RURY BEZSZWOWE gatunki stali na elementy zawieszenia

Re: RURY BEZSZWOWE gatunki stali na elementy zawieszenia

Postprzez Marb » 31 gru 2012, o 18:09

Gazy aktywne więc to będzie metoda MAG.
Co do gazów to raczej Argon + 1% O2, charakterystyki słabo utleniające (tak tak Ar jest gazem obojętnym, ale w tym połączeniu jest słabo utleniający). Chodzi o to żeby spoina posiadała skład chemiczny zbliżony do materiału rdzenia.

A propos stali chromowo-molibdenowej, tutaj masz badania nad spoinami wykonywanymi różnymi metodami - całkiem nieźle wypada jakaś metoda STT :confused:
http://www.cyf.gov.pl/nowa/raporty_a/ia ... 145_12.pdf

EDIT:
W sumie dopiero przecierasz dziewicze szlaki... Może teraz jest dobry czas zadzwonić i dowiedzieć się jak najlepiej to spawać, tym razem Ci w głowie nie namieszają :)
Marb
Amator
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 11:52

Re: RURY BEZSZWOWE gatunki stali na elementy zawieszenia

Postprzez bakuÅ› » 31 gru 2012, o 18:30

Marb, bez obary ale wrzucasz coś o czym sam nie masz pojęcią... SST to poprostu spawanie pulsacyjne metodą MAG, a odnośnie wcześniejszej wypowiedzi kolegi - TIGiem nie tylko spawa się ramy rowerowe, wierz mi. I ta metoda jest najodpowiedniejsza do tej operacji. Szacun :rockon:
Avatar użytkownika
bakuÅ›
Touge Drifter
 
Posty: 112
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: RURY BEZSZWOWE gatunki stali na elementy zawieszenia

Postprzez Marb » 31 gru 2012, o 19:38

Właśnie dlatego wstawiam zdziwioną minę, a i z drugiej strony nie ukrywam też że na temacie spawania się nie znam.
Pozdrawiam i nie kryje urazy :)
Marb
Amator
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 11:52

Re: RURY BEZSZWOWE gatunki stali na elementy zawieszenia

Postprzez bakuÅ› » 31 gru 2012, o 20:23

Luz, to nie ze złośliwości, a chęci pomocy. Spawalnictwem zajmuję się nacodzień także coś tam na ten temat wiem... ;)
Avatar użytkownika
bakuÅ›
Touge Drifter
 
Posty: 112
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: RURY BEZSZWOWE gatunki stali na elementy zawieszenia

Postprzez yeti_e30 » 1 sty 2013, o 01:12

bakuś napisał(a):A ja polecam Cr-Mo oznaczenie 41xx najlepiej 4130

to jest bardzo mocno naęglona stal pełna nazwa to CROMO 4130 i jest bardzo mocna ale krucha na wachacze 100% sie nie nadaje tu podam przykład rama w rowerze wyczynowym bardzo czesto peka w okolicach spawow bo sie wywęgla wiec wg moich info odpada poszukajcie w necie fotek na sprawdzanie wytrzymałościowe na zmęczenie materiału cromo 4130 jak gą mecza na prazach i peka jak żeliwo prawie hehe pozdr a po za tym jest strasznie cieżki
yeti_e30
Król Ronda
 
Posty: 60
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 18:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: RURY BEZSZWOWE gatunki stali na elementy zawieszenia

Postprzez bakuÅ› » 1 sty 2013, o 09:55

yeti_e30 napisał(a):to jest bardzo mocno naęglona stal pełna nazwa to CROMO 4130 i jest bardzo mocna ale krucha na wachacze 100% sie nie nadaje tu podam przykład rama w rowerze wyczynowym bardzo czesto peka w okolicach spawow bo sie wywęgla wiec wg moich info odpada poszukajcie w necie fotek na sprawdzanie wytrzymałościowe na zmęczenie materiału cromo 4130 jak gą mecza na prazach i peka jak żeliwo prawie hehe pozdr a po za tym jest strasznie cieżki


:lollol: bede wredny, ale wez sie chlopie ogarnij, bo pieprzysz jak potluczony. wszystko co napisales to bzdury... :banghead:
Avatar użytkownika
bakuÅ›
Touge Drifter
 
Posty: 112
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: RURY BEZSZWOWE gatunki stali na elementy zawieszenia

Postprzez Hachi » 1 sty 2013, o 16:33

Co do rur na wachacze i elementy zawieszenia, stosunek jakość/cena najbardziej efektywnym materiałem jest Cr-Mo 4130 ewentualnie 4140. Jest to drogi materiał ale ma długi okres zmęczeniowy dużo dłuższy niż zwykłej stali węglowej aczkolwiek żaden materiał nie jest niezniszczalny i ma obliczalną długość cykli, nie da się ukryć że każda część kiedyś pęknie, urwie się, zegnie czyli ZUŻYJE się ale to zależy od tego co ile weryfikujemy stan tych części.

Jako alternatywny materiał polecam jako minimum używany na klatki bezpieczeństwa czyli rura bezszwowa ze stali C30 czyli 0,3 procent węgla i nie więcej bo będzie pękać może być walcowana na zimno lub gorąco, walcowana na gorąco jest opcją wytrzymalszą.

Co do spawania metoda jest dowolna pomiędzi TIG a MIG ze wskazaniem na Tig bo jest bardziej precyzyjny ale nie wszędzie spawają Cr-Mo.

Aha jeszcze jedna rada jeśli będziesz spawał sam, najlepiej jeśli będziesz miał materiał lekko ogrzany tak do powiedzmy 100 stopni na oko i po spawaniu nie chłodź materiału, najlepiej jeszcze ogrzewaj go jakimś palnikiem i stopniowo zdejmuj temperaturę aby nie wydzielił się Martenzyt który sprawia że element po szybkim chłodzeniu czyli Hartowaniu staje się kruchy.

Pozdro

Hachi
Avatar użytkownika
Hachi
Touge Drifter
 
Posty: 376
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 18:23
Lokalizacja: KnW-nieopodal Gliwic

Re: RURY BEZSZWOWE gatunki stali na elementy zawieszenia

Postprzez lobi » 11 mar 2015, o 12:51

Przepraszam, że odświeżam ale żeby nie tworzyć nowego tematu:

czy stal gatunku E235N będzie dobra na zrobienie wahaczy ?
Jest to rura bezszwowa, precyzyjna.

Czy zna ktoś miejsca we Wrocławiu lub w okolicach gdzie można kupić właśnie jakieś rury, blachy itp ?
Ja z takich bardziej zaopatrzonych znam tylko Centrostal, nic innego nie mogę znaleźć ( są jakieś mini firemki ale tam jest zazwyczaj słaby wybór, wszystko podrdzewiałe itd ).
lobi
Touge Drifter
 
Posty: 115
Dołączył(a): 26 lis 2009, o 00:27

Re: RURY BEZSZWOWE gatunki stali na elementy zawieszenia

Postprzez wieprzowina.pl » 15 mar 2015, o 18:07

lobi napisał(a):Przepraszam, że odświeżam ale żeby nie tworzyć nowego tematu:

czy stal gatunku E235N będzie dobra na zrobienie wahaczy ?
Jest to rura bezszwowa, precyzyjna.

Czy zna ktoś miejsca we Wrocławiu lub w okolicach gdzie można kupić właśnie jakieś rury, blachy itp ?
Ja z takich bardziej zaopatrzonych znam tylko Centrostal, nic innego nie mogę znaleźć ( są jakieś mini firemki ale tam jest zazwyczaj słaby wybór, wszystko podrdzewiałe itd ).


ja też kupiłem rurę bezszwową precyzyjną i zrobiłem wahacze, spawane tigiem przez znajomego zawodowca
dorwałem w firmie gdzie zajmują się hydrauliką siłową, tania nie była, mam nadzieję że wytrzyma
wieprzowina.pl
Touge Drifter
 
Posty: 136
Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 16:39
Lokalizacja: krapkowice

Re: RURY BEZSZWOWE gatunki stali na elementy zawieszenia

Postprzez lobi » 16 mar 2015, o 15:26

To, że bezszwowa i precyzyjna to jedna sprawa, bardziej oczywista. Chodzi mi o gatunek stali żeby nie zrobić ani z plasteliny ani za kruchej.

Ja już robiłem ze stali E235N wahacze ale do słabszych maszynek i wszystko jest ok ale mam pojazd, który ma trochę więcej koni i chciałem się upewnić czy ten gatunek to dobry wybór żeby potem mi wahacz nie pękł od przedwczesnego zmęczenia.
lobi
Touge Drifter
 
Posty: 115
Dołączył(a): 26 lis 2009, o 00:27

Poprzednia strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości