co sądzicie o takim rozwiązaniu powiekszenia skrętu?

Re: co sądzicie o takim rozwiązaniu powiekszenia skrętu?

Postprzez e30 owner » 29 kwi 2014, o 15:59

Chodzi o to że ten adapter jest z ogranicznikiem skrętu. Działa to na zasadzie takiej że wąs jest maksymalnie skrócony jakbyś chciał osiągnąć 90* ale ta wystająca część opiera się o wahacz ograniczając wychył koła do 60* ale za to uzyskujesz mniejszą ilość obrotów kiery od skraju do skraju.

Przerabiałem ten temat, ale jest bardzo wąskie spektrum zastosowań, bo jeśli adapter jest zrobiony pod seryjne zawieszenie to na glebie już będą inne wyniki, w zależności od ugięcia zawieszenia też koła inaczej się ustawiają ... Jest jedna tylko zaleta - mniej obrotów kierą - reszta to tylko minusy.

EDIT: Napiszę a co mi tam, to rozwiązanie ma tyle wad że stage 2 nie będę robił ... Żeby to "poprawnie" działało ogranicznik nie może się zapierać o wahacz. Trzeba dotoczyć i przykręcić do wahacza tuleję - ślizg dla tego ogranicznika i odpowiednio oczywiście ukształtować adapter.

A dla czepialskich, dlaczego wychył koła będzie się zmieniał wraz z ugięciem zawieszenia wyjaśniam, iż wahacz w stronę sworznia robi się coraz cieńszy, a że adapter i wahacz nie leżą na wspólnej płaszczyźnie, i do tego wraz z ugięciem zmienia się kątowe położenie obu elementów ,adapter przemieszcza się wzdłuż wahacza który odpycha/przyciąga zwrotnicę ... Po zamontowaniu ślizgu problem powinien w najlepszym wypadku zniknąć, lub spaść do minimum. Do tego kształt adaptera (czyli zcieniowanie w stronę sworznia drążka) sprzyja zwiększeniu wychyłu przy odbiciu zawieszenia, oraz zmniejszeniu wychyłu przy dobiciu ...

Ale jednak może też to być zwykły adapter zwiększający skręt, tylko po prostu o takim akurat kształcie, bo mój był "trochę inny" nie kończył się na wysokości sworznia tylko trochę dalej o kilka centymetrów.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: co sądzicie o takim rozwiązaniu powiekszenia skrętu?

Postprzez crazy » 29 kwi 2014, o 21:21

owner ten was nie jest tak duzo skrocony, dla mnie to wyglada na ok 8-9cm (odleglosc sworznia wahacza od sworznia koncowki drazka)
ja tyle skracam i maksymalny wysieg maglownicy skreca kolo na okolo 70 stopni, oczywiscie o ile nic innego nie blokuje...
co do tej niby blokady to tez wyglada to dla mnie h...
crazy
Król Ronda
 
Posty: 96
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:47
Lokalizacja: radom

Re: co sądzicie o takim rozwiązaniu powiekszenia skrętu?

Postprzez e30 owner » 30 kwi 2014, o 13:47

Ja te stopnie to podałem tylko przykładowo :) Zawsze rzucam wymiary itp "z czapy" bo nie mam na stole konkretnej rzeczy, a nie chcę nikogo oszukać po prostu. Jeśli ktoś sobie kombinuje to z chęcią podpowiem/pomogę na ile umiem, bo po co ktoś ma się męczyć. Ale też prowadzić jak dziecko we mgle nie zamierzam.

Co do tego co napisałem post wcześniej - cała sytuacja wyszła mi przypadkiem, z szerokiego i długiego kawałka metalu zrobiłem adapter "powiększający skręt". Moje zdziwienie wyszło kiedy wykręciłem za mało obrotów kierownicą. Wyszedłem z samochodu zobaczyć o co chodzi, patrzę koła wychylone, ale więcej niż wskazywałaby na to ilość obrotów kiery, wlazłem do kanału patrzę, a tu "adapter" oparł się o wahacz. Zdemontowałem, doszlifowałem, podoginałem i wyszedł skręt fabryczny ale obrotów kierą było mniej. I byłoby wszystko dobrze, gdyby nie to że odległości się zmieniają elementów podczas jazdy i kierowanie jest nie pewne w przypadku full skrętu i już mi się nie chciało tego drążyć dalej.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: co sądzicie o takim rozwiązaniu powiekszenia skrętu?

Postprzez piotras155 » 30 kwi 2014, o 14:57

nie chce robić burdelu ale nie wiem jak to się nazywa, chodzi mi o taki bajer co zmniejsza ruch kierownicą a zakres skrętu pozostaje nie ruszony coś typu jak maja w rajdówkach wrc
Avatar użytkownika
piotras155
Touge Drifter
 
Posty: 313
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 16:15
Lokalizacja: Poznań

Re: co sądzicie o takim rozwiązaniu powiekszenia skrętu?

Postprzez e30 owner » 30 kwi 2014, o 14:59

Steering quickner - jakoś tak.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: co sądzicie o takim rozwiązaniu powiekszenia skrętu?

Postprzez BLACHA » 30 kwi 2014, o 19:46

e30 owner napisał(a):Ja te stopnie to podałem tylko przykładowo :) Zawsze rzucam wymiary itp "z czapy" bo nie mam na stole konkretnej rzeczy, a nie chcę nikogo oszukać po prostu. Jeśli ktoś sobie kombinuje to z chęcią podpowiem/pomogę na ile umiem, bo po co ktoś ma się męczyć. Ale też prowadzić jak dziecko we mgle nie zamierzam.

Co do tego co napisałem post wcześniej - cała sytuacja wyszła mi przypadkiem, z szerokiego i długiego kawałka metalu zrobiłem adapter "powiększający skręt". Moje zdziwienie wyszło kiedy wykręciłem za mało obrotów kierownicą. Wyszedłem z samochodu zobaczyć o co chodzi, patrzę koła wychylone, ale więcej niż wskazywałaby na to ilość obrotów kiery, wlazłem do kanału patrzę, a tu "adapter" oparł się o wahacz. Zdemontowałem, doszlifowałem, podoginałem i wyszedł skręt fabryczny ale obrotów kierą było mniej. I byłoby wszystko dobrze, gdyby nie to że odległości się zmieniają elementów podczas jazdy i kierowanie jest nie pewne w przypadku full skrętu i już mi się nie chciało tego drążyć dalej.


A jakby pójść w stronę wisefab-a i przymocować płytkę do fabrycznych otworów w zwrotnicy i dorobić nowe otwory na sworzeń wahacza i końcówki odpowiednio wysuwając całą kolumnę na zewnątrz
Obrazek
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: co sądzicie o takim rozwiązaniu powiekszenia skrętu?

Postprzez e30 owner » 30 kwi 2014, o 19:56

Jeśli otwór sworznia wahacza będzie w tej samej linii co fabryczny to zwiększysz tylko promień zataczania koła, czyli na nierównościach (jak koła wpadnie w dziurę) mocniej odczujesz to na kierownicy i samochód bardziej będzie ściągać w zielone gdy jedną stroną zjedziesz z asfaltu. Ale plus będzie taki że nie będziesz musiał zakładać dystansu, bo odsadzisz koło w ten sposób, będziesz mógł powiększyć skręt bo przy max wychyleniu koło odsadzisz od wahacza (po prostu nowy otwór przejmie rolę dystansu). No i zwiększysz negatyw. W wisefabie nowy otwór sworznia wahacza jest wysunięty do przodu bo jest to związane z większym wygięciem wahacza w przód niż w odpowiedniku seryjnym, co zwiększa "mechanical trail" o którym pisałem w innym temacie i co pozwala zmniejszyć KWSZ - dlatego wisefab nie potrzebuje negatywu aby w max skręcie uzyskać koło nadal niemalże w pionie i nadal mieć zdolność do odbijania kiery. Ale to nadal tylko część tematu :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: co sądzicie o takim rozwiązaniu powiekszenia skrętu?

Postprzez BLACHA » 30 kwi 2014, o 20:13

Trzeba kombinować, chce zrobić coś jak ten koleś
Obrazek
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: co sądzicie o takim rozwiązaniu powiekszenia skrętu?

Postprzez Pietrek.L » 3 maja 2014, o 21:51

Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: co sądzicie o takim rozwiązaniu powiekszenia skrętu?

Postprzez skwara » 26 wrz 2015, o 09:13

Cześć,

mam u siebie zrobiony skręt na tych adapterach (30%) + zmienione wahacze i dystanse żeby koło nie tarło ani o podłużnice ani o stabilizator. Po kilku treningach zauważyłem jednak, że przy maksymalnym skręcie drążek kierowniczy trze mi o wahacz i jest taki dziwny efekt zaklinowania się kiery (odkręca się, ale trzeba użyć więcej siły niż zwykle). Czy ktoś miał podobny problem? Trzeba podszlifować wahacz, czy może są jakieś specjalne drążki. Wahacze mam te stąd: http://olx.pl/oferta/skret-bmw-camber-e ... ec8838e796

Wielkie dzięki za wszelkie rady i pomoc.
skwara
Amator
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 sty 2014, o 01:11
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości