Strona 1 z 2

Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 4 wrz 2014, o 20:18
przez Pietrek.L
Witam. Założyłem ten temat aby dać pomysł na swap do ukochanego bokolota :drift: Jeżeli macie jakieś propozycje możecie śmiało rozwijać temat :yeah:

Silniki 4 cyl.

BMW M10B18/20
W F1 osiągano z tego bloku ok 1200KM w kwalifikacjach (ale wytrzymywały tylko kwali :rotfl: )
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=53579
http://www.bmw2002faq.com/topic/80139-t ... 0-seattle/
http://www.e30performance.info/viewtopi ... 04cba42d07

Znany i rozkminiony prze Kubę "Coobcio" Saab B2X4

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=81944
http://www.racingforum.pl/Opel-Omega-B- ... 02945.html
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0

Mercedes M111 (M111.943 i M111.975 ss 8.8:1 + kompresor)

Najlepiej kompresor wymienić na turbo

http://www.mymbonline.com/forum/186-c-c ... ion-2.html
http://www.w201-16v.de/w201/viewtopic.php?f=15&t=8241
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... plete.html

Znany z rajdów i chorych mocy w wyścigach górskich i 1/4mili 4G63T

http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... e-rwd.html
http://www.racingforum.pl/AEvo86-powere ... 65517.html

I wariacje na temat tego silnika:
evo9: dół z 4G69 (pasują głowice: 4G63 evo:7,8,9), czapka 4G63 evo9(MIVEC) https://www.youtube.com/watch?v=ZKR4HJu37z8
http://www.evolutionm.net/forums/evo-en ... -head.html
4G64 czapki tylko evo 1,2,3 i mitsubishi eclipse i jego pochodne (Eagle Talon)

Nissan KA24DE-Turbo
http://forums.nicoclub.com/adding-a-tur ... 26410.html
https://www.youtube.com/watch?v=dPhAJlDnRBA

Honda K2X
http://www.k20a.org/forum/showthread.ph ... +k20+power
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 08758&st=0
http://www.racingforum.pl/ParAe-pyta-od ... 21537.html
http://www.speedhunters.com/2011/06/car ... wered_s13/
https://www.youtube.com/watch?v=b45qewa ... 37mqpuVCf8

Silniki 5 cyl.

Fiat R5 20V

http://www.racingforum.pl/Fiat-Coupe-20 ... 14259.html
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 020V&st=40
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... oupe%2020V

Audi R5 20V

http://www.racingforum.pl/Nissan-200sx- ... 74404.html
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0

Volvo/Ford Duratec R5 (2.0, 2.3, 2.5)
https://www.youtube.com/watch?v=vBUnItlAFd0
https://www.youtube.com/watch?v=YzLQ005YrwQ

Mercedes R5 diesel

https://www.youtube.com/watch?v=5I3nwP0 ... lcEjnZUPVr

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 4 wrz 2014, o 21:33
przez Pietrek.L
Silniki 6 cyl.

Rzędówki

Mercedes
http://turbobandit.com/shop/?pge_id=13
http://www.peachparts.com/shopforum/per ... oject.html
M103
https://www.youtube.com/watch?v=hLBVrM0wJvE&
http://mb201-124.eu/topic/18632-w-124-m103-turbo/
M104
http://www.racingforum.pl/Tereska-czyli ... 91785.html
http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... -loco.html
viewtopic.php?f=123&t=20696

ciekawostka
http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... oject.html

Toyota 1FZ-FE
http://philscarblog.wordpress.com/2009/09/10/2jz-pah/
http://performanceforums.com/forums/sho ... Z-FE-turbo

Nissan TB48DE
https://www.google.pl/search?q=TB48DE&i ... l&q=TB48DE
http://www.gtr.co.uk/forum/135757-tb48d ... -stop.html
http://www.patrol-gr.net/galerie-d-expo ... atrol.html


VR

http://www.racingforum.pl/BMW-E36-R30-T ... 20255.html

V-ki

Opel/Saab

http://www.racingforum.pl/Opel-Kadett-E ... 90710.html
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 384&st=160

Ciekawosyka
http://www.rxklub.pl/rxforum/viewtopic.php?t=2548

Audi

http://www.racingforum.pl/RS-4-by-MARK- ... 91850.html


Silniki V8

Audi

http://www.audiklub.org/silniki/-/all/3 ... x/all.html
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 55837&st=0

http://www.racingforum.pl/index.php?s=& ... t&p=989587
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0

BMW
http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... arage.html
http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=4942&start=0

Ford
Coyote 5.0 32V
https://www.facebook.com/FMICPL/photos/ ... =3&theater
https://www.facebook.com/FMICPL/photos/ ... =3&theater

Mercedes
M113
M119
http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... dling.html
http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... ed-10.html
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... _specs.txt

Nissan
VK45 VK56
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=92440 https://www.youtube.com/watch?v=USXuGN08jqE
https://www.youtube.com/watch?v=K0fDxlh2ZI4
https://www.youtube.com/watch?v=B8lNzDdGBTQ
https://www.youtube.com/watch?v=AKvy-3VmtfA
https://www.youtube.com/watch?v=RB5o4UkkTH0
http://my350z.com/forum/engine-and-driv ... -350z.html
http://brickhouseproducts.com/2017/02/0 ... 4-build-1/

Toyota
3UR
https://www.youtube.com/watch?v=g33nAMp3oxY
https://www.youtube.com/watch?v=hW2C9KE2NHc
https://www.pureperformancemotorsport.c ... r-kit.html

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 4 wrz 2014, o 21:37
przez Pietrek.L

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 6 wrz 2014, o 17:45
przez e30 owner
Po sobie (bo popełniłem ten błąd i wpadłem w ścieżkę "być profi") wiem tyle ... trzeba szukać silnika który jest tani i mocny. Te kryteria spełniają V8 i saab. Reszta to fanaberia z 4g63 na czele, bo chore moce może i go rozsławiły, ale tam nawet blok nie jest seryjny przy chorych mocach. A do 400KM dobry jest każdy seryjny silnik od 2,5l wzwyż.

Mercedes ma ten problem, że późno wprowadził elektroniczny wtrysk w 6 cylindrach, więc kłania się Stand alone. Silniki merca z kompresorem mają także problem - kompresor :) Żeby to miało sens trzeba turbić, więc lepiej według mnie turbić już co innego gdzie jest większe know how :D

Tak brzmi to sztampowo co piszę, bo to powielanie schematów itd. Ale jeśli chce się zrobić samochód do jazdy a nie do dłubania, trzeba składać go sprawdzonymi sposobami i na sprawdzonych gratach. Inaczej będzie stał, najpierw w garażu, a później gdy konto się osuszy, a zapał zgaśnie - będzie stał na alledrogo :/ Lub przez pół życia będziesz poprawiał swoją robotę nazywając to "stage X" :)

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 6 wrz 2014, o 19:56
przez Bio
problem widzę tu od strony: baza wiedzy "internetów" vs baza wiedzy "PL"
Przez to silniki np.: merca odpadną - ludzie w PL mało to tuningują, więc i nie ma sprawdzonych rozwiązań z "naszego podwórka", co powoduje, że wolą ludzie iść w to co przetarł przykładowo Coobcio w Saabie, czy K64 w M50B25.
I to co powiedział E30 Owner: chcesz budować np.: mocne, zaturbione m50 - kontaktujesz się z k64. Budujesz cos ze swapem B204 z saaba - uderzasz do Coobcia.

Mimo, że internet ułatwia, pojawiają się bariery, chociażby częściowe, parte głównie na dostępności części, czyli: co jest pod ręką, bądź w ciągu paru dni, a nie tygodni.

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 6 wrz 2014, o 20:54
przez e30 owner
No tak jak piszesz Bio. Niestety mamy taki kraj a nie inny, z taką a nie inną walutą, stąd trzeba przejrzeć każdy pln dwa razy zanim się go wyda. To że szwedzi (bo teraz ten kraj jest często przytaczany) robią merce po 600KM nie znaczy że u nas można tak od "strzała" zbudować taki silnik. Przykład m50. Gdy u nas ledwo dobijali ludzie do 300KM szwedzi robili po 400. Przy czym nie twierdzę że się nie da wykorzystać któregoś z tych silników powyżej do driftu, bo się da. Tylko trzeba poświęcić sporo kasy i jeszcze więcej czasu na rozkminienie by to działało po prostu. Finalnie wyjdzie tak, że w tych pieniądzach wrzuciłoby się inny silnik, łatwiejszy, a czasowo wyjdzie tak że tych silników "łatwiejszych" wrzuciłoby się 5 razy w daną budę.

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 7 wrz 2014, o 00:30
przez porsche1689
I co do saaba, programowalny komputer i średnica tłoka działa na jego korzyść ;) minus waga i panewki :/
Ps. Aktualnie sam buduje driftcar na tym silniku ;)

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 7 wrz 2014, o 10:04
przez Pietrek.L
Chyba w każdym silniku jaki przygotowujesz do sportu musisz zajrzeć do panewek, a tym bardziej jak ma 20 lat i więcej.
Do swapów typu UZ-FE też stosujesz stand alone`a.
Szwedzi, Norwegowie, Finowie mają E85, gdzie możesz bawić się zapłonem, ciśnieniem doładowania, a samo paliwo też "chłodzi" silnik. Poza tym u nich jest bardziej rozwinięta kultura motosportowa i lepsze zarobki.
Co do silników Mercedesa jest z nimi dokładnie tak samo jak z BMW, tylko w PL`u nikt nie podjął się ich rozkminiania jak K64 BMW, czy Coobcio SR`a czy Saaba.

E30Owner Są ludzie co wolą mieć sprawdzony setup i latać bokami i są ludzie co lubią grzebać np Kakao, któremu ostatnio pomagałeś z jego Volvo, czy "wariaci" (pozytywni) typu Kali co bawią się wanklami.
Temat ten założyłem jako swego rodzaju ciekawostkę, by pokazać, że świat nie kończy się na JZ czy M5XBXX, ale każdy wie co potrzebuje i na co go stać.

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 7 wrz 2014, o 10:17
przez e30 owner
Pietrek, dokładnie jak piszesz. Więc są dwie drogi, albo ładujesz już coś co w PL jest rozkminione i jeździsz, lub sam przez dwa czy trzy sezony (w zależności od gotówki i czasu) sam rozkminiasz "nowy" silnik bazując na zagranicznych projektach.

Inspekcja panewek itd przy silniku który robisz do upalania to naturalna rzecz jak zmiana oleju w dupowozie.

EDIT: Pietrek ja należę do grupy osób jak Kakao właśnie, bardziej jara mnie grzebanie niż jeżdżenie, więc rozumiem Twoje intencje :) Dlatego mój samochód nie jeździ :D Już 9ty setup zawieszenia tworzę do e30 sobie powolutku, do driftu, nie licząc innych kombinacji nie związanych z driftem :) A jeszcze silnik i napęd przede mną :D Do emerytury może wyjadę :D

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 7 wrz 2014, o 10:19
przez Pietrek.L
e30 owner napisał(a):Pietrek, dokładnie jak piszesz. Więc są dwie drogi, albo ładujesz już coś co w PL jest rozkminione i jeździsz, lub sam przez dwa czy trzy sezony (w zależności od gotówki i czasu) sam rozkminiasz "nowy" silnik bazując na zagranicznych projektach.

Inspekcja panewek itd przy silniku który robisz do upalania to naturalna rzecz jak zmiana oleju w dupowozie.


Dokładnie o to mi chodziło :grin:

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 8 wrz 2014, o 07:18
przez drift-rak
Pietrek.L napisał(a):
e30 owner napisał(a):Pietrek, dokładnie jak piszesz. Więc są dwie drogi, albo ładujesz już coś co w PL jest rozkminione i jeździsz, lub sam przez dwa czy trzy sezony (w zależności od gotówki i czasu) sam rozkminiasz "nowy" silnik bazując na zagranicznych projektach.

Inspekcja panewek itd przy silniku który robisz do upalania to naturalna rzecz jak zmiana oleju w dupowozie.


Dokładnie o to mi chodziło :grin:


Te nawiazanie do panewek saaba to chodzi o to bolaczka tego silnika. Przez walki balansowe w ktorych zacierajace sie panewki obnizaja cisnienie oleju na panewki walu i wiadomo powoduja zatarcie.

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 8 wrz 2014, o 19:22
przez AndyFat
M119 4.2 i 5.0 :D M104 niedługo zbudujemy :D

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 8 wrz 2014, o 20:30
przez baranek110
AndyFat napisał(a):M119 4.2 i 5.0 :D M104 niedługo zbudujemy :D

czekam na takie cos :cool:

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 10 wrz 2014, o 17:55
przez AndyFat
Do Miaty chodzi mi po głowie turbo albo m119 5.0 ^^

Re: Propozycje na SWAP :drift:

PostNapisane: 1 paź 2014, o 19:30
przez birol
M104 z mercedesa w e46 Obrazek

Jak ktoś zainteresowany, to tutaj troche wiecej fot mojego projektu: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 967&type=1