E36 - jak uzyskać trakcję

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez synojca » 18 gru 2014, o 22:02

gimon-movies napisał(a):to jest poprostu doświadczenie :D czołowi drifterzy nie sprzedadzą Ci przepisu na trakcję albo i sprzedadzą robiąc Ci usługę ustawienia zawieszenia za kase :grin:

Albo dzwonisz do takiego i tak mu męczysz bule ze dla spokoju wszystko ci powie heheh
synojca
Clutch Burner
 
Posty: 48
Dołączył(a): 4 lip 2011, o 17:11
Lokalizacja: Åšwidwin

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 18 gru 2014, o 22:29

Z tego co wiem ci najbardziej doświadczeni mówią ze e36 nie działa i należałoby e39 wsadzić
Hmmm ciekawe swojÄ… droga ile to roboty:)
Wsadzić wózek z e39...
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez gimon-movies » 19 gru 2014, o 00:07

ja jeszczę dodam że jak się byle jak wsadzi to nic to nie zmieni że to e39, tylko półosie będą całe :D a trakcji nadal nie
Avatar użytkownika
gimon-movies
Touge Drifter
 
Posty: 468
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 20:25
Lokalizacja: Wrzosowo

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez wieprzowina.pl » 21 gru 2014, o 22:37

a ja mam pytanie typu co było najpierw kura czy jajko w temacie trakcji
chodzi mi o to że:
1. auto przyspieszając bez uślizgu z 50km/h -100km/h zrobi to na oponie 205 w 3 sek
2. auto przyspieszając z uślizgiem o połowę większym niż faktyczna prędkość tzn prędkościomierz po wdepnięciu gazu wskazuje 75-150km/h (faktyczna prędkość 50-100)zrobi to w 4 sek
3. w jakim czasie faktycznie przyspieszy auto rozpędzające się uślizgiem dwukrotnie większym niż faktyczna prędkość
chodzi mi o to kiedy tarcie będzie większe wtedy gdy jest większe ale mniej jest obrotów koła jak w 2. czy wtedy kiedy jest więcej obrotów koła ale przyczepność gorsza jak w 3.
wieprzowina.pl
Touge Drifter
 
Posty: 136
Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 16:39
Lokalizacja: krapkowice

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez emikyton » 22 gru 2014, o 00:04

wieprzowina.pl napisał(a):a ja mam pytanie typu co było najpierw kura czy jajko w temacie trakcji
chodzi mi o to że:
1. auto przyspieszając bez uślizgu z 50km/h -100km/h zrobi to na oponie 205 w 3 sek
2. auto przyspieszając z uślizgiem o połowę większym niż faktyczna prędkość tzn prędkościomierz po wdepnięciu gazu wskazuje 75-150km/h (faktyczna prędkość 50-100)zrobi to w 4 sek
3. w jakim czasie faktycznie przyspieszy auto rozpędzające się uślizgiem dwukrotnie większym niż faktyczna prędkość
chodzi mi o to kiedy tarcie będzie większe wtedy gdy jest większe ale mniej jest obrotów koła jak w 2. czy wtedy kiedy jest więcej obrotów koła ale przyczepność gorsza jak w 3.



Na moje rozumowanie (i tego co zostało z fizyki w głowie) im większa różnica prędkości koła względem realnej, tym mniejsze tarcie a zarazem gorsze przyśpieszenie
Avatar użytkownika
emikyton
Touge Drifter
 
Posty: 546
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:10
Lokalizacja: Janów Lubelski

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez kris9220 » 22 gru 2014, o 00:16

emikyton napisał(a):
wieprzowina.pl napisał(a):a ja mam pytanie typu co było najpierw kura czy jajko w temacie trakcji
chodzi mi o to że:
1. auto przyspieszając bez uślizgu z 50km/h -100km/h zrobi to na oponie 205 w 3 sek
2. auto przyspieszając z uślizgiem o połowę większym niż faktyczna prędkość tzn prędkościomierz po wdepnięciu gazu wskazuje 75-150km/h (faktyczna prędkość 50-100)zrobi to w 4 sek
3. w jakim czasie faktycznie przyspieszy auto rozpędzające się uślizgiem dwukrotnie większym niż faktyczna prędkość
chodzi mi o to kiedy tarcie będzie większe wtedy gdy jest większe ale mniej jest obrotów koła jak w 2. czy wtedy kiedy jest więcej obrotów koła ale przyczepność gorsza jak w 3.



Na moje rozumowanie (i tego co zostało z fizyki w głowie) im większa różnica prędkości koła względem realnej, tym mniejsze tarcie a zarazem gorsze przyśpieszenie


Rak troszke obserwująć auta OFFroudowe.... Jeśli terenówka 4x4 zakopie się w błocie mieląc wolno kołami to jedzie "aby aby" ale jak da w pedał to już szybciej wyjeżdza mimo to że ma większe obroty na kołach teoretycznie przyczepność taka sama to i tak jedzie coraz szybciej... Więc i w drifcie teoretycznie jest tak samo...

taki film przykładowy ;)
https://www.youtube.com/watch?v=cWtW5204u4A
Avatar użytkownika
kris9220
Touge Drifter
 
Posty: 203
Dołączył(a): 28 kwi 2010, o 17:03
Lokalizacja: Leszno

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez misiek87 » 22 gru 2014, o 09:31

W terenówce to inna bajka. Jedziesz powoli w błocie bieżnik się zakleja i jedziesz jak na slick'ach po trawie ;p
Gaz w podłogę i opona się samooczyszcza więc bardziej kopie bieżnikiem. Opony offroad 'owe różnią się między sobą tym samooczyszczeniem które wynika z ułożenia bieżnika.
Obserwuje to w enduro/cross ale w autach jest to samo.

Jeśli w aucie nazwijmy to drogowym tracisz trakcje i smażysz papcia na pewno tracisz na przyspieszniu. Straty mocy na uślizg.
Ja bym montował szerszy papeć do tej e36. Jak na papciu 245 traci przyczepność to na 300 już nie straci :D
Oczywiście po za zabawą ustawieniami zawiasu.
misiek87
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 kwi 2014, o 10:12
Lokalizacja: Włocławek

Poprzednia strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron