Strona 1 z 1

E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

PostNapisane: 17 wrz 2014, o 18:02
przez emikyton
j.w. mam obniżoną E30 na chińskim gwincie do granic możliwości (gwint z tego co pamiętam to jakiś JOM czy jakoś tak) no i dobijają mi amortyzatory.

Jakie dostępne amortyzatory są najkrótsze, ewentualnie, jak skrócić obecny?

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

PostNapisane: 17 wrz 2014, o 18:16
przez e30 owner
Ale tłoczysko dobija o dół lagi, czy góra lagi wali w poduchę??

Opcja jest taka aby dobrać krótki amor, tylko też musi mieć odpowiednią twardość żeby Ci przód nie skakał jakbyś miał rozpieprzone amory. Do tego dociąć lagę, nagwintować pod nakrętkę i tyle.

Lub ciąć lagę, i ciąć amor u dołu, skrócić i pospawać amor. Podobno działa.

To w przypadku gdy bije góra lagi o poduchę. W przypadku gdy tłoczysko bije o dół amora, trzeba skracać tłoczysko metodą cięcia diaksem na przykład i gwintować pod nakrętkę.

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

PostNapisane: 17 wrz 2014, o 19:58
przez Nikikin
Jak dobrze pamiętam to Astra F ma krótsze amory które można by dopasować do lagi E30. Oczywiście trzeba by skrócić lagę.

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

PostNapisane: 22 paź 2014, o 12:32
przez Szymczak
Golfowe Bilki dają radę :)

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

PostNapisane: 24 paź 2014, o 08:34
przez justin19
Amora się nie skraca.

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

PostNapisane: 24 paź 2014, o 17:46
przez e30 owner
Tak samo jak nie tnie się sprężyn ... Skąd Ty te teorie bierzesz??

Amortyzator można skracać ile się chce, trzeba tylko to zrobić z głową a nie dup.y połową. Nie można skrócić tylko tłoczyska, lub tylko obudowy tłoczyska. Ponieważ trzeba zachować odpowiedni stosunek drogi dobicia i drogi odbicia. W ten sposób dochodzimy do punktu w którym jest sprężyna. Skrócony amor nie może współpracować z seryjną sprężyną. Więc trzeba założyć krótszą vel, skracaną. Skracać sprężyny metodą cięcia można, ale też trzeba to robić z głową. Oprócz mniejszego prześwitu uzyska się także większą sztywność sprężyny, ze względu na mniejszą ilość zwoi pracujących. Sprężyna działa na zasadzie skręcania pręta z którego jest zrobiona, im dłuższa tym miększa (przyjmując taką samą średnicę drutu oraz średnicę samej sprężyny), i nie ważne czy drut ten jest skręcony w sprężynę, czy prosty jak w belkach u francuzów działa na tej samej zasadzie, skręca się pręt. Im ten pręt krótszy ty większą siłę należy nałożyć by go skręcić o dany kąt. I w tym momencie, aby mieć stabilność prowadzenia samochodu, mając skrócony amor, z sztywniejszą sprężyną, należy zwiększyć siłę odbicia amortyzatora, albo poprzez przeróbkę tłoczyska, albo poprzez zalanie odpowiedniego oleju opisanego jako "fork" - czyli specjalnego amortyzatorowego.

Takie rzeczy usłyszałem od małej zagranicznej firmy robiącej zawieszenia, czy to na bazie seryjnych, czy to na bazie nowych uniwersalnych.

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

PostNapisane: 25 paź 2014, o 00:52
przez justin19
Tylne można skrócić bo są pełne, ale większość przednich jest pusta w środku i go nie skrócisz.

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

PostNapisane: 25 paź 2014, o 15:05
przez e30 owner
Jeszcze lepiej, może zaraz się dowiem że amortyzator jest pusty bo to amortyzator gazowy :D Nawet amortyzator gazowy główne tłumienie ma olejowe. Żaden amortyzator nie jest pusty, ani żaden amortyzator nie jest pełny z tego co się dowiadywałem. Takie przybliżenie jak to wygląda : http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/38 ... niach.html. Przekroje chyba wszystkich typów amorków, standardowe olejowe, gazowe, jedno i dwu rurowe.

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

PostNapisane: 25 paź 2014, o 15:46
przez rom089
skrócić można :P ale nie amortyzator a tłoczysko tylne jest tylko sam pręt i na dole w obudowie jest cały mechanizm tłumiący gaz jak i olej ;) powiedzmy w Bilstein ma odwrócone tłoczysko jak w motocyklach w przednim widelcu nie da sie tego obciąć zatoczyć i srócić ;) skracajac zwykłe tłoczysko w amorze przy glebie powiedzmy -75 o te 7 cm amor dalej pracuje w własciwym zakresie pracy a nie dobija o dno lub o poduszkę nie zmienia to faktu ze i tak jest za miękki :)

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

PostNapisane: 25 paź 2014, o 17:38
przez justin19
e30 owner napisał(a):Jeszcze lepiej, może zaraz się dowiem że amortyzator jest pusty bo to amortyzator gazowy :D Nawet amortyzator gazowy główne tłumienie ma olejowe. Żaden amortyzator nie jest pusty, ani żaden amortyzator nie jest pełny z tego co się dowiadywałem. Takie przybliżenie jak to wygląda : http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/38 ... niach.html. Przekroje chyba wszystkich typów amorków, standardowe olejowe, gazowe, jedno i dwu rurowe.


E30, to weź obetnij sobie tłoczysko w amortyzatorze od E36 i zobaczysz czy jest pełny czy pusty. Ty chyba tylko teoretycznie driftem się zajmujesz bo wiedza praktyczna zerowa.

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

PostNapisane: 25 paź 2014, o 17:50
przez e30 owner
To pisz że chodzi o TŁOCZYSKO. Ja zrozumiałem że chodzi o amortyzator. Co do reszty wypowiedzi zapraszam do mnie na usługę wtedy się wypowiesz :)