Strona 78 z 79

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 4 gru 2015, o 17:46
przez Koziol3030
jest na to jakis sposob ? zrobienie fasolek na mocowaniu magla czy cos ? slyszalem ze magiel ze wspoma sam w sobie jest lekko cofniety. Nfs albo e30owner widze ze z moich okolic jestescie jak sobie nie poradze z przesunieciem magla jestescie to w stanie zrobic ? za oczywiscie opłata

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 4 gru 2015, o 19:32
przez e30 owner
Daj belkę to zrobię. Namiar puszczam Pw.

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 22 gru 2015, o 18:47
przez Mastakilla121
Witam.
Przerabiam swoje e36. Chcę zastosować wahacze z e46 i w związku z tym mam kilka krótkich pytań.
1. Wahacze są o jakieś 5cm szersze, czy w związku z tym będę musiał wymienić końcówki drążków na dłuższe? Jeżeli tak to na jakie (z jakiego modelu)?
2. Chcę zastosować poliuretanowe tuleje wahacza. Czy tuleje 60mm lub 66mm średnicy wejdą w mocowanie tulei od e36? Czy szerokość tych tulei jest taka sama jak szerokość mocowania w e36? Jak to wymienić, bo stare chciałem ściągnąć i mi się zniszczyły?
Dziękuję za odpowiedzi.

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 22 gru 2015, o 20:31
przez e30 owner
Tak trzeba założyć inne drążki, czy końcówki, ja wydluzalem drążki zawsze wiec nie kombinowałem z szukaniem innych końcówek. Tuleje zazwyczaj są metalowo gumowe, czyli oprócz gumy powinien być metalowy pierścień i jego też musisz wybić, a ze tuleje się niszczą przy wyjmowaniu to normalne, ja swoje wypalalem kiedyś jak nie mogłem wybić. A wahacze są szersze chyba o 2,5 czy 3cm względem serii. jak robisz duży skręt cofaj magiel od razu.

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 22 gru 2015, o 21:02
przez Mastakilla121
Dzięki za odpowiedź. Możesz mi jeszcze wytłumaczyć na czym polega cofanie magla?

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 22 gru 2015, o 21:22
przez e30 owner
Często jest tak, ze jak się robi duże skręty to dzieją się różne rzeczy, typu kierownica sama się dokreca, później nie chce się odkręcać, albo "trzepocza" koła i nie da się lecieć bokiem. Żeby temu zapobiec przy zakresie prac jaki zakładasz cofa się maglownice. Czyli wywalasz belkę zawieszenia tniesz i spawasz żeby magiel odpowiednio głęboko się cofnął. I to rozwiązuje problemy opisane wczesniej. O ile cofnąć i czy w ogóle cofać to zależy od tego jak układają się drążki kierownicze i zwrotnica przy skrecie. Czyli ogólnie zależy jak duży skręt robisz.

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 22 gru 2015, o 21:29
przez Mastakilla121
Ja chcę tylko założyć wahacze od e46, do tego adaptery skrętu 20-25% i podkładki dystansowe pod drążki. Później wsadzę camber plate i nowy gwint. Mam tylko dwa litry w aucie, więc tak dużych przeróbek nie przewiduję :)
A wytłumaczysz mi o co chodzi z tulejami acentrycznymi? Co to daje i kiedy się stosuje?

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 22 gru 2015, o 22:22
przez e30 owner
Montuj. Wahacz z e46 ma mniejsze rozwarcie jak fabryczny, acentryk to zniweluje. A co daje to można przeczytać w tym temacie na przykład. O drazkach kierowniczych też było pisane dokładniej :) wiem ze dużo szukania ale warto.

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 2 sty 2016, o 18:23
przez Mastakilla121
A jakie drążki? Bo chcę zamówić i nie wiem z jakiego modelu. Też e46?

------------------------------------------

Edit: Przy zastosowaniu wahaczy e46+ poliuretanowych acentryków + adapterów skrętu 25% pasują oryginalne drążki e36. Wszystko mam już złożone i jestem zadowolony, kierownica odbija, wszystko działa jak należy. Pozdrawiam.

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 29 sty 2016, o 13:54
przez jarosze36
witam,
od razu napisze, że temat przeczytałem cały.
auto daily i 2x w miesiacu na tor.
bmw e36 323i
Chciałbym przespawać tylko wąs zwrotnicy - nie będą mi potrzebne wahacze z e46 itp? Nie będą dziać się żadne cuda? Chciałybm wykonać tylko ten zabieg no i podkładki pod magiel.
Skrócić wąs o 1 cm, i między otworem na wahacz a końcówką 11 cm? Czy coś się zmieniło w tej kwestii?

Z góry dzięki za info :)

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 29 sty 2016, o 14:05
przez Suseł
Tu masz filmik jak robi to na seryjnym wahaczu https://www.youtube.com/watch?v=fZIgskqlhMU

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 29 sty 2016, o 14:14
przez jarosze36
Wiem wiem, filmik oglądałem.
Pytanie: czy nic wiecej nie musze robic? I bedzie to jezdzilo normlanie tez po ulicy? :)

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 29 lut 2016, o 00:16
przez Kamill
Czy ktoś wie jaki negatyw wychodzi w e36 na wahaczu z e46. Chodzi o wartość liczną dla serii, czyli bez podkładek miedzy amorem a z zwrotnicą i bez przesuwania amora w kielichu.

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 23 maja 2017, o 22:14
przez mtey
Witam. Szybkie pytanie. Potrzebuję "proste" końcówki drążków do e36. Obecne seryjne wadzą o amortyzator ponieważ są fabrycznie wygięte i amor mts siedzi dość nisko. Przerabiał ktoś kiedyś taki temat ?

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 24 maja 2017, o 10:18
przez Domino
drążki z e34