Strona 1 z 1
E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''
Napisane:
17 wrz 2014, o 18:02
przez emikyton
j.w. mam obniżoną E30 na chińskim gwincie do granic możliwości (gwint z tego co pamiętam to jakiś JOM czy jakoś tak) no i dobijają mi amortyzatory.
Jakie dostępne amortyzatory są najkrótsze, ewentualnie, jak skrócić obecny?
Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''
Napisane:
17 wrz 2014, o 18:16
przez e30 owner
Ale tłoczysko dobija o dół lagi, czy góra lagi wali w poduchę??
Opcja jest taka aby dobrać krótki amor, tylko też musi mieć odpowiednią twardość żeby Ci przód nie skakał jakbyś miał rozpieprzone amory. Do tego dociąć lagę, nagwintować pod nakrętkę i tyle.
Lub ciąć lagę, i ciąć amor u dołu, skrócić i pospawać amor. Podobno działa.
To w przypadku gdy bije góra lagi o poduchę. W przypadku gdy tłoczysko bije o dół amora, trzeba skracać tłoczysko metodą cięcia diaksem na przykład i gwintować pod nakrętkę.
Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''
Napisane:
17 wrz 2014, o 19:58
przez Nikikin
Jak dobrze pamiętam to Astra F ma krótsze amory które można by dopasować do lagi E30. Oczywiście trzeba by skrócić lagę.
Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''
Napisane:
22 paź 2014, o 12:32
przez Szymczak
Golfowe Bilki dają radę
Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''
Napisane:
24 paź 2014, o 08:34
przez justin19
Amora się nie skraca.
Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''
Napisane:
24 paź 2014, o 17:46
przez e30 owner
Tak samo jak nie tnie się sprężyn ... Skąd Ty te teorie bierzesz??
Amortyzator można skracać ile się chce, trzeba tylko to zrobić z głową a nie dup.y połową. Nie można skrócić tylko tłoczyska, lub tylko obudowy tłoczyska. Ponieważ trzeba zachować odpowiedni stosunek drogi dobicia i drogi odbicia. W ten sposób dochodzimy do punktu w którym jest sprężyna. Skrócony amor nie może współpracować z seryjną sprężyną. Więc trzeba założyć krótszą vel, skracaną. Skracać sprężyny metodą cięcia można, ale też trzeba to robić z głową. Oprócz mniejszego prześwitu uzyska się także większą sztywność sprężyny, ze względu na mniejszą ilość zwoi pracujących. Sprężyna działa na zasadzie skręcania pręta z którego jest zrobiona, im dłuższa tym miększa (przyjmując taką samą średnicę drutu oraz średnicę samej sprężyny), i nie ważne czy drut ten jest skręcony w sprężynę, czy prosty jak w belkach u francuzów działa na tej samej zasadzie, skręca się pręt. Im ten pręt krótszy ty większą siłę należy nałożyć by go skręcić o dany kąt. I w tym momencie, aby mieć stabilność prowadzenia samochodu, mając skrócony amor, z sztywniejszą sprężyną, należy zwiększyć siłę odbicia amortyzatora, albo poprzez przeróbkę tłoczyska, albo poprzez zalanie odpowiedniego oleju opisanego jako "fork" - czyli specjalnego amortyzatorowego.
Takie rzeczy usłyszałem od małej zagranicznej firmy robiącej zawieszenia, czy to na bazie seryjnych, czy to na bazie nowych uniwersalnych.
Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''
Napisane:
25 paź 2014, o 00:52
przez justin19
Tylne można skrócić bo są pełne, ale większość przednich jest pusta w środku i go nie skrócisz.
Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''
Napisane:
25 paź 2014, o 15:05
przez e30 owner
Jeszcze lepiej, może zaraz się dowiem że amortyzator jest pusty bo to amortyzator gazowy
Nawet amortyzator gazowy główne tłumienie ma olejowe. Żaden amortyzator nie jest pusty, ani żaden amortyzator nie jest pełny z tego co się dowiadywałem. Takie przybliżenie jak to wygląda :
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/38 ... niach.html. Przekroje chyba wszystkich typów amorków, standardowe olejowe, gazowe, jedno i dwu rurowe.
Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''
Napisane:
25 paź 2014, o 15:46
przez rom089
skrócić można
ale nie amortyzator a tłoczysko tylne jest tylko sam pręt i na dole w obudowie jest cały mechanizm tłumiący gaz jak i olej
powiedzmy w Bilstein ma odwrócone tłoczysko jak w motocyklach w przednim widelcu nie da sie tego obciąć zatoczyć i srócić
skracajac zwykłe tłoczysko w amorze przy glebie powiedzmy -75 o te 7 cm amor dalej pracuje w własciwym zakresie pracy a nie dobija o dno lub o poduszkę nie zmienia to faktu ze i tak jest za miękki
Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''
Napisane:
25 paź 2014, o 17:38
przez justin19
e30 owner napisał(a):Jeszcze lepiej, może zaraz się dowiem że amortyzator jest pusty bo to amortyzator gazowy
Nawet amortyzator gazowy główne tłumienie ma olejowe. Żaden amortyzator nie jest pusty, ani żaden amortyzator nie jest pełny z tego co się dowiadywałem. Takie przybliżenie jak to wygląda :
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/38 ... niach.html. Przekroje chyba wszystkich typów amorków, standardowe olejowe, gazowe, jedno i dwu rurowe.
E30, to weź obetnij sobie tłoczysko w amortyzatorze od E36 i zobaczysz czy jest pełny czy pusty. Ty chyba tylko teoretycznie driftem się zajmujesz bo wiedza praktyczna zerowa.
Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''
Napisane:
25 paź 2014, o 17:50
przez e30 owner
To pisz że chodzi o TŁOCZYSKO. Ja zrozumiałem że chodzi o amortyzator. Co do reszty wypowiedzi zapraszam do mnie na usługę wtedy się wypowiesz