Strona 3 z 4

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 13 sie 2012, o 22:10
przez klx_driftah
ja jutro będę kombinował... sam suchy pusty wahacz na tarczę od e30 czym różni się od takiego z E36 cpmt?

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 13 sie 2012, o 22:50
przez BLACHA
klx_driftah napisał(a):ja jutro będę kombinował... sam suchy pusty wahacz na tarczę od e30 czym różni się od takiego z E36 cpmt?


nie miałem nigdy rozebranego "do naga" wahacza z compacta więc ciężko stwierdzić czy są jakieś różnice jeśli chodzi o wymiary. Mój pomysł powoli brnie do przodu, mam wahacze z e30 do tego piasty z compacta i na to przyjdzie tarcza z e34 2,5 24v (300mm śr) i zacisk chyba z e28, z zaciskami to taki bajer że jarzmo mi wypada otworem ciut wyżej niż mocowania na wahaczu więc po przesunięciu jeden otwór wyjdzie pomiędzy uszami na wahaczu... Zagmatwane to ale jestem bliski końca, walcze już w sumie tylko z adapterem który będzie miał około 30mm grubości i ciężko z materiałem.

Taki pytanie zna ktoś tarcze z rozstawem 5x120 z dużym odsadzeniem? chodzi o to żeby powierzchnia pracująca tarczy była mocno wsunięta do środka, chce zmniejszyć grubość adaptera.

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 14 sie 2012, o 21:22
przez przem
rozumiem że chodzi o średnice większe niż compact e36 i głębokość wieksza niz w e34?
za mam bmw z4 e85

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 15 sie 2012, o 08:25
przez BLACHA
przem napisał(a):rozumiem że chodzi o średnice większe niż compact e36 i głębokość wieksza niz w e34?
za mam bmw z4 e85


NIe koniecznie średnice większą niż compact, na tył nie muszą być większe niż 300mm (takie są w e34) bardziej chodzi mi o to żeby część tarczy która pracuje była mocniej wsunięta do środka auta względem części przylegającej do piasty żeby zejść z grubością adaptera.
A co do samej konstrukcji to wczoraj pojawił się przełom: tarcza tylna lita z e36 coupe + zacisk z też z tego auta, jeden otwór poktywa się idealnia z punktem kotwicznym na wachaczu a drugi jest tak przesunięty że śruby będę bardzo blisko siebie ale się zmieszczą, adapter będzie miał równe 26mm grubości tak więc jeśli nie wyjdzie jeszcze coś dziwnego będę miał e30 z kompletnym układem hamulcowym z e36 :banana:

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 15 sie 2012, o 10:32
przez przem
to tarcze z z4 które Ci podpowiedziałem są "głębiej schowane" niż te z e34, dodatkowo otwór centrujący idealnie pasuje (wiem że to nie problem przeskoczyć ale zawsze to mniej kombinowania ;) ) sa lite i wentylowane do wyboru, i dla bardziej drogowych userów oryginalny ręczny na linkę też z nimi działa;) ale jak uda Ci się ogarnąć to na 4x tarcza z e36 to będzie bardzo fajny komplet- i do tego udokumentowany na forum za co szacuneczek że się dzielisz wiedzą.
powodzenia

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 15 sie 2012, o 11:00
przez motoszajbus
Blacha mala podpowiedz z mojej strony....
jak masz skad zdobyc tylne zaciski z m3 e36 to podpasuj do tego co zrobiles
powinno pasowac bez adaptera...

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 15 sie 2012, o 12:00
przez BLACHA
motoszajbus napisał(a):Blacha mala podpowiedz z mojej strony....
jak masz skad zdobyc tylne zaciski z m3 e36 to podpasuj do tego co zrobiles
powinno pasowac bez adaptera...


Tylne zaciski z M3 podejdą do wahacza e30 :scratch: Chyba jedak nie obejdzie się bez adapterów,
Na dniach rozbieram wszystko do malowania to porobie zdjęcia jak to do siebie pasuje, zrobie też przymiarke dwuch zacisków o ile się zmieszczą, jesli tylko wejdą jeden obok drugiego to będzie bajecznie proste

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 15 sie 2012, o 21:31
przez Pietrek.L
Będziesz miał ręczny postojowy jak dasz hydrołapę z zapadką.

Obrazek

Blacha czekam na finalny produkt :grin:

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 18 sie 2012, o 17:26
przez klx_driftah
E30 i E36 compact mają 2 rodzaje wahaczy na tarcze. różnią się grubością łożyska i tym samym wielkością otworu na łożysko i grubością czopu piasty. słabsze/starsze e30 i 318ti mają wymiary łożysk 39X72X37, a mocniejsze, nowsze e30 (touringi, 325, 324) oraz 323ti mają łożyska 42X75X37.

Zepsułem w compakcie kolejny wahacz, i po oględzinach e30i cmpt stwierdziłem że to będzie to samo, różnica tylko w piaście. nie wiedząc że były 2 rodzaje kupiłem od e30, i dopiero potem okazało się że nie pasi właśnie przez różnice napisane wyżej. Domyślam się że ciężej znaleźć wahacz z e30 na mniejsze łożysko - takie jak ma 318ti, bo dostałem na grube, i dwóch kolejnych oglądanych przeze mnie e 30 były grube.
tarcza kotwiąca szczęki ręcznego jest ta sama w obydwu przypadkach.

obfotkowałem wahacze aby unaocznić, że konstrukcyjnie e30 i e36 compact to ten sam wahacz. różnica jak wiadomo to piasta, tarcza e36 jest większa i ma większy zacisk. mocowanie jarzma jest takie samo. jedyna różnica jaką dostrzegłem to inaczej wyglądające mocowanie dolne amortyzatora, które technicznie jest to samo, a różni się wyglądem.

po lewej e30, po prawej e36 (z wyrwanym mocowaniem jarzma-zepsułem)
Obrazek

e30:
Obrazek

e36:
Obrazek

w mocowanie amora wkręciłem szpilkę aby porównać czy będzie ten sam kąt w e30 co w e36, wychodzi na to że tak
e30/e36
ObrazekObrazek

e30:
Obrazek

e36:
Obrazek


różnica grubości czopu piasty 39mm compact vs 42mm e30
Obrazek



no i teraz przepis. mając wahacz z e30 na grube łożysko o śr zewnętrznej 75mm, chcąc wcisnąć piastę compacta 318ti lub piastę z zawieszenia compacta na bębnach (te same piasty!) o średnicy 39mm kupujemy łożysko przenie z audi 80/A4 o wymiarach 39x75x37. do tego tarcze i zaciski z compacta i gotowe.
pozor! jarzma tylne z sedan/kupe e36 nie pasują bo mają szerzej rozstawione dziury.
chyba (jeszcze sprawdzę) pasuje jarzmo z tarcz e30+zacisk tylny e36 aby współgrało z tarczą compacta.

z w/w skorzystam niebawem.

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 18 sie 2012, o 18:00
przez Czarczi330
Piekna fotorelacja , wielki szacun za napisnie postu i podzielenie sie z nami cenna wiedza :uklon: :uklon: :yahoo:

A piasta musi byc konicznie z e36 compacta ? piasty od kombi/coupe/sedan beda inne ?

Czyli bierzemy piasty z compacta na bebnach do tego wachacz z e30 na duze lozysko , lozysko z audi i zestaw pasuje p&p ?

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 18 sie 2012, o 18:58
przez max325
Co z polosia??? pasi od e30 czy musi byc compakt???

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 18 sie 2012, o 20:39
przez BLACHA
Piasta mus z compacta (popatrzcie strone wcześniej), co do ori zacisków z e30 to raczej nie podejdą pod tarcze z compacta bo ta ma 272/10mm a e30 258/10 tak więc bez ori jarzma z compacta może być problem ;)

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 19 sie 2012, o 20:26
przez klx_driftah
z półosią jeszcze nie wiem czy może być z e30, sprawdzę niebawem. zacisk z e30 nie, ale jarzmo chyba tak, potwierdzę jutro

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 19 sie 2012, o 21:26
przez BLACHA
klx_driftah napisał(a):z półosią jeszcze nie wiem czy może być z e30, sprawdzę niebawem. zacisk z e30 nie, ale jarzmo chyba tak, potwierdzę jutro


Odwrotnie :nea:
Jarzmo z compacta a zacisk taki sam będzie w kilku modelach, ja mam teraz na stole zacisk z e36 i e34 ,różnicy gołym okiem nie widze a ten zacisk z e30 jest też bardzo podobny, trzeba by bardzo dokładnie pomierzyć ale jarzmo musi mieć odpowiednią wysokość od punktów kotwicznych żeby ustawić klocek we właściwej pozycji na tarczy

Re: Wahacze tylne z e30 na 5x120...

PostNapisane: 29 sie 2012, o 12:36
przez przemas2602
uwaga, łożysko z audi nie pasuje, ma z dwóch str 2 różne wymiary, z jednej str otwór ma 39 z drugiej chyba 41 bo piasta tez ma 2 wymiary. Kelix zamówił w hurtowni łożysk takie które pasuje, jeszcze nie wiemy z jakiego auta. jakich chrysler lub ford USA wer. bodajże.

jarzmo e30 + zacisk e36 też nie pasuje, jarzmo musi być compact/z3