Ariel napisał(a):Kolego Marcin, a mozesz cos doradzic do e30 v8 4.0 ? Jaka dac srednice rur, czy ma byc jedna rura ? jak laczone itp. ?
Marcin MPM napisał(a):Sonda lambda-intrygujące urządzenie zamieniać na szerokopasmową czy nie siać sobie paranoi i zostawić seryjną. Tak oczywiście zostawić seryjną tylko w tej samej odległości od otworów wydechowych z głowicy co oryginalnie jeśli przerabiacie cały układ. Szerokopasmowa tylko do TURBO inaczej jest to zbędny wydatek. Jaka jest różnica między szerokopasmową a normalną? Ta pierwsza jest bardzo precyzyjna i oblicza precyzyjniej wartości co jest wskazane przy turbo.
lokecgb napisał(a):panowie jedno jest pewne :bmw na seryjnym wydechu i dolocie macie najwieksze szanse uzyskac seryjne parametry .
Jajnik napisał(a):lokecgb napisał(a):panowie jedno jest pewne :bmw na seryjnym wydechu i dolocie macie najwieksze szanse uzyskac seryjne parametry .
To spójrz na wykres u musk'a, dodatkowe 19KM i 9Nm (potwierdzone hamowaniem)
Marcin MPM napisał(a):Witam! Przetestowałem różne warianty układów wydechowych w e30, e34 oraz e36 i e46 pod względem głośności, wydajności, efektywności działania i jedno co powiem jest to jedna z najważniejszych rzeczy w aucie. Jednym głupim zagraniem można poważnie osłabić osiągi swojego auta lub doprowadzić do tego że będzie to pocisk. Przede wszystkim należy sobie postawić pytanie, na jaki silnik będziemy się decydować? jaką mocą dysponować ma nasze auto?oraz do czego właściwie ma być przeznaczone to auto? Słucham i obserwuję niektórych dyletantów, wielkich znawców to mi ręce opadają. Do codziennej jazdy najlepsza jest seria zapewniająca komfort i tu nie warto psuć tego co dobre. Pozbycie się katalizatorów przyspiesza przepływ spalin i sonda daje jasne komunikaty do komputera zwiększające dawkowanie paliwa przy każdym żywszym zrywie auta czy jak kto woli dynamicznej jeździe. Jeśli jeździmy mało nerwowo spalanie jest do przyjęcia i wzrasta niedużo. Ja na co dzień mam grzeczne układy seryjne w swoich e34 i e39 z katalizatorami metalizowanymi ( takie katy są niezniszczalne). Miałem przygotowaną natomiast do kjs-ów e30 i pierwszy układ wyglądał tak na początek barany (oczywiście każdy cylinder ma mieć tą samą długość rury jeśli nie będzie właśnie tak to mamy spadki mocy i mulenie motoru pewne, spaliny muszą pokonać tą samą drogę)zamiast żeliwnych kolektorów (można owinąć bandażami termoizolacyjnymi lub pokryć ceramiką wg uznania) potem wszystko szło jedną rurą dla 4cylindrówki a dwiema dla 6ciocylindrówki w tym drugim wypadku zastosowany został patent typu X-Pipe pozwalający na szybsze usuwanie spalin następnie seria puszka. W obydwu wypadkach nie tworzyły się rezonanse i autem można było swobodnie się poruszać było jednak nieco głośniejsze od wersji z katami, a zarazem żywsze. Dodatkowe zastosowanie filtra otwartego o odpowiednich gabarytach dało dalszą poprawę dynamiki, ale i kolejny wzrost zużycia paliwa. Pamiętajcie szczytem głupoty jest zakładać filtr otwarty zanim nie uporacie się z układem wydechowym bo silnik nie może sobie poradzić z odprowadzeniem dopalonej mieszanki paliwowo powietrznej i pospolicie się dusi przez co spadają osiągi. Zbyt wielkie przekroje wydechu (średnice) spowodują masakrę w postaci fali stojącej, a finał będzie taki że spaliny nie będą płynąć i wydostawać się na zewnątrz powodując zatory i znów osłabienie motoru. Obecnie w moim e36 mam zastosowany najlepszy setup do sportu wyczynowego wszystko jest z odpowiedniej grubości stali kwasoodpornej począwszy do baranów potem połączenia z dwóch w jedną rurę odpowiedniej średnicy. Całość zwieńczona jest puszką końcową z kwasówki i ryczy niesamowicie jak na 6 cylindrów (wzbudza ogólną grozę u innych kierowców i zdziwienie u przechodniów) Co najlepsze pozbyłem się seryjnej konstrukcji też z kwasówki na której już było nieźle a teraz maszyna wkręca się jeszcze lepiej. Więc jeśli pykasz do pracy w podtlenku lpg tak jak ja na co dzień to nie psuj tego co fabryka obliczyła, zaoszczędzisz czas i pieniądz, lecz jeśli w twym garażu drzemie zadatek na sportowego potwora zrób mu układ racingowy bez kompromisów satysfakcja i ból głowy gwarantowany Sonda lambda-intrygujące urządzenie zamieniać na szerokopasmową czy nie siać sobie paranoi i zostawić seryjną. Tak oczywiście zostawić seryjną tylko w tej samej odległości od otworów wydechowych z głowicy co oryginalnie jeśli przerabiacie cały układ. Szerokopasmowa tylko do TURBO inaczej jest to zbędny wydatek. Jaka jest różnica między szerokopasmową a normalną? Ta pierwsza jest bardzo precyzyjna i oblicza precyzyjniej wartości co jest wskazane przy turbo. Jeżeli kogoś oświeciłem swoim wywodem bardzo się cieszę i PAMIĘTAJCIE RZEŹNICY SPECJALIZUJĄ SIĘ W MIĘSIE, WASZ UKŁAD WYDECHOWY NIE MOŻE POSIADAĆ DRUTÓW Z MIGOMATU LUB BYĆ SPAWANY JAK RURA DO ODPROWADZANIA DESZCZÓWKI JEST TO ROBOTA DLA FACHOWCA OBYTEGO W TEMACIE. Gorąco polecam firmę z siemianowic śląskich http://www.mgmotorsport.pl są najlepsi w Polsce z resztą sami zobaczcie co potrafią i jakie auta wyposażają w układy wydechowe oraz doloty powietrza dedykowane, robione indywidualnie pod klienta
Jeśli ktoś z was moi drodzy będzie miał jakieś pytania zapraszam, chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami oraz doradzę jak ma wyglądać dany układ pod konkretny silnik POZDRAWIAM
Powrót do Silniki i układ napędowy
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości