przez Hroop » 14 lis 2009, o 01:41
Trochę odgrzebie teamt ale teraz dopiero go znalazłem, a sprawę przerabiałem u siebie dosyć dokładnie.
Z początkowych 157 koni udało mi się dojść do 205 (mierzone przed konwersją) - niskie osiągi są efektem słabego dołu silnika, ale nie o tym..
50km przyrostu (w praktycznie całym zakresie) osiągnąłem przez:
=> obróbkę głowicy - plan o 0,7mm, rozwiercenie kanałów, przeszlifowanie zaworów (wygładzenie i 2 kąty zamiast 3), spasowanie kanałów z kolektorami
=> rozpolerowanie przepustnicy tak żeby usunąć próg + oczywiście spasowanie jej z kolektorem
=> pompa paliwa walbro 255l/h
=> podniesienie ciśnienia paliwa na listwie z 3,0 do 3,5 [bar]
=> Wydech 2x2" przelot na dwóch tłumikach
=> konwersja na map sensor, dolot 3" ze stożkiem za osłoną z blachy i strojenie ecumasterem
=> Wałek GT (szlif oryginalnego w firmie Rewar z Krakowa)
Zabawa nie jest tania bo całośc wyszła ok 3700pln zakładając że sporą częśc prac i tak robiłem sam, ale z każdym krokiem było wyraźnie czuć poprawę.
Generalnie m30 nie należy do jakichś super nowoczesnych konstrukcji więc postępujemy przy nim jak przy klasycznym tuningu NA ze starych dobrych czasów kiedy to nikt się nie przejmował ekologią itp..
Jeszcze raz sorry za odgrzanie kotleta ale nadal sporo ludzi wrzuca m30 i może się to komuś przyda..
Do tego dodałbym zegary od oleju, chłodnicę oleju i przeróbkę miski (w sumie pewnie koło 1000-1500pln) i można mieć pewnośc bezawaryjnego bokolota.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany to w związku z kolejnym swapem moje m30 (z uszk. panewką) jest na sprzedaż w całości lub na części, praktycznie po cenach roboty w niego wsadzonej, ale o tym jest temat w dziale giełda
Pzdr
Tomek