Strona 74 z 79

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 8 paź 2014, o 20:57
przez crazy
jezeli piasty nie maja usunietego ackermana to ori drazki wkrecaja sie dosc malo..
ja do tego zestawu zakladam jablko maglownicy z drazkiem od e36 i do tego drazek i koncowka drazka e34

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 9 paź 2014, o 15:08
przez majkele30
Kapsel napisał(a):Panowie starałem się, ale nie dałem rady wyszukać w 100% pewnego rozwiązania mojego problemu. Chodzi o to, jakie drążki i końcówki kierownicze potrzebuje. Czy seryjne z e30 dadzą radę?
Setup:
wahacze e46 na acentrykach
zwrotnice e36
magiel seria e30
Podkładki do magla 4mm
Na razie nie planuję zmieniać maglownicy, dlatego chcę się dowiedzieć co z tymi drążkami.


Ja ostatnio włożyłem podkładki 4mm i od razu magiel z e36 sie zsikał.

Dla potomnych, drążki z e90 3xx są dłuższe niż z e36 o kilka cm, wiec w połączeniu z końcówką z e34 mamy troszkę wiekszy zakres wydłużania wahacza.

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 3 lis 2014, o 10:41
przez majkele30
Borykałem się z brakiem skrętu na seryjnych wahaczach z e30, w końcu zrobiłem sobie nowe wahacze, cięte wodą z blachy 18mm, nie wyczuwalna różnica w wadze względem serii, dłuższe od serii o 6cm i przystosowane do 5x120, koło idealnie w nadkolu, które wyszły tak:

Obrazek
Obrazek

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 3 lis 2014, o 20:58
przez mac1us
Jak dla mnie to mogą pęknąć przy sworzniu przykręcanym do sanek od strony magla.

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 4 lis 2014, o 11:21
przez majkele30
Nie ma takiej opcji, uwierz mi:)

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 17 lis 2014, o 23:11
przez dzikitadzik
Cześć , mam pytanie odnośnie przespawanego wąsa zwrotnicy e30. Ostatnio kupiłem mcperosy grubą lagę ze przespawanymi wąsami do tego mam acentryczne tuleje wachacza i podkładki pod magiel no i oczywiście magiel poszedł od e36. Czy muszę zmieniać wachacze na e46 lub przespawać ? :confused: . Nie chcę na razie uzyskiwać negatywa. Chciałem trochę polepszyć odbijanie i delikatnie większy skręt czy bd wszystko okay jak zostanie seryjny wahacz to ustawie normalnie zbieżność ? :scratch:

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 17 lis 2014, o 23:15
przez marian00
dzikitadzik napisał(a): czy bd wszystko okay jak zostanie seryjny wahacz to ustawie normalnie zbieżność ? :scratch:

A koło nie będzie obcierac o podłużnicę? :grin:

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 17 lis 2014, o 23:28
przez dzikitadzik
marian00 napisał(a):
dzikitadzik napisał(a): czy bd wszystko okay jak zostanie seryjny wahacz to ustawie normalnie zbieżność ? :scratch:

A koło nie będzie obcierac o podłużnicę? :grin:


No jeszcze nie wiem :shock: czekam na drążki, kupiłem od e36 drążki z końcówkami meyle HD wtedy koła zamontuje
Możliwe że może obcierać ?, czy bankowo będzie obcierać ?, czy dłuższy wahacz jest po to by koło nie obcierało o podłużnice ?

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 18 lis 2014, o 07:27
przez marian00
dzikitadzik napisał(a):
marian00 napisał(a):
dzikitadzik napisał(a): czy bd wszystko okay jak zostanie seryjny wahacz to ustawie normalnie zbieżność ? :scratch:

A koło nie będzie obcierac o podłużnicę? :grin:


No jeszcze nie wiem :shock: czekam na drążki, kupiłem od e36 drążki z końcówkami meyle HD wtedy koła zamontuje
Możliwe że może obcierać ?, czy bankowo będzie obcierać ?, czy dłuższy wahacz jest po to by koło nie obcierało o podłużnice ?


Dokładnie. Wrzuć wahacze od e46 i powinieneś być zadowolony

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 18 lis 2014, o 16:37
przez e30 owner
Złóż tak jak jest, nie wiadomo czy poprzedni właściciel miał wahacz zwykły czy e46. Jak będzie obcierać wtedy będziesz się martwił.

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 18 lis 2014, o 16:58
przez dzikitadzik
No właśnie wahacze mam od e30 bo wymieniałem cały komplet sworzni :/
Może się tak zdarzyć że nie będzie obcierało przy wahaczu od e30 ? i co z ustawieniem kół ? czy przespawany wąs skraca lub wydłuża wysuwanie się maglownicy ?

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 18 lis 2014, o 18:45
przez e30 owner
Przy zwykłych wahaczach normalnie ustawiasz zbieżność i po problemie. Przy wahaczach e46 wydłużasz drążki o tyle ile dłuższy jest wahacz od ori i też ustawiasz zbieżność. Może się zdarzyć że będzie obcierało koło - ale to zależy od tego jakie koło masz i od tego pod jaki wahacz był skracany wąs. Skrócony wąs nic nie zmienia w pracy samej maglownicy. Skrócenie wąsa zmienia (zwiększa) kąt wychyłu koła przypadający na 1cm wysunięcia się listwy magla - tylko tyle.

Więc załóż to co masz i sprawdź. Jak będzie obcierać to wahacz z e46, lub jeśli Ci żal swoich wahaczy, powrót do serii. Ile byś nie pytał o swoje obawy to nikt nie wyczaruje Tobie sprzed monitora że będzie git. Musisz ogarnąć to sam.

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 18 lis 2014, o 22:07
przez crazy
z tym ze wahacz e46 pogorszy odbijanie kiedy szczegolnie z tak fatalnie skonstruowanymi piastami e30....
no ale pomoze pod wzgledem negatywu i odsuniecia sie od podluznicy...

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 21 lis 2014, o 08:14
przez misiek87
Witam, robię e30 do driftu i napotkałem pewien problem.

Mam zamontowane:
Zwrotnice e36,
magiel e36,
adaptery relokacji drążka kierowniczego 30%,
camber plates 3D,
Gwint mts skręcony na maksa.

Kupiłem wahacze z allegro +8cm oraz przesuwające koło do przodu auta.
Pomimo ustawienia cambera by laga była jak najbardziej pionowo auto leży ostro na glebie.
Mam płytę pod miską olejową i jest ok 2cm nad ziemią.
Koło 16" opona naleśnik.
Czy koło 17-18 cali uratuje mnie w tym przypadku czy czeka mnie szukanie dłuższego amorka?
Szukanie dłuższej sprężyny nie ma sensu gdyż po opuszczeniu auta z lewarka amor siada minimalnie przy tym napięciu sprężyny.

Pytam bo pewnie nie jeden szedł tą drogą i podpowie coś konstruktywnego:) pozdro

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

PostNapisane: 21 lis 2014, o 10:51
przez majkele30
misiek87 napisał(a):Kupiłem wahacze z allegro +8cm oraz przesuwające koło do przodu auta.
Pomimo ustawienia cambera by laga była jak najbardziej pionowo auto leży ostro na glebie.
Mam płytę pod miską olejową i jest ok 2cm nad ziemią.
Koło 16" opona naleśnik.
Czy koło 17-18 cali uratuje mnie w tym przypadku czy czeka mnie szukanie dłuższego amorka?
Szukanie dłuższej sprężyny nie ma sensu gdyż po opuszczeniu auta z lewarka amor siada minimalnie przy tym napięciu sprężyny.


Podkręć gwint do góry i po problemie, przecież po to masz gwint, żeby można było regulować wysokość w zależności od potrzeb.

Ja latam na wahaczach +6cm na kole 215/40/16 8j i jest zaj%bi&c*e.