Poszukaj nieszczelności w dolocie. W 90% przypadków to wina dziurki gdzieś w dolocie.
Czyli odpal silnik, zdejmij obudowę filtra, i zatykaj co raz bardziej dolot, powinieneś słyszeć co raz głośniejszy świst. zlokalizuj go, napraw i powinno być git.
Spójrz też na pracę przepływki, czy się nie zacina klapa, pomierz jej wartości napięć, na samej przepływce i na czujniku temperatury dolotu itd.
Jeśli chodzi o czujnik wału, zanim nakupujesz drugich i się nawymieniasz warto podjechać do elektronika i niech zmierzy parametry którego masz. Może się okazać że jest sprawny. Podobnie z przepływką itd.
Ja wiem że dziś dobrego mechanika ciężko znaleźć, który ma pojęcie większe niż podpiąć pod diagnostykę, czy wymienić klocki, a jak się nie da podpiąć pod diagnostykę to znaczy że się nie da zrobić , i zaczyna się wyliczanka co trzeba wymieniać po kolei, a nóż się trafi co się zepsuło
Ale sÄ… inne sposoby
Są tabele oporności czujników itd. Tylko trzeba wiedzieć jak pomierzyć i trzeba mieć czas na pomiary i porównania z tabelami.
Kiedyś po regeneracji przepływki, klientowi powiedziałem że musi pojechać na analizator spalin na OSKP i musi ustawić napięcie sprężyny żeby przepływka pokazywała odpowiednie wartości. Na drugi dzień zadzwonił do mnie z informacją że mechanik powiedział mu że musi wymienić sondę kable zapłonowe świece itd bo silnik przerywa i przelewa. Zignorował zalecenie by zmierzyć przepływkę i ustawić napięcie klapy. Pojechałem i przed całym warsztatem w 30 minut ustawiłem odpowiedni AFR i wszelkie problemy zniknęły. To nie są nowe samochody, więc ich obsługa wymaga "trochę" więcej niż podpięcie testera i strzelania na ślepo co może być a co nie.