E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

Postprzez emikyton » 17 wrz 2014, o 18:02

j.w. mam obniżoną E30 na chińskim gwincie do granic możliwości (gwint z tego co pamiętam to jakiś JOM czy jakoś tak) no i dobijają mi amortyzatory.

Jakie dostępne amortyzatory są najkrótsze, ewentualnie, jak skrócić obecny?
Avatar użytkownika
emikyton
Touge Drifter
 
Posty: 546
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:10
Lokalizacja: Janów Lubelski

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

Postprzez e30 owner » 17 wrz 2014, o 18:16

Ale tłoczysko dobija o dół lagi, czy góra lagi wali w poduchę??

Opcja jest taka aby dobrać krótki amor, tylko też musi mieć odpowiednią twardość żeby Ci przód nie skakał jakbyś miał rozpieprzone amory. Do tego dociąć lagę, nagwintować pod nakrętkę i tyle.

Lub ciąć lagę, i ciąć amor u dołu, skrócić i pospawać amor. Podobno działa.

To w przypadku gdy bije góra lagi o poduchę. W przypadku gdy tłoczysko bije o dół amora, trzeba skracać tłoczysko metodą cięcia diaksem na przykład i gwintować pod nakrętkę.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

Postprzez Nikikin » 17 wrz 2014, o 19:58

Jak dobrze pamiętam to Astra F ma krótsze amory które można by dopasować do lagi E30. Oczywiście trzeba by skrócić lagę.
Avatar użytkownika
Nikikin
Touge Drifter
 
Posty: 406
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 15:31
Lokalizacja: Kielce

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

Postprzez Szymczak » 22 paź 2014, o 12:32

Golfowe Bilki dają radę :)
Avatar użytkownika
Szymczak
Król Ronda
 
Posty: 69
Dołączył(a): 19 kwi 2011, o 13:15
Lokalizacja: ZAMIENIE

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

Postprzez justin19 » 24 paź 2014, o 08:34

Amora się nie skraca.
justin19
Touge Drifter
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 cze 2014, o 21:15
Lokalizacja: Rychwał

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

Postprzez e30 owner » 24 paź 2014, o 17:46

Tak samo jak nie tnie się sprężyn ... Skąd Ty te teorie bierzesz??

Amortyzator można skracać ile się chce, trzeba tylko to zrobić z głową a nie dup.y połową. Nie można skrócić tylko tłoczyska, lub tylko obudowy tłoczyska. Ponieważ trzeba zachować odpowiedni stosunek drogi dobicia i drogi odbicia. W ten sposób dochodzimy do punktu w którym jest sprężyna. Skrócony amor nie może współpracować z seryjną sprężyną. Więc trzeba założyć krótszą vel, skracaną. Skracać sprężyny metodą cięcia można, ale też trzeba to robić z głową. Oprócz mniejszego prześwitu uzyska się także większą sztywność sprężyny, ze względu na mniejszą ilość zwoi pracujących. Sprężyna działa na zasadzie skręcania pręta z którego jest zrobiona, im dłuższa tym miększa (przyjmując taką samą średnicę drutu oraz średnicę samej sprężyny), i nie ważne czy drut ten jest skręcony w sprężynę, czy prosty jak w belkach u francuzów działa na tej samej zasadzie, skręca się pręt. Im ten pręt krótszy ty większą siłę należy nałożyć by go skręcić o dany kąt. I w tym momencie, aby mieć stabilność prowadzenia samochodu, mając skrócony amor, z sztywniejszą sprężyną, należy zwiększyć siłę odbicia amortyzatora, albo poprzez przeróbkę tłoczyska, albo poprzez zalanie odpowiedniego oleju opisanego jako "fork" - czyli specjalnego amortyzatorowego.

Takie rzeczy usłyszałem od małej zagranicznej firmy robiącej zawieszenia, czy to na bazie seryjnych, czy to na bazie nowych uniwersalnych.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

Postprzez justin19 » 25 paź 2014, o 00:52

Tylne można skrócić bo są pełne, ale większość przednich jest pusta w środku i go nie skrócisz.
justin19
Touge Drifter
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 cze 2014, o 21:15
Lokalizacja: Rychwał

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

Postprzez e30 owner » 25 paź 2014, o 15:05

Jeszcze lepiej, może zaraz się dowiem że amortyzator jest pusty bo to amortyzator gazowy :D Nawet amortyzator gazowy główne tłumienie ma olejowe. Żaden amortyzator nie jest pusty, ani żaden amortyzator nie jest pełny z tego co się dowiadywałem. Takie przybliżenie jak to wygląda : http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/38 ... niach.html. Przekroje chyba wszystkich typów amorków, standardowe olejowe, gazowe, jedno i dwu rurowe.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

Postprzez rom089 » 25 paź 2014, o 15:46

skrócić można :P ale nie amortyzator a tłoczysko tylne jest tylko sam pręt i na dole w obudowie jest cały mechanizm tłumiący gaz jak i olej ;) powiedzmy w Bilstein ma odwrócone tłoczysko jak w motocyklach w przednim widelcu nie da sie tego obciąć zatoczyć i srócić ;) skracajac zwykłe tłoczysko w amorze przy glebie powiedzmy -75 o te 7 cm amor dalej pracuje w własciwym zakresie pracy a nie dobija o dno lub o poduszkę nie zmienia to faktu ze i tak jest za miękki :)
rom089
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

Postprzez justin19 » 25 paź 2014, o 17:38

e30 owner napisał(a):Jeszcze lepiej, może zaraz się dowiem że amortyzator jest pusty bo to amortyzator gazowy :D Nawet amortyzator gazowy główne tłumienie ma olejowe. Żaden amortyzator nie jest pusty, ani żaden amortyzator nie jest pełny z tego co się dowiadywałem. Takie przybliżenie jak to wygląda : http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/38 ... niach.html. Przekroje chyba wszystkich typów amorków, standardowe olejowe, gazowe, jedno i dwu rurowe.


E30, to weź obetnij sobie tłoczysko w amortyzatorze od E36 i zobaczysz czy jest pełny czy pusty. Ty chyba tylko teoretycznie driftem się zajmujesz bo wiedza praktyczna zerowa.
justin19
Touge Drifter
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 cze 2014, o 21:15
Lokalizacja: Rychwał

Re: E30 - obniżona, amortyzatory z gwintu ''dobijają''

Postprzez e30 owner » 25 paź 2014, o 17:50

To pisz że chodzi o TŁOCZYSKO. Ja zrozumiałem że chodzi o amortyzator. Co do reszty wypowiedzi zapraszam do mnie na usługę wtedy się wypowiesz :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości