swap BMW E36 V6

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

swap BMW E36 V6

Postprzez BadBreed » 6 gru 2014, o 11:06

Siema. Mógłby ktoś się wypowiedzieć na temat swapa silnika z omegi V6 3.0 benzynka do e36 coupe? mam możliwość dostania takiego silnika tylko nie wiem jak by było z jego wsadzeniem. może ktoś coś się wypowiedzieć na ten temat?

Pozdro!
BadBreed
Amator
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: swap BMW E36 V6

Postprzez Pietrek.L » 6 gru 2014, o 15:33

Z dostępem bez problemu (pod turbo lepsze 3.2), zmieści się na 100% kąt rozwarcia cylindrów 54*, będą kombinacje ze skrzynią biegów z BMW (Oplowskie R25 nie słynie z ponadprzeciętnej wytrzymałości)
Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: swap BMW E36 V6

Postprzez BadBreed » 18 kwi 2015, o 13:46

Masz jakieś doświadczenie z tym silniczkiem? 3.2 spoko, ale jest 3.0 bo za free mam, całą wiązkę kompa i wszystko. Jak z uturbianiem 3.0?
BadBreed
Amator
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: swap BMW E36 V6

Postprzez Pietrek.L » 18 kwi 2015, o 21:28

BadBreed napisał(a):Masz jakieś doświadczenie z tym silniczkiem? 3.2 spoko, ale jest 3.0 bo za free mam, całą wiązkę kompa i wszystko. Jak z uturbianiem 3.0?


Jakieś doładowanie zniesie, trzeba na pewno odprężyć - na SS 10,8:1 za dużo nie dmuchniesz, wał, korbowody słabiutkie, panewkę lubi obrócić. 3.0 wychodziło fabrycznie uturbione jako Saab`owskie B308e :yeah:

Doświadczenia mam tyle co pomagałem kumplowi zmieniać rozrząd w omedze z tym sinikiem :grin:
Z tego co czytałem z32 ma lepsze bebechy (mocniejszy wał, korby, tłoki i rozrząd i niższy ss), ma za to pogmatwaną elektronikę - 4 sondy w wydechu, przepustnica DBW, kolektor ssący o zmiennej długości, ale da się go odpalić na starszych sterownikach.

Wszystko jest w necie wystarczy użyć googla http://lmgtfy.com/?q=x30xe+y32se+r%C3%B3%C5%BCnice :good:
Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: swap BMW E36 V6

Postprzez szin » 13 maja 2015, o 17:49

BadBreed napisał(a):3.2 spoko, ale jest 3.0 bo za free mam, całą wiązkę kompa i wszystko.


masz konkretne plany związane z tym v6? czy to luźna rozkmina na temat mozliwości włożenia tego silnika? jezeli na serio to przede wszystkim powinieneś skupic się na sprzęgle, połączeniu skrzyni z silnikiem i łapach silnika. o ile łapy to temat do ogarniecia samemu ze stali to w sprawie sprzęgła i flanszy silnika mogłbym pomóc.
szin
Amator
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6 maja 2015, o 08:29

Re: swap BMW E36 V6

Postprzez bimskownik » 18 gru 2015, o 17:31

szin napisał(a):
BadBreed napisał(a):3.2 spoko, ale jest 3.0 bo za free mam, całą wiązkę kompa i wszystko.


masz konkretne plany związane z tym v6? czy to luźna rozkmina na temat mozliwości włożenia tego silnika? jezeli na serio to przede wszystkim powinieneś skupic się na sprzęgle, połączeniu skrzyni z silnikiem i łapach silnika. o ile łapy to temat do ogarniecia samemu ze stali to w sprawie sprzęgła i flanszy silnika mogłbym pomóc.


Nie wiem jak kolega, ale ja rozważam tego typu przekładkę - na 3.0 24v z alfy, lekko zmodyfikowany na potrzeby wzdłużnego montażu (w alfie 75 - pomysł zawieszony). Jakich problemów można się spodziewać? W 75 miska olejowa ma główną 'komorę' przesuniętą do przodu silnika względem innych alf z tym motorem. Ciekawe, czy przekładnia kierownicza nie będzie blokowała? Z czego brać skrzynię, sprzęgło i ewentualnie adapter do montażu skrzyni biegów? ;-)
bimskownik
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 paź 2010, o 09:46
Lokalizacja: Bełchatów/Kraków


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości