Wał od e30 2.4td do e30 v8 problem

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Wał od e30 2.4td do e30 v8 problem

Postprzez sanies » 1 gru 2015, o 20:22

Siema wyczytałem na forum ze do silnika v8 z 5b manualem pasuje wal od 2.4 td lecz u mnie przy maksymalnym już wyciągnięciu wału (pozycja jazdy) brakuje jeszcze 1.3cm silnik cofnęłam na maksa nie chciał bym przerabiać krucca wodnego i łap i tu moje pytanie czy mogę zrobić dystans 1.5 cm zda to egzamin czy może zamówić łącznik wykonany z aluminium i poliuretanowymi wypelnieniami grubsze o 1.5 cm ??
Czekam na odp i podpowiedzi jak najlepiej to rozwiązać
Pozdrawiam
sanies
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 cze 2013, o 19:04
Lokalizacja: Łomża

Re: Wał od e30 2.4td do e30 v8 problem

Postprzez selvador » 5 gru 2015, o 13:35

Zmierz jaką masz odległość od łacznika wału do flanszy w dyfrze.
Z reguły ludzią jak i mi przy swapach wychodzi ok 147-149cm i tam pasuje wał od 2,4td.
Ewentualnie zamiast gumowego łącznika wału zamów najtwardsze poli odpowiednio grubsze.
Osobiście wybrałem opcje z cięciem i wyważaniem wału i ją polece bo takie dystansy na wał to spoko jeśli będzie on wyważony w wałem, takto porozp****la krzyżak i ew. pojawią Ci się wibracje po budzie.
selvador
Król Ronda
 
Posty: 55
Dołączył(a): 5 kwi 2015, o 11:33
Lokalizacja: Limanowa

Re: Wał od e30 2.4td do e30 v8 problem

Postprzez RustyE30 » 6 gru 2015, o 22:18

Siema,ja spawałem wał i nie wyważałem,godzina roboty-buda nie wibruje,krzyżak cały-tylko,że ja wał skracałem i łączyłem z e34 i e30.Jak coś to pw pisz
Avatar użytkownika
RustyE30
Król Ronda
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2 lis 2012, o 08:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wał od e30 2.4td do e30 v8 problem

Postprzez sanies » 7 gru 2015, o 21:15

mam możliwość zrobienia dystansu i wyważenia go razem z wałem lecz wtedy środkowa tuleja wału nie osiądzie na trzpieniu wystającym ze skrzyni odległość od dyfra do skrzyni to 149cm (tylko miałem przykręcony łącznik wału i chyba do niego zmierzyłem wiec jeszcze + 3cm ) zmierzyłem i czytałem własnie ze powinien podejść ten wał wiec go kupiłem a tu lipa nie chce go wydłużać bo szkoda ori wału wieć teraz zostaje mi jakieś dopasowywanie.
sanies
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 cze 2013, o 19:04
Lokalizacja: Łomża

Re: Wał od e30 2.4td do e30 v8 problem

Postprzez selvador » 11 gru 2015, o 15:22

Albo masz tak wypchany silnik w przod albo cos z tyłem.:P
Mieści Ci się chłodnica przed kołem pasowym wału ??
selvador
Król Ronda
 
Posty: 55
Dołączył(a): 5 kwi 2015, o 11:33
Lokalizacja: Limanowa

Re: Wał od e30 2.4td do e30 v8 problem

Postprzez sanies » 13 gru 2015, o 15:42

tak mieści się chłodnica silnik odpala wszystko ładnie tylko ten wał ale i będzie latać juz zrobiłem wał tylny z e36 a przód z e34 skrócony i powinno siąść tylko wybierak murze jeszcze przykręcić i będzie latać ;D.
Myślę że za krótki wał spowodowany jest magistralą wodną która przy cofaniu silnika opiera się o grodź powinienem ją przerobić i zyskałbym ze 2 cm ale to może w przyszłości już zrobię :D
sanies
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 cze 2013, o 19:04
Lokalizacja: Łomża

Re: Wał od e30 2.4td do e30 v8 problem

Postprzez selvador » 15 gru 2015, o 15:12

Ciekawe to kurde jest ze ja mam duzo luzu miedzy magistralą a grodzią a wał mam 148-9cm. A wiskoza sie u Ciebie mieści ?? bo u mnie braknie ze 2cm przy chlodnicy e30 2,4td
selvador
Król Ronda
 
Posty: 55
Dołączył(a): 5 kwi 2015, o 11:33
Lokalizacja: Limanowa

Re: Wał od e30 2.4td do e30 v8 problem

Postprzez sanies » 16 gru 2015, o 00:19

wisko bym przykręcił to by się chłodnica zmieściła i zostało by ze 5mm luzu. Może dlatego ze mam m62 ?? i skrzynie z m60 5b
sanies
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 cze 2013, o 19:04
Lokalizacja: Łomża


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron