzenia tarczy e34 vs e30 jak będzie to samo mniej wiecej to wyjdzie bajka. Zawias na 800Nm na drag slicku za jakieś 1000 - 1300pln na gotowo :D.

Re: Przeróbka piasty e34

PostNapisane: 18 kwi 2017, o 18:56
przez Domino
Poszliśmy na łatwizne flansza wewnętrzna z e34 + przegłub ten z frezem od półosi e30 , tokarka i spawanie, z m60 daje rade, fot. nie umiem wrzucać.

Re: Przeróbka piasty e34

PostNapisane: 18 kwi 2017, o 19:14
przez BLACHA
Domino napisał(a):Poszliśmy na łatwizne flansza wewnętrzna z e34 + przegłub ten z frezem od półosi e30 , tokarka i spawanie, z m60 daje rade, fot. nie umiem wrzucać.


Ubiegłeś mnie o kilka dni, u mnie do e36 compact :thumbsup:
A zdjęcie musisz zmniejszyć rozdzielczość, albo daj sam link