Przeróbka piasty e34

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez crazy » 6 paź 2014, o 22:04

tez dzisiaj sprawdzalem - to jest staliwo ;)
crazy
Król Ronda
 
Posty: 96
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:47
Lokalizacja: radom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 6 paź 2014, o 22:41

ale strasznie twarde, jak będę to robił jeszcze raz to na mniejszym prądzie, wstępnie bym nagrzał materiał i studził na piecu lub owinął watą szklaną i bardzo trzeba uważać na odpryski, z tego wieloklinu ciężko było zbić a z powierzchni gdzie dochodzi nakrętka tokarz mi "liznął" nożem bo nie miałem pomysłu jak to usunąć, następnym razem będzie jakąś podkładka
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Misior » 7 paź 2014, o 18:20

Spoko Ci to wyszło. Ciekawe czy to będzie trzymać?
Ile finalnie skróciłeś ten zabierak? Teraz półoś wchodzi z większym przegubem i nie wadzi o zawieszenie?
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 7 paź 2014, o 19:26

Misior napisał(a):Spoko Ci to wyszło. Ciekawe czy to będzie trzymać?
Ile finalnie skróciłeś ten zabierak? Teraz półoś wchodzi z większym przegubem i nie wadzi o zawieszenie?


No też jestem ciekaw, ale raczej więcej niż sam przegub. to chyba jeszcze nie są te największe jakie występują ale i tak będzie lepiej niż te z e30 no i to co mi się osobiście najbardziej podoba to cena takiej półosi, ostatnio sporo e34 idzie na żyletki a półosie można zdobyć w cenie złomu ;)
Zabieraki zostały skrócone 20mm w stosunku do oryginału codomijania się z zawieszeniem to mocowanie wahacza też jest przesunięte (dospawane drugie mocowanie) w sumie jak na zdjęciu w pierwszym poście. Chwilowo brak czasu ale wszystkie komponenty mam tak więc na dniach che skręcić to na podłodze do kupy i zobaczyć co wyszło. Na 100% śruby przegubu miną mi się z ori sprężyną co też było powodem podjęcia się przeróbki. Gdy miałem "zabieraki" tylko stoczone 5mm od strony łożyska półoś z e28 mi mieściła się na styk ale minimalnie tarło o sprężynę. Teraz powinno być OK. W najbliższym czasie chyba jeszcze zrobię mod piasty z e34 i piasty z compacta tak żeby od razu zyskać na szerokości tylnej osi i mieć więcej miejsca żeby pokombinować z większymi heblami ale dopiero jak będę miał czas a na razie zostają ori tarcze i zaciski z e30 i będą testy :drift:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez crazy » 7 paź 2014, o 20:46

20 mm to nie za malo bo ja skracalem o 30 zeby poloski nie byly za bardzo wcisniete...?
zabieraki i piasty masz z tych samych wahaczy?
crazy
Król Ronda
 
Posty: 96
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:47
Lokalizacja: radom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 7 paź 2014, o 21:20

crazy napisał(a):20 mm to nie za malo bo ja skracalem o 30 zeby poloski nie byly za bardzo wcisniete...?
zabieraki i piasty masz z tych samych wahaczy?


W/g moich wyliczeń powinno starczyć a jak będzie mało to od strony łożyska można zebrać jeszcze 5mm na spokojnie ale jestem raczej spokojny, poskładamy zobaczymy.
One muszą być wciśnięte z minimalnym luzem żeby móc się "rozciągnąć" przy pracy góra/dół od położenia poziomego, jak skrócisz za dużo ograniczysz ich zakres pracy ale to w sumie oczywiste. Jak poskładam dam foto i się okaże :)
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Misior » 7 paź 2014, o 21:52

A dyfer jaki masz? 188?
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 8 paź 2014, o 12:59

Misior napisał(a):A dyfer jaki masz? 188?


Pisalem juz czesniej że 188, może kiedyś mi będzie się chciało bawić z 210 ale naradzie potestujemy
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez emikyton » 8 paź 2014, o 16:35

Panowie, wyjaśnijcie co to są dyfry 188 a 210?
Avatar użytkownika
emikyton
Touge Drifter
 
Posty: 546
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:10
Lokalizacja: Janów Lubelski

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez tony_rider » 8 paź 2014, o 17:43

188 średnia głowa np e34 e32, a 210 to duża głowa e34 m5 e46 m3 e39 m5 itp

różnią się wielkością ( długością wałka atakującego` ) oczywiście zewnętrznie też ale dla różnych modeli są różne mocowania ( górne, boczne, od przodu itp :) )
tony_rider
Touge Drifter
 
Posty: 414
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 13:59
Lokalizacja: Kraków

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Misior » 9 paź 2014, o 00:19

BLACHA napisał(a):
Misior napisał(a):A dyfer jaki masz? 188?


Pisalem juz czesniej że 188

Jakoś mi umknęło.
Mierzyłem u siebie na dyfrze 210 nawet po skróceniu tych elementów, tak jak Ty zrobiłeś, nie podejdą mi półosie bez skracania. Tak więc w Twoim przypadku masz więcej o jeden duży plus przemawiający za taką przeróbką a w przypadku większego dyfra trzeba się zastanowić.
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 9 paź 2014, o 05:00

Zastanawiać to się nie ma co, po prostu trzeba u ciebie dać wąską sprężynę i jeździć ze skróconymi polosiami. Wczoraj zrobiłem pod e30 które miało z tylu gwint BC i tylna sprężyna właśnie miała wąski kształt tak wiec wystarczy dobrze poszukać żeby znaleźć rozwiązanie . Można też dać amora tylnego ze sprężyną ze sky-a lub polo albo dopasować sprężyne z przedniego gwintu - ja tak miałem w poprzedniej konfiguracji
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez Misior » 9 paź 2014, o 10:21

BLACHA napisał(a):Można też dać amora tylnego ze sprężyną ze sky-a lub polo albo dopasować sprężyne z przedniego gwintu - ja tak miałem w poprzedniej konfiguracji

Tak właśnie działam :thumbsup:
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez crazy » 9 paź 2014, o 21:32

pod dyfer 210 tez da sie zalozyc polosie duze w belke e30, ja mam tak zrobione tylko trzeba zastosowac jeszcze jeden patent albo miec polosie z m5 albo 540 jak dobrze mis ie wydaje
podrzuce na dniach foty jak to ogarnac bez polosi z m5..
crazy
Król Ronda
 
Posty: 96
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:47
Lokalizacja: radom

Re: Przeróbka piasty e34

Postprzez BLACHA » 20 paź 2014, o 19:28

Poskładałem zebrane elementy do kupy i wso działa. Odległości dobrze wyliczyłem, nic się nie blokuje, nie ociera. Na zdjęciach przede wszystkim chciałem pokazać ile miejsca zyskałem między sprężyną a śrubą mocującą przegub poprzez przeróbkę piast. Nadal jest ciasno ale wszystko się mieści. Teraz tylko przeróbka belki co by koła stały w pionie i całość pójdzie do testera... kolega kończy e30 1JZ :yeah:

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość