GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Postprzez RustyE30 » 21 gru 2015, o 11:35

Witam.
Mam problem z M60-chłodnica z diesla 2,4td nowa,zbiornik wyrównawczy zostawiłem Ori z M60 nad silnikiem.
Grzeje się po zrobieniu przejazdu temperatura skacze powyżej 100stopni.
Czy to,że wywaliłem termostat może mieć wpływ na to,że się grzeję? Czy układ jest ciągle zapowietrzony i przez to się grzeje?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
RustyE30
Król Ronda
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2 lis 2012, o 08:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Postprzez e30 owner » 21 gru 2015, o 11:46

Płynu nie ubywa?? Usuniecie termostatu nie powinno mieć wpływu. Osłonę tunel wiatraka na chłodnicy masz??
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Postprzez RustyE30 » 21 gru 2015, o 13:39

Płynu nie ubywa.Wiatrak mam elektryczny przed chłodnicą,ale nie bezposrednio na niej,może zamontować wentylator bezposrednio na chłodnicy?
Powietrze z wentylatora ucieka bokiem,może rzeczywiście dołożyć tunel?
Avatar użytkownika
RustyE30
Król Ronda
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2 lis 2012, o 08:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Postprzez e30 owner » 21 gru 2015, o 16:17

Sprawdź ten wiatrak, czy dobrze jest zamontowany - czyli czy pcha powietrze na chłodnicę, zrób tunel i powinno pomóc.

Chyba że silnik grzeje się nawet w trasie podczas normalnej jazdy to już powyższe może nie pomóc i trzeba szukać dalej. Ale jak grzeje się podczas pałowania czy w korku a wentylator nie pomaga to wina według mnie w wentylatorze i sposobie jego montażu(brak tunelu).

Tylko pamiętaj że tunel to nie płaska blacha przykręcona do chłodnicy, tylko otwór którym powietrze ma wpaść trzeba zrobić za wentylatorem :) Wtedy będzie działać.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Postprzez RustyE30 » 21 gru 2015, o 16:57

Auto tylko do pałowania,tylko laweta i na tor. :D Chyba to tylko chłodzenie jest za słabe,zbadam temat z tunelem.pozdr
Avatar użytkownika
RustyE30
Król Ronda
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2 lis 2012, o 08:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Postprzez Blacky » 28 gru 2015, o 12:47

a co z pompÄ… wody?
Avatar użytkownika
Blacky
Touge Drifter
 
Posty: 569
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 21:38
Lokalizacja: Tychy

Re: GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Postprzez lipass » 28 gru 2015, o 17:42

a v8 nie ma temp. roboczej na poziomie ok 100 stopni właśnie?
Avatar użytkownika
lipass
Touge Drifter
 
Posty: 232
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 09:14
Lokalizacja: WK

Re: GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Postprzez bernard » 5 mar 2016, o 15:59

lipass napisał(a):a v8 nie ma temp. roboczej na poziomie ok 100 stopni właśnie?

właśnie ze ma pozdrawiam
bernard
Clutch Burner
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12 wrz 2012, o 18:15
Lokalizacja: Rybnik

Re: GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Postprzez emikyton » 5 mar 2016, o 19:29

Mi się grzał, okazała się pompa wody :)

M60 mi trzyma 90 stopni normalnie bez termostatu
Avatar użytkownika
emikyton
Touge Drifter
 
Posty: 546
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 21:10
Lokalizacja: Janów Lubelski

Re: GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Postprzez drift-rak » 5 mar 2016, o 21:22

Jezeli masz wiatrak nie na chlodnicy tylko przed nia to czesc tloczonego powietrza moze sie od niej odbijac. Obudowa wiatraka powinna szczelnie przylegac do chlodnicy.

Brak termostatu zwieksza przeplyw wody w ukladzie. Nie ma wplywu na to ze sie grzeje. Pozniej fura sie nagrzewa i nie utrzymuje stalej temp np na postoju ale tu nie ma to znaczenia. Ja tez nie mam termostatu bo po co
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: GrzejÄ…ce siÄ™ M60 w E30

Postprzez selvador » 6 mar 2016, o 12:43

Spróbuj dobrze odpowietrzyć, ściagnij węzyk przelewowy od zbiorniczka podnieś go do góry i zassij powietrze. Ja tak zawsze najszybciej odpowietrzam moje M60 i na maks pałowaniu do 100 dochodzi na jednym wiatraku przy chłodnym dniu (bez zadnych tunelów na wiatraki)
Jak dalej sie będzie grzał to załóż wiskoze. Zawsze to bezpośredni strząl powietrza w blok. Zauwazyłem ze ten kloc bardzo wolno oddaje temperature (odziwo jak na aluminium). Pojeżdzij chwile i zobacz ze chłodnica nie jest aż tak gorąca jak silnik. Taki efekt jakby pompa wody nie ogarniała nadążyć z obiegiem płynu.

PS. M60 trzyma na Ori termostacie 88* a M62 ma trzymać ponad 100.
selvador
Król Ronda
 
Posty: 55
Dołączył(a): 5 kwi 2015, o 11:33
Lokalizacja: Limanowa


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości