e30 swap m62b35

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

e30 swap m62b35

Postprzez sanies » 10 lut 2015, o 14:13

siema
mam kilka pytań

- łapy z jakiej grubości kątownika spawać?
- czy komp od 4.0 podejdzie bo posiadam taki bez ews
- gdzie skrócę wał
- kolektory od e39 mogą zostać czy lepiej z x5 ?? wiem że trzeba przerabiać znajomy będzie robił kwasowy wydech
- poduszki pod łapy jakie najlepsze ?? z e36 e34 czy z czegoś innego ?
- jaki dyfer ? skrzynia z tds 2.5 zf

na razie to wszystko dzieki z góry za odp :D
sanies
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 cze 2013, o 19:04
Lokalizacja: Łomża

Re: e30 swap m62b35

Postprzez parts_bmw » 15 lut 2015, o 22:43

Komp z M60 nie podejdzie do M62. Ogólnie M60 3.0 i 4.0 maja takie same kompy i M62 3.5 i 4.0 maja takie same kompy. Można by złożyć M62 na osprzęcie z M60, ale jak brakuje ci tylko kompa to grubsza zabawa (musisz zmienic czolowke zeby przeniesc czujnik walu, czujniki, wiazke itp). Co do poduszek to chyba nie ma wiekszego znaczenia które dasz jak bedziesz robic łapy od podstaw. Co do kolektorów moga być z E39, można je bez problemu przerobić i nie widze sensu zeby płacic chore pieniadze za te z X5. Dyfer to w zależności od gustu. Ja bede wkładał do siebie 3.23 bodajże, ale ten 3.15 też ujdzie. Skrzynie wkładasz z adapterem, czy przespawasz dzwon? Nie zapomnij ze w skrzyni masz czujnik położenia wału.

Gdybyś potrzebował sterownik 3.5/4.4 to mam taki komplet -mieszkam 50km od Ciebie.
parts_bmw
Król Ronda
 
Posty: 68
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 23:43
Lokalizacja: PL

Re: e30 swap m62b35

Postprzez sanies » 16 lut 2015, o 19:24

-silnika mam 3.5
-skrzynie będzie mi robił kante30 przespawa dzwon :D
-skoro sterownik nie podejdzie to go zwrócę chyba że ktoś z forum chce do m60b40 sterownik bez ews za 450zł (tyle co zapłaciłem)
-ja chyba przełożę wszystko z ews razem a pestkę to najlepiej przykleić chyba co ??
-potrzebuje serwo na kielich
-gdzie skrócę wał? namiary na kogoś jak macie


odnośnie kolektorów takiej odp. oczekiwałem ale jeszcze zobacze czy z kwasówy nie zrobie od podstaw bo sąsiad operóje w kwasie :D
sanies
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 cze 2013, o 19:04
Lokalizacja: Łomża

Re: e30 swap m62b35

Postprzez czarny is » 16 lut 2015, o 20:46

M60b40 nie mają ews dopiero m62
czarny is
Touge Drifter
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 14:12
Lokalizacja: Szczytno

Re: e30 swap m62b35

Postprzez MaTiG » 16 lut 2015, o 22:23

czarny is napisał(a):M60b40 nie mają ews dopiero m62

... otóż mają (w e38 na przykład).
MaTiG
Król Ronda
 
Posty: 86
Dołączył(a): 23 mar 2012, o 22:14
Lokalizacja: Karkonosze

Re: e30 swap m62b35

Postprzez sanies » 6 mar 2015, o 11:00

potrzebuje kilka wskazówek odnośnie instalacji elektrycznej a konkretnie podłączenia elektryki silnika i ews do budy e30 z abs (który pozostaje i będzie przeniesiony w miejsce aku)

silnik pracował ze skrzynią automatyczną teraz będzie manual z przespawanym dzwonem .
kupując auto spodziewałem się ews3 ale jak się okazało mam ews2

Spis kabli ews2:
1.czarno-żółty
2.fioletowo-biały
3.czerwony
4.fioletowo-czarny
5.czerwono-żółty
6.czarno-biały
7.czarno-brązowy
8.czarno-zielony
9.czarno-niebieski
10.czarno-niebieski
11.pusty
12.czarny
13.czarno-szary
14.pusty
15.niebiesko-żółty

(prosiłbym o opis który od czego i czy wszystkie trzeba podłączać?)

z tego co sie orientuje to ze schematu podłaczenia m60 raczej m62 nie podłącze

i trafiłem na coś takiego ktoś już korzystał z tych opisów ??

http://garagistic.com/index.php?page=e30-m60-wiring
sanies
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 cze 2013, o 19:04
Lokalizacja: Łomża

Re: e30 swap m62b35

Postprzez tobi » 1 kwi 2015, o 13:56

Może w warsztacie samochodowym podłączyliby kabelki lub znajomy elektryk, o ile zna się na tym.
tobi
Amator
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1 kwi 2015, o 13:31
Lokalizacja: Kraśnik

Re: e30 swap m62b35

Postprzez sanies » 15 mar 2017, o 19:55

Siema po dość długiej nieobecności potrzebuje kilku informacji.

Silnik odpalony na osprzęcie m60 lecz nie jeździ jak powinien a mianowicie przy przyspieszaniu tak jakby przerywał czuć wyraźnie że silnik jest zalewany i tu moje pytanie

- czy sondy z m62 są takie same jak w m60 bo mam te z m62 i po podłączeniu kompa coś tam pracują lecz gdy auto pochodzi chwile milkną i pokazuje wartość 1250mA jak dobrze pamietam.
- na zegarach obroty silnika ładnie się trzymają (słychać jakieś przerywanie al chyba przez te przelewanie paliwem) lecz odczyty na kompie falują 480 -> 180 ->0 po czym znów pokazuje coś z okolic 480 obr/min i skacze w kółko .
- Czujnik powietrza zasysanego może być z m62 czy musi być z m60? bo wywala mi jego błąd.
- wywala jeszcze błąd kąta wychylenia przepustnicy, nie ruszając jej wartości skaczą uszkodzony czujnik czy tak jak wyżej musi być z m60 ?
- może ktoś wie jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu bo obecnie pokazuje 108

dzięki za wszelkie informacje co może być nie tak a jak by ktoś jeszcze miał inpe lub działający link do pobrania będę wdzięczny :)
Pozdrawiam
sanies
Clutch Burner
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 cze 2013, o 19:04
Lokalizacja: Łomża


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości