Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez drift-rak » 25 mar 2014, o 17:08

moj blad ciagnione na zimno
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez Nikikin » 25 mar 2014, o 20:29

drift-rak, a jakiej średnicy i grubości ścianki użyłeś do wahaczy?
Avatar użytkownika
Nikikin
Touge Drifter
 
Posty: 406
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 15:31
Lokalizacja: Kielce

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez drift-rak » 26 mar 2014, o 09:22

Nikikin napisał(a):drift-rak, a jakiej średnicy i grubości ścianki użyłeś do wahaczy?


srednica zewnetrzna 25mm grubosc scianki 3mm ALE konstruuje powoli winna wersje wahaczy z przeniesieniem punktu mocowania z tylnej nas przednia czesc auta tak jak to ma miescie w 200sx jednak nie ma co przesadzac z grubosciami bo ten material jak naprawde wytrzymaly jesli zastosujesz podparcia w odpowiednim miejscu a lepiej w razie co zgiac wahacz niz wyrwac podluznice;)
jezeli wahacz z rurki mialby wygladac tak ze pojedyncza rurka podparta inna w polowie to wiadomo ze sie zegnie ale jesli zrobisz odpwiednia kratownice w ksztalt zbilizony do trojkata to jest to mocniejsza konstrukcja niz wahacz z alu czy staliwa
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez mtey » 20 kwi 2014, o 21:30

Chłopaki mam zamiar zwiekszyć kwsz w e36 wiercąc kielichy. Mam przedłużone wahacze o 5cm i acentryki oraz adaptery 20% i bez ackermana , niestety kiera nie wraca zbyt ochoczo. O ile centymetrów cofnąć górne mocowania do tyłu ? Czy jeżeli zmniejszę negatyw to również kiera szybciej odbije ? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
mtey
Touge Drifter
 
Posty: 259
Dołączył(a): 7 sie 2010, o 15:10
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez Blacky » 22 kwi 2014, o 10:30

pomyśl nad zwiększeniem promienia zataczania - o ile masz na to plac ;)
Avatar użytkownika
Blacky
Touge Drifter
 
Posty: 569
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 21:38
Lokalizacja: Tychy

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez drift-rak » 22 kwi 2014, o 10:42

mtey napisał(a):Chłopaki mam zamiar zwiekszyć kwsz w e36 wiercąc kielichy. Mam przedłużone wahacze o 5cm i acentryki oraz adaptery 20% i bez ackermana , niestety kiera nie wraca zbyt ochoczo. O ile centymetrów cofnąć górne mocowania do tyłu ? Czy jeżeli zmniejszę negatyw to również kiera szybciej odbije ? Pozdrawiam


k.w.s.z okolo 10st w zupelnosci wystarcza zeby kiera wracala. wiekszy znow spowoduje takie kladzenie sie kola jak w w124 a to tez nie dobrze bo zmniejsza sie powierzchnia styku opony z podlozem podczas skretu. ale nie tylko ten kat wplywa na wracanie kierownicy.
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez e30 owner » 22 kwi 2014, o 11:25

Żaden kąt nie odpowiada za wracanie kierownicy - zrozumcie to :) Za wracanie kierownicy odpowiada prosta na gruncie od osi koła do przedłużenia linii KWSZ. Z angielskiego zwane "mechanical trail" ... A dlatego kiera szybciej wraca po zwiększeniu KWSZ bo zwiększenie KWSZ zwiększa - wydłuża "mechanical trail" czy "moment prostujący" jak to coel pisze, i jak tam inaczej sobie to nazwiecie. Jeśli zrobicie sobie zwrotnicę gdzie przedłużenie linni KWSZ przy gruncie spotka się na wysokości osi koła to nawet 20* KWSZ nie będzie wam prostowało kół. A zróbcie "mechanical trail" 5 - 7cm i KWSZ 0* to zobaczycie jak kiera ładnie powraca.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez drift-rak » 22 kwi 2014, o 11:37

e30 owner napisał(a):Żaden kąt nie odpowiada za wracanie kierownicy - zrozumcie to :) Za wracanie kierownicy odpowiada prosta na gruncie od osi koła do przedłużenia linii KWSZ. Z angielskiego zwane "mechanical trail" ... A dlatego kiera szybciej wraca po zwiększeniu KWSZ bo zwiększenie KWSZ zwiększa - wydłuża "mechanical trail" czy "moment prostujący" jak to coel pisze, i jak tam inaczej sobie to nazwiecie. Jeśli zrobicie sobie zwrotnicę gdzie przedłużenie linni KWSZ przy gruncie spotka się na wysokości osi koła to nawet 20* KWSZ nie będzie wam prostowało kół. A zróbcie "mechanical trail" 5 - 7cm i KWSZ 0* to zobaczycie jak kiera ładnie powraca.


umialbys to narysowac?? moze by pomoglo niektorym :thumbsup:
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez e30 owner » 22 kwi 2014, o 12:52

http://www.super7thheaven.co.uk/images/caster.jpg

Proszę bardzo :) Przy linii "Gruntu" szukajcie "mechanical trail". To jest parametr określający powracanie kiery, oraz siłę z jaką kiera powraca, a co za tym idzie i prędkość powracania kiery. KWSZ jedynie odpowiada za stabilność kół w jeździe na wprost. Chyba że jeździmy na torze na czas, to wtedy KWSZ daje też kilka innych rzeczy, ale w drifcie są nieistotne, bo tutaj nie jest istotne na przykład znoszenie boczne opony, na przykład na do hamowaniu w zakręcie spowodowane celowym najpóźniejszym rozpoczęciem hamowania (w drifcie znoszenie boczne opony nie występuje jakoś mocno na przedniej osi). Ale to już kwestia na prawdę na inne dyscypliny wyścigów.

I jeszcze jedna rzecz, która się przyda budowniczym zawieszeń - mianowicie ackermann.
http://img401.imageshack.us/img401/8188/80069389.jpg

żeby na prawdę zrobić ackermanna na 0 należy wziąć pod uwagę "scrub radius" - promień zataczania koła. Inaczej, pomimo że na zwrotnicy ustawicie ackermanna na 0 to nadal będą rozbierzności w kątach kół lewe vs prawe.

Bo w zawieszeniu kąty obrotu kół nie przypadają na sworzniach - tylko na gruncie :) Tak więc wszelkie planowanie i projektowanie trapezów zawieszenia oraz trójkątów zawsze robi się na gruncie, nie bierze się pod uwagę punktów obrotu na sworzniach itd. Dlatego też w e34 przejście z dwóch wahaczy na jeden trójkątny, nie "robi roboty" bo zmienia mocno promień zataczania a co za tym idzie reszta kątów ... Ale to długo trzeba pisać i rozpatrywać już konkretny przypadek na konkretnych wymiarach.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez mati.91 » 22 kwi 2014, o 21:57

Mechanical trail można zwiększyć przez przesunięcie na zwrotnicy mocowania mcphersona do przodu? Dobrze to rozumiem? Wtedy przedłużenie linii KWSZ oddali się od linii mechanical trail.
mati.91
Król Ronda
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 15:23
Lokalizacja: polska

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez e30 owner » 22 kwi 2014, o 23:08

Przesunięcie mocowania mcphearsona nic nie da. KWSZ wyznacza linia przechodząca przez sworzeń wahacza i przez górne łożysko amorka (w kolumnie to jest poducha po prostu) Więc aby zmienić mechanical trail trzeba albo zwiększyć KWSZ, czy to kładąc górne mocowanie w stronę kabiny, czy poprzez wysunięcie sworznia wahacza do przodu. Lub można zrobić inaczej, wyginając wahacz do przodu o (załóżmy) 2cm, i wypychając na zwrotnicy ucho sworznia wahacza o 2cm - plus do tego przesunięcie górnego łożyska również o 2cm do przodu. Efekt jest taki że mamy seryjny KWSZ ale "mechanical trail" jakbyśmy KWSZ zwiększyli o kilka stopni. Dzięki temu mamy mocniej odbijającą kierę, bez kilku efektów ubocznych, jak ciężej pracująca kiera, czy koło przechodzące w pozytyw jak ma to miejsce przy zwiększeniu KWSZ. Idąc dalej, skoro w serii kierownica odbija, po zwiększeniu mechanical trail odbija mocniej/szybciej, ale koło nadal zmnienia camber bo jednak KWSZ jest inny od 0, można ten KWSZ ZMNIEJSZYĆ. Co nadal zachowa nam zdolność odbijania kiery, ale zmniejszy tendencję do zmiany kąta pochylenia koła w funkcji jego wychylenia, oraz jeszcze bardziej zmniejszy siłę potrzebną aby obrócić kierownicą - MAGIA PANOWIE :) Trzeba tylko przyzwyczaić się do jednej rzeczy, mianowicie podczas jazdy na wprost mocno czuje się na kierownicy wszelkie dołki i wyrwy.

EDIT: I jest jeszcze jedna zaleta tak zrobionych "skrętów" - nie trzeba kombinować z przestawianiem magla w wielu przypadkach.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez wieprzowina.pl » 2 maja 2014, o 06:09

Panowie a cco gdyby zrobić coś takiego?
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=105209
wieprzowina.pl
Touge Drifter
 
Posty: 136
Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 16:39
Lokalizacja: krapkowice

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez maju » 2 maja 2014, o 06:38

wieprzowina.pl napisał(a):Panowie a cco gdyby zrobić coś takiego?
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=105209

A przejrzałeś cały temat ze swojego linka? koło się blokuje bo nie ma tam miejca
Avatar użytkownika
maju
Touge Drifter
 
Posty: 309
Dołączył(a): 2 wrz 2009, o 17:55
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez wieprzowina.pl » 2 maja 2014, o 17:22

racja, nie doczytałem
a proszę zerknijcie na fotkę poniżej czy to jest normalne? auto się nieźle prowadzi (przynajmniej tak mi się wydaje) no i nie ma przedniego stabilizatora
http://driftcar.pl/images/koobordowa.jpg
wieprzowina.pl
Touge Drifter
 
Posty: 136
Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 16:39
Lokalizacja: krapkowice

Re: Rozważania na temat wahaczy, negatywów itd. w BMW

Postprzez 3barr » 17 maja 2014, o 09:12

Witam mam pytanie samochód e 36 mam wydłużone wahacze o 6cm adaptery skrętu i tuleje acentryczne auto ma służyć do jazdy torowo miejskiej i jest problem przy większym skręcie mam wrażenie jakby zamiast skręcać poprostu przesuwał się przód oczywiście most zaspawany z tego co wyczytałem to cambery mnie ratują ale proszę mnie poprawić jeśli się myle ewentualnie jakąś poradę co z tym zrobić.
Avatar użytkownika
3barr
Clutch Burner
 
Posty: 31
Dołączył(a): 6 paź 2013, o 10:59
Lokalizacja: Lubin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości