Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez quaqu340 » 16 lip 2015, o 23:10

Cześć chłopaki ! Czy ktoś mógłby mi pomóc jak zrobić dobry skręt w e36 v8 ? mam seryjną miskę więc magiel mam z tyłu wózka i adaptery na zwrotnicach które pozwalają zamontować końcówki kierownicze z tyłu. Jezdził na takim setupie jako seryjny wóz po ulicy dobrze skręca . Skręt jest większy niż w seryjnym e36 jednak do driftu to jeszcze za mało .Jakie Polecicie wahacze i jak przerobić zwrotnice żeby do dobrze skręcało i oczywiście szybko odbijała kiera :) ??? Dziękuję za odpowiedzi
quaqu340
Amator
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 22:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez e30 owner » 18 lip 2015, o 13:52

Zwrotnice przerabiasz tak żeby zwiększyć wychylenie - czyli skracasz wąs, dopóki drążki i magiel pozwolą. Później masz wybór, albo magiel przesuwasz do przodu (bo pojawi się problem z samo dokręcaniem się kierownicy i brakiem odbijania), albo zostawiasz wychylenie takie aby układ kierowniczy działał bez problemu. Ewentualnie możesz się szarpnąć i wyciąć wahacze od podstaw, cofając sworzeń zwrotnicy ku maglownicy, a następnie adapter lub cała zwrotnica spawana od zera by koło w nadkolu jednak stało centralnie, ale to już rzeźba ostra, tylko wtedy robisz co chcesz bez problemu, pod warunkiem że ktoś wie co zrobić, inaczej będzie kupa kasy wywalona w kłopoty (nie znam osoby która za pierwszym razem zrobi zawieszenie działające od strzała).

Wahacz zawsze wydłuża się tyle ile trzeba by koło w max skręcie nie tarło o podłużnice i tyle. Ewentualną korektę kątów pozytyw negatyw przy kołach na wprost, i przy skręcie, skorygujesz sobie pochyleniem samego koła (e36 jest tak fajna że można oddzielnie regulować pochylenie koła i sumaryczne pochylenie koła niezależnie) lub pochyleniem całej kolumny McPhearson.

Baw się, kombinuj, testuj i cierpliwie dąż do celu a po jakimś czasie zrobisz sobie bezproblemowo działający zestaw spokojnie sam.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez jankes » 19 lip 2015, o 22:04

czyli wstawiles sobie zaxe%isty motor ale zepsules zaj%bi&c*e ustawiony magiel z przodu zeby miec problemy z drazkami oraz zwrotnicami "zacinajacymi sie" aaaa jeszcze jedno pytanko z czego magiel masz teraz? z anglika?
jankes
Touge Drifter
 
Posty: 241
Dołączył(a): 8 cze 2010, o 10:17
Lokalizacja: UK

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez quaqu340 » 20 lip 2015, o 19:34

No własnie stąd mój temat. Może łatwiej będzie wyspawać miskę i przenieść pompę niż zrobić super skręt na maglu z tyłu ?? Wszyscy z m60 w e36 mają zmienione miski ? Może ktoś jeździ na maglu z tyłu i sie wypowie ?
quaqu340
Amator
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 22:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez quaqu340 » 23 lip 2015, o 15:48

Jankes nic nie zepsułem . Kupiłem już auto gotowe z wsadzonym silnikiem jezdzące , sprawne , które było używane na codzień do normalnej jazdy z dyferm 2.65 :)
quaqu340
Amator
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 lip 2015, o 22:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez jankes » 24 lip 2015, o 22:24

quaqu340 napisał(a):Jankes nic nie zepsułem . Kupiłem już auto gotowe z wsadzonym silnikiem jezdzące , sprawne , które było używane na codzień do normalnej jazdy z dyferm 2.65 :)


ok ktos to zepsul, po prostu magiel z przodu jest lepszym rozwiazaniem niz z tylu i tyle na temat, rozumiem ze w e36 trzeba pokombinowac no ale cuz cos za cos.
jankes
Touge Drifter
 
Posty: 241
Dołączył(a): 8 cze 2010, o 10:17
Lokalizacja: UK

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez e30 owner » 25 lip 2015, o 17:08

Generalizujesz Jankes. W tym przypadku, w tym E36 uważam jak Ty. Ale uogólniając "wystarczy" obrócić wahacze i już Twój punkt widzenia nie ma racji bytu. Bo wychodzi nam e36 z maglem tylnym z takim samym potencjałem jak fabryka.

Bo nie ważne gdzie jest magiel, ale w jakiej odległości ,od pozycji wymaganej dla danego wychylenia zwrotnicy :). No i jeszcze kilka rzeczy trzeba wziąć pod uwagę, ale samochód z "tylnym" maglem fabrycznie raczej tak jest zrobiony że problemów nie będzie stawiał.

Co z resztą pokazują firmy różnorakie.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez jankes » 26 lip 2015, o 18:07

serio, przechodzilem rozne kombinacje i wez sobie na przyklad bardzo popularne 200sx jaki tam jest bajzel ze skretami - idzie pewnie ze idzie ale duzo duzo trudniej o mega skret niz w e36 lub e30 z maglem z przodu.
jankes
Touge Drifter
 
Posty: 241
Dołączył(a): 8 cze 2010, o 10:17
Lokalizacja: UK

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez jankes » 26 lip 2015, o 18:11

e30 owner napisał(a):Generalizujesz Jankes. W tym przypadku, w tym E36 uważam jak Ty. Ale uogólniając "wystarczy" obrócić wahacze i już Twój punkt widzenia nie ma racji bytu. Bo wychodzi nam e36 z maglem tylnym z takim samym potencjałem jak fabryka.

Bo nie ważne gdzie jest magiel, ale w jakiej odległości ,od pozycji wymaganej dla danego wychylenia zwrotnicy :). No i jeszcze kilka rzeczy trzeba wziąć pod uwagę, ale samochód z "tylnym" maglem fabrycznie raczej tak jest zrobiony że problemów nie będzie stawiał.

Co z resztą pokazują firmy różnorakie.


obrocisz wachacze i przy uderzeniu masz wieksze szanse uszkodzenia ich bo sa bardziej z przodu , w 200sx walisz przodem i od razu cala zawiecha przestawiona, w e36 trzeba belke pod silnikiem ruszyc albo mcphersona zeby zawieszenie sie zaczelo przestawiac
jankes
Touge Drifter
 
Posty: 241
Dołączył(a): 8 cze 2010, o 10:17
Lokalizacja: UK

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez e30 owner » 26 lip 2015, o 18:37

Stąd napisałem, że w tym przypadku masz racje. :)

Sam również kilka samochodów zrobiłem. I nie tylko z maglem przednim i tylnym, a także z przekładnią kątową czego nikt raczej nie tyka poza wstawieniem magla :) Idzie dużo rzeczy zrobić, na prawdę. Jedyny minus, mega ciężki do przeskoczenia gdy masz magiel za osią, to sama belka i mocowanie wahacza do belki uniemożliwiające przesunięcie magla. Ale są i na to sposoby. I wcale nie trzeba spawać belki od podstaw.

Ogólnie jak wiesz co ma wpływ na co, i jak poukładać wszystkie klocki, to efekt otrzymasz nie patrząc na stan "wyjściowy". Różnicą jest tylko nakład pracy.

Przy maglu z tyłu, najwłaściwszą drogą w przypadku takiego 200sx, jest przesunięcie całej belki do przodu. Ustawienie kół w nadkolu jak fabryka. I wykonanie wahaczy od zera pod takie ustawienie punktów mocowań. Wtedy nie boisz się że koła będą się dokręcać, blokować, i możesz atakować większe skręty niż z zestawem relokacji drążków kierowniczych. A także zwiększenie KWSZ poprzez montaż krótszych drążków reakcyjnych nie będzie grozić problemami przy powiększonym skręcie.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez jankes » 26 lip 2015, o 19:09

no wlasnie belki czesto nie idzie ruszyc bo juz jest przy misce, takie ot co problemy, a spawanie od zera belki i wachaczy zostawiam naprawde najwytrwalszym bo do latwiejszych to nie nalezy - a jak ma to jeszcze jako tako wygladac to wogole nie latwa sprawa a pozniej masz dzwona i musisz kolejny raz ta sama rzecz produkowac, produkcja customowa jest fajna ale wyobraz sobie sytuacje na zawodach masz seryjna belke i ja sobie przekladasz a tak z customem juz nie tak latwo (po pierwsze malo kto robi 2 customy na zapas bo najpierw customa trzeba dobrze przetestowac itp itd - dobrze wiesz jak to jest), dobrze dobrane seryjne elementy to jest najlepsza sprawa.
jankes
Touge Drifter
 
Posty: 241
Dołączył(a): 8 cze 2010, o 10:17
Lokalizacja: UK

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez e30 owner » 26 lip 2015, o 20:44

Heh, no racja. Choć customy w wielu przypadkach to już produkcja małosryjna, jak WF czy FAT. Więc z dostępnością nie powinno być większego problemu. Gorzej jeśli ktoś sam sobie przerobi pół samochodu własnoręcznie wtedy jest "poezja" w sytuacji jak opisujesz.

Z kolei dobór i ustawienie seryjnych elementów czy przerobionych seryjnych elementów to zawsze jest coś takiego, że osiągasz coś kosztem czego innego (skręt kosztem kątów, kąty i skręt kosztem prowadzenia itd itp) , ciężko jest wypracować kompromis wszystkich składowych i efekt w 100% zadowalający. Zwłaszcza że seryjne graty ciężko bez ich przerabiania zastosować do czegokolwiek w drifcie.

Pomijając już fakt, że jak wydzwonisz łamiąc belkę, to nawet gdybyś miał drugą, nie miałbyś jej do czego przykręcić ;)

Summa summarum, nie ma co demonizować, bo z każdej sytuacji jest wyjście. Raz jest łatwo rozwiązać problemy i tanio, przy innym układzie trzeba zrobić zawieszenie od zera ... Ale zawsze da radę coś zrobić dobrego.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Jak zrobić skręt w e36 v8 gdy magiel jest z tyłu??

Postprzez jankes » 27 lip 2015, o 21:47

wiadomka, odnosnie WF to tak samo jak custom, jakbym to mial zakladac to bym musial 2 komplety kupic w razie W, jak wachacz poleci na zawodach to nigdzie sie drugiego nie dostanie od reki na szybko......a i tanie to nie jest
jankes
Touge Drifter
 
Posty: 241
Dołączył(a): 8 cze 2010, o 10:17
Lokalizacja: UK


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości