Strona 4 z 4

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 9 cze 2012, o 10:23
przez michalek206
opłacało Ci się to?? tzn. Nowe można wyrwać chyba coś koło ~350/szt , albo mi się coś pokręciło:P po weekendzie zadzwonię do gościa i zapytam to napiszę co mi powie.Nie wiem czy mogę na forum pisać nazwę firmy,bo nie chce tu nikogo reklamować ;) A powiedz Misior,Ty co dokładnie robiłeś z tymi amorami? bo u mnie działają ok,oprócz tej regulacji.Nawet zastanawiałem się sam czy by ich nie rozkręcić:P

Misior napisał(a):
michalek206 napisał(a):kurna... no to mnie nie pocieszyłeś ;/ chętnie bym przystał na Twoją propozycję ale mam w oby dwóch tak samo ;/ kiedyś pisałem z gościem z allegro który regeneruje amory do motocykli i powiedział że z koni nie ma problemu.Tylko cena od 150zł/szt ;/ kurde a pytałem sprzedawcę czy regulacje są ok to frajeros skłamał

od 150zł to jeszcze śmieszna cena bo ja regenerowałem swoje koni to płaciłem 400zł/szt (lagi były chromowane na nowo).

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 9 cze 2012, o 10:38
przez Misior
Zacznę od tego że ja robiłem regeneracje gwintu od e36 (zapomniałem wcześniej napisać) i raczej w takiej cenie nie kupisz bo ja mam z regulacją u góry.
U mnie były robione nowe lagi (jedna była krzywa) i całe uszczelnianie.

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 9 cze 2012, o 11:27
przez robsons13
Nurtuje mnie jedno pytanie czy jak będziemy spawać gwintowana rurę to olej w amorze nie straci swoich właściwości? :glare:

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 9 cze 2012, o 13:17
przez Grzesi(E30)k
E30 ma wkłady więc przy spawaniu możesz sobie wyjąć amor...

Co do rdzy to lagi można dać do ocynku etc. Aczkolwiek ja mam zamalowane sprejem, zpećkane smarem i nic się nie dzieje. Aczkolwiek ocynk kiedyś wpadnie.

Aha sprężyny nie wiem skąd bo mi znajomy załatwiał i chyba coś ~250zł dwie wyszyły. Sprężyna może też być od byle jakiego gwintu bo wszystko to jedna chwała ze sprężyną średnicy 2.25" która ładnie nachodzi na grubą lagę. Sęk w tym że jak ktoś bierze sprężynę z auta które miało 1.4 R4 i oczekuje że będzie twardo w E30 M30 np. to raczej nie ma co liczyć na rewelację.


Zresztą wystarczy zwrócić uwagę na sprężyny do sportu. H&R sprzedaje zestawy dla E30 o twardości do 240N/280N p/t gdzie FK jak wspomniałem do swojego gwintu aplikuje 90N na przód...

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 9 cze 2012, o 14:36
przez robsons13
Kurde a niewiecie jak jest z amorami od sierry czy też mają wkłady? może głupio myślę ale kto pyta niebłądzi:p jakby obspawać amora i jakoś go dopiero utwierdzić? Dało by radę takie coś?

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 10 cze 2012, o 17:52
przez michalek206
hmm już pytałem ale pewnie jeszcze nikt nie rozbierał amorów koni.Pogrzebałem w katalogu i z danych wynika że amory które mam są olejowe ale wychodziły też z regulacją zewnętrzną (na aucie) olejowo-gazowe.Przeczytałem też czyjąś pracę magisterską i dochodzę do wniosku że te koni co mam da się rozebrać bez problemowo.Pytanko ponawiam więc,czy ktoś się już tym bawił? jakieś sugestie??

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 10 cze 2012, o 23:29
przez Grzesi(E30)k
Mechanizm w Koni jest malutki i delikatny jak w zegarku dosłownie. Nie ma szans na dorobienie czegokolwiek. Z tego co pamiętam same tłoczysko też jest niewymiarowe i ciężko dobrać do tego uszczelnienia.

Niestety ale raczej są to jednorazówki z ciężkim dostępem do części niezbędnych do serwisu. Chyba że znajdziesz niezłego magika ale żeby przypadkiem nie przekroczyć racjonalnej kwoty gdzie dokładasz ~100zł/amor i masz nówki na gwarancji.


ps.a może po prostu nowe Tat albo MTS bo zaraz ktoś poskłada gwint na wylanych amorach i powie że lipa :P




Zostaje kupić nowe Koni albo B6/B8 i pchnąć w nie 2 życie (ofc jak kupisz totalny śmietnik to tez kasa za regenerację leci ostro w górę)


robsons13 napisał(a):Kurde a niewiecie jak jest z amorami od sierry czy też mają wkłady? może głupio myślę ale kto pyta niebłądzi:p jakby obspawać amora i jakoś go dopiero utwierdzić? Dało by radę takie coś?



Chcesz robić gwint home-made i nawet nie wiesz jakie masz zawieszenie w samochodzie :shock:

Sierra ma zwykłe amory przykręcane do zwrotnicy i czarno widzę żeby przyspawać cokolwiek do tuby z blachy o grubości 1mm tak żeby to nie rozpier*** się...

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 10 cze 2012, o 23:51
przez robsons13
robsons13 napisał(a):Kurde a niewiecie jak jest z amorami od sierry czy też mają wkłady? może głupio myślę ale kto pyta niebłądzi:p jakby obspawać amora i jakoś go dopiero utwierdzić? Dało by radę takie coś?



Chcesz robić gwint home-made i nawet nie wiesz jakie masz zawieszenie w samochodzie :shock:

Sierra ma zwykłe amory przykręcane do zwrotnicy i czarno widzę żeby przyspawać cokolwiek do tuby z blachy o grubości 1mm tak żeby to nie rozpier*** się...[/quote]


Na razie zbieram informacje na temat gwintu :glare: i przeanalizuje wszystkie za i przeciw i zastanowię się co będzie lepsze :)

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 12 cze 2012, o 19:07
przez Janosik
Sierra ma zwykłe amory przykręcane do zwrotnicy i czarno widzę żeby przyspawać cokolwiek do tuby z blachy o grubości 1mm tak żeby to nie rozpier*** się...


No to mało widziałeś :P
A pro po gwintu di Sierry.
Na przód amortyzatory z Focusa mkI, pasuję P&P i mają mniejszy skok amortyzatora.
Na tył, przednie amortyzatory z żuka i z tym kombinować :P

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 12 cze 2012, o 20:11
przez robsons13
Dzięki za podpowiedz :)

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 14 cze 2012, o 16:58
przez niemrawy94
Możecie mi powiedzieć dokładne wymiary tych sprężyn na gwint do E30? Chodzi mi o wysokość (tył/przód) średnice zewnętrzną i wewnętrzną, grubość drutu.

;)

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 14 cze 2012, o 20:02
przez Czarczi330
Siema,
Zakupilem taki customowy gwint :
http://ifotos.pl/zobacz/201206083_rwqqrwh.jpg/

W weekend bede go rozbieral i zobacze jak to dokladnie jest zrobione , na pierwszy rzut oka gorny talerzyk mi sie nie podoba bo jest wyciety z gornego seryjnego mocowania sprezyny , licho wyglada to raz , a dwa ze camber blokuje sie o wypustki w talerzyku .

pozdro

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 16 cze 2012, o 04:55
przez Misior
niemrawy94 napisał(a):Możecie mi powiedzieć dokładne wymiary tych sprężyn na gwint do E30? Chodzi mi o wysokość (tył/przód) średnice zewnętrzną i wewnętrzną, grubość drutu.

;)

Lenistwo aż miło :lollol:
Średnica zewnętrzna minus średnica wewnętrzna = 2x grubość drutu.

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 16 cze 2012, o 08:37
przez michalek206
dzisiaj jak będzie chwila to podam wymiary.

Re: gwintowane zawieszenie home made e30

PostNapisane: 18 cze 2012, o 09:40
przez michalek206
Heja.W tamtym tygodniu wysłałem amory Koni to naprawy i dzisiaj mi doszły :) gość wziął 150zł/szt,wymienił olej,dowalił gazu i zmienił uszczelki a do tego naprawił tą regulację ;) polecam;) żeby nie było że jestem reklamiarz to jakby ktoś chciał namiary to pw ;)


Ok,wreszcie zrobiłem zawias i odbyłem pierwsze jazdy więc się pochwale co by się przydało osobom które będą robić taką samą przeróbkę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kombinowałem żeby dorwać rurę i ją nagwintować i dorobić regulacje ale zniechęciła mnie dostępność/cena rur bezszwowych więc kupiłem zestaw od gościa dispol.
Gwin+pierścień reg.+sprężyna , do tego górne mocowanie sprężyny miałem już z gwintu od golfa.Dorobiłem tylko u tokarza taką tulejkę do tego i kupiłem cambery 3d od silver-a,a do tego amory regulowane koni,z czego dwa przednie dałem do regeneracji.Z zamontowanie problemów nie było,czeba było tylko lekko zeszlifować kolumnę o jakieś setki mm.Zestaw sprawuje się bardzo fajnie,sprężyny mimo że wyglądają na bardzo twarde są takie hmm w skali od 1-10 to na 7.