tuning m30

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Re: tuning m30

Postprzez BLACHA » 30 maja 2009, o 19:50

Karol_e28 napisał(a):
Seryjny silnik spokojnie powinien dać sobie radę. Zwróćmy uwagęna różnice w silnikach 2.8 i 3.5 Stopień sprężenia w m30b28 to 9-1 a m30b35 10-1.
.


Karol ale M30b35 ma stopień sprężania 9-1. Byłem o tym święcie przekonany ale sprawdziłem jeszcze raz :D
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: tuning m30

Postprzez Karol_e28 » 31 maja 2009, o 06:53

masz rację, 10-1 mają stare M30 bez katalizatorów 218KM
Avatar użytkownika
Karol_e28
Touge Drifter
 
Posty: 722
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 14:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: tuning m30

Postprzez Hroop » 14 lis 2009, o 01:41

Trochę odgrzebie teamt ale teraz dopiero go znalazłem, a sprawę przerabiałem u siebie dosyć dokładnie.
Z początkowych 157 koni udało mi się dojść do 205 (mierzone przed konwersją) - niskie osiągi są efektem słabego dołu silnika, ale nie o tym..
50km przyrostu (w praktycznie całym zakresie) osiągnąłem przez:
=> obróbkę głowicy - plan o 0,7mm, rozwiercenie kanałów, przeszlifowanie zaworów (wygładzenie i 2 kąty zamiast 3), spasowanie kanałów z kolektorami
=> rozpolerowanie przepustnicy tak żeby usunąć próg + oczywiście spasowanie jej z kolektorem
=> pompa paliwa walbro 255l/h
=> podniesienie ciśnienia paliwa na listwie z 3,0 do 3,5 [bar]
=> Wydech 2x2" przelot na dwóch tłumikach
=> konwersja na map sensor, dolot 3" ze stożkiem za osłoną z blachy i strojenie ecumasterem
=> Wałek GT (szlif oryginalnego w firmie Rewar z Krakowa)
Zabawa nie jest tania bo całośc wyszła ok 3700pln zakładając że sporą częśc prac i tak robiłem sam, ale z każdym krokiem było wyraźnie czuć poprawę.

Generalnie m30 nie należy do jakichś super nowoczesnych konstrukcji więc postępujemy przy nim jak przy klasycznym tuningu NA ze starych dobrych czasów kiedy to nikt się nie przejmował ekologią itp..
Jeszcze raz sorry za odgrzanie kotleta ale nadal sporo ludzi wrzuca m30 i może się to komuś przyda..
Do tego dodałbym zegary od oleju, chłodnicę oleju i przeróbkę miski (w sumie pewnie koło 1000-1500pln) i można mieć pewnośc bezawaryjnego bokolota.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany to w związku z kolejnym swapem moje m30 (z uszk. panewką) jest na sprzedaż w całości lub na części, praktycznie po cenach roboty w niego wsadzonej, ale o tym jest temat w dziale giełda
Pzdr
Tomek
Avatar użytkownika
Hroop
Touge Drifter
 
Posty: 304
Dołączył(a): 18 sty 2009, o 23:55
Lokalizacja: Kraków

Re: tuning m30

Postprzez BLACHA » 14 lis 2009, o 12:07

Hroop napisał(a):Z początkowych 157 koni udało mi się dojść do 205 (mierzone przed konwersją) - niskie osiągi są efektem słabego dołu silnika, ale nie o tym..
50km przyrostu (w praktycznie całym zakresie) osiągnąłem przez:
Tomek


Nie Å‚apie :scratch:
Twoje M30 miało na początku 157 KM co to za silnik b28 :confused:
Skoro chcesz sprzedać na części to zapodaj np na PW ile kosztują u ciebie graty do przejścia na MAP-SENSOR

Pozdro
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: tuning m30

Postprzez Hroop » 14 lis 2009, o 13:03

SIlnik miał marną kompresję, też się załamałem na początku a potem zacząłem działać aż przed konwersją wypluło 205 koni..
Za komplet na konwersję (wiązka z wyjściem na ecumastera, ecumaster detII, rurki i czujniki (map i temp), do tego praktycznie nowy stożek i osłona z blachy) 600pln i kompa dorzucam gratis ;)
zresztÄ… wszystko w tym temacie: viewtopic.php?f=21&t=2910
Oprócz tego mam alternator po regeneracji i jakiś pierdółki
Pzdr
tak wyglÄ…da dolot u mnie:
Obrazek
Avatar użytkownika
Hroop
Touge Drifter
 
Posty: 304
Dołączył(a): 18 sty 2009, o 23:55
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia strona

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości