Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez DrAkE » 12 lis 2008, o 18:45

Witam,

Jezdze BMW E30..
Po ostatnim treningu gwinty w piascie sie popsuly i nie moge juz dokrecic felg, zmieniajac kola tak czesto material juz nie wytrzymal.

Moje pytanie... czy ktos ma zamontowane szpilki w BMW? Jak to rozwiazanie sie sprawuje - tutaj pytanie raczej do wlascicieli japoncow
Czy szpilki szybko sie zuzywaja, jakie ewentualnie najlepiej kupic?

Mysle ze to lepsze rozwiazanie od srub, gdyz duzo latwiej i przede wszystkim szyciej jest zalozyc kolo (zwlaszcza z dystansem)
Avatar użytkownika
DrAkE
Amator
 
Posty: 13
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 01:42
Lokalizacja: CzęstochowA

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez White Devil » 12 lis 2008, o 21:06

moze nie mam bmw ale na szpilkach pomykam juz od 4 lat najpierw w fiacie 126p teraz w 125p sruby w 126p uzywalem dlatego ze o wiele latwiej bylo zamontowac mi kolo z dystansem tak jak mowisz w 125p gwint w piastach padl po parunastu przekladkach teraz mam szpilki od roku i zero narzekania
Avatar użytkownika
White Devil
Clutch Burner
 
Posty: 39
Dołączył(a): 8 lip 2008, o 21:40

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez Bambus » 12 lis 2008, o 21:15

Z tego co widziałem to Kozioł w swoim M3 ma wrzucone szpilki...najlepiej jakby on się wypowiedział w temacie...
Napewno jakieś utwardzane szpilki byłyby najlepsze i najbardziej wytrzymałe...klasy 10.9 lub 12.9
Avatar użytkownika
Bambus
Touge Drifter
 
Posty: 386
Dołączył(a): 18 lut 2008, o 17:12
Lokalizacja: Kutno

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez DrAkE » 12 lis 2008, o 22:08

no chyba wlasnie, szpilka to jest najlepsze rozwiazanie - szybki montaz, nie trzeba szukac otworow, szpilka sie skopie to sie daje nastepna itd a nie jak teraz ze piaste musze wymieniac :/

zreszta wystarczy popatrzec na kazdy sport samochodowy to wszyscy maja szpilki

wiec raczej zakladam szpileczki
Avatar użytkownika
DrAkE
Amator
 
Posty: 13
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 01:42
Lokalizacja: CzęstochowA

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez Piotr328 » 13 lis 2008, o 08:56

Ja u siebie mialem szpilki. Super rozwiazanie, nawet jak Ci sie gwint spier...li, wymieniasz szpilke i jedziesz dalej. Miałem szpilki 80 mm dłg. i 10,9 twardosc. Razem z nakretkami za 10 szt. zaplacilem troszke ponad 100 zl.
Avatar użytkownika
Piotr328
DRIFTER
 
Posty: 266
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 20:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez White Devil » 13 lis 2008, o 20:24

12.9 to za twardy material moze pekac szpilki sparco takie jak teraz mam w maluchu to klasa 10.9 90mam tam. i bez problemow
Avatar użytkownika
White Devil
Clutch Burner
 
Posty: 39
Dołączył(a): 8 lip 2008, o 21:40

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez Enzo » 13 lis 2008, o 20:37

A gdzie mozna takie szpilki dostac?
Avatar użytkownika
Enzo
DRIFTER
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 08:07
Lokalizacja: Nysa

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez Bambus » 13 lis 2008, o 22:21

12.9 to za twardy material moze pekac szpilki sparco takie jak teraz mam w maluchu to klasa 10.9 90mam tam. i bez problemow

Niestety nie zgodzę się z Tobą, im większa klasa twardości śruby lub szpilki tym większa granica plastyczności, a zatem i wytrzymałość...Szpilki do głowic mają twardość 12,9 na przykład...
http://www.sal-pol.com.pl/it/2.html
Zgodzę się natomiast, ze twardość 10,9 do przykręcania felg będzie ok.
Enzo, znalazłem takie...
http://moto.allegro.pl/item477766119_dlugie_szpilki_wkrecane_12x1_50_i_12x1_25_80mm.html
http://moto.allegro.pl/item465686921_zest_m12x1_50_sport_szpilki_i_nakretki_do_kol.html
Avatar użytkownika
Bambus
Touge Drifter
 
Posty: 386
Dołączył(a): 18 lut 2008, o 17:12
Lokalizacja: Kutno

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez DrAkE » 14 lis 2008, o 12:57

to jakie lepiej kupic, zeby wytrzymaly jak najdluzej?

te 10.9 czy 12.9? i jaka dlugosc najlepiej?
Avatar użytkownika
DrAkE
Amator
 
Posty: 13
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 01:42
Lokalizacja: CzęstochowA

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez Bambus » 14 lis 2008, o 15:21

10,9 starczÄ… bez problemu
Avatar użytkownika
Bambus
Touge Drifter
 
Posty: 386
Dołączył(a): 18 lut 2008, o 17:12
Lokalizacja: Kutno

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez TYKA » 14 lis 2008, o 17:09

DrAkE napisał(a):to jakie lepiej kupic, zeby wytrzymaly jak najdluzej?

te 10.9 czy 12.9? i jaka dlugosc najlepiej?

Jeszcze ich nie kupiłeś??, lepiej sie pospiesz bo niedziela tuz tuz :drift:
Avatar użytkownika
TYKA
Touge Drifter
 
Posty: 127
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 20:09
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez White Devil » 15 lis 2008, o 02:26

powiem ze znam to z doswiadczenia kumpel mial sroby kupione 12.9 80tki obciol lebki i jego ojciec maszynowo na tokarce zrobil gwint co lepsze szpilka sie zerwala nei w miejscu toczenia przez ojca lecz tuz za kawalek gdzie bylo orginalne przejscie z preta na gwint ze tak to nazwe
Avatar użytkownika
White Devil
Clutch Burner
 
Posty: 39
Dołączył(a): 8 lip 2008, o 21:40

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez 325owner » 26 lis 2008, o 07:58

Koledzy jakie szpilki byście mi polecili do e36 325.
Bo nie ukrywam, że nie moge się w tym połapać :banghead: .
Jakie długie mają być do e36? I jaka w końcu ta twardość?
Dodam, że do zwykłych stalówek potrzebuje....
325owner
Touge Drifter
 
Posty: 180
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 08:32

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez Smal » 29 gru 2008, o 17:29

jaki zestaw najlepiej dobrac do e30 z bebnami z tylu ?;]

* SZPILKI - wkręcane , dl.80 mm , gw. 12x1,50 cena 7 zl.
* - wkręcane , dl.80 mm , gw. 12x1,25 cena 7 zl.
* - wciskane , dl.80 mm , gw. 12x1,50 cena zależna od modelu
* - wciskane , dl.80 mm , gw. 12x1,25 cena zależna od modelu


* NAKRĘTKI - przelotowe , gw. 12x1,50 cena 6 zl.
* - przelotowe , gw. 12x1,25 cena 6 zl.
* - przelotowe , gw. 14x1,50 cena 9 zl.
* - pełne ( 35 mm ) cena 7 zł.
Avatar użytkownika
Smal
SaikoD Member
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 13:45
Lokalizacja: Świdwin/Gdańsk

Re: Szpilki zamiast srub, co lepsze??

Postprzez Dr Moment » 29 gru 2008, o 23:44

dł 80 gwint 1,50 , nakrętki przelotowe

ja takie zainstalowałem i jestem na maxa zadowolony, trochę szpilki długie i wystają ale za to zakładam dystanse jakie chce i gra gitara.
Avatar użytkownika
Dr Moment
DRIFTER
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25 sie 2008, o 10:38
Lokalizacja: Bytom


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości