tuning m30

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

tuning m30

Postprzez Bartezz » 29 maja 2009, o 07:17

witam,mam takie pytanko odnosnie silnika m30 : :D
ile moze sie podniesc moc przez przeniesienie przepustnicy na "chlodna strone"?
oraz zalozenie lekkiej jednomasowki z 2.8(czy podejdzie i ewent ile zejsc z wagi takiego kola?)
z tego co kojarze zalozenie jednomasowego kola zamachowego w drifcie to troche lepsze rozwiazanie?
chyba ze sie myle to niech mnie ktos poprawi?
pozdr
Avatar użytkownika
Bartezz
Touge Drifter
 
Posty: 460
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Częstochowa

Re: tuning m30

Postprzez casus maximus » 29 maja 2009, o 08:11

Ooo też interesowałoby mnie to, czy z tego klamota ( m30b35 ) da się jeszcze coś wycisnąć. :)
Avatar użytkownika
casus maximus
Drift Open
 
Posty: 1027
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 16:06
Lokalizacja: Częstochowa

Re: tuning m30

Postprzez BLACHA » 29 maja 2009, o 14:34

Co do modów to chyba na http://www.e30.de wyczytałem że zamach odciążają z 10,2 kg na 6,9kg do tego planują głowice o 1,3mm i wychodzi stopień sprężania powyżej 10:1. Odsyłam do lektury. Co do przeniesienia przepustnicy na drugą mańkę to chyba Karole28 to u siebie zrobił więc o ewentualne rezultaty pytaj jego :thumbsup: Piszą tam że da się ten silnik wyśrubować na 250km nie podają ile Nm ale polak potrafi i wierze że jest to wynik do pobicia.
Pozdro
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: tuning m30

Postprzez Damiano » 29 maja 2009, o 18:58

Słyszałem, że dobrze jest dac wałek od m30b28 :thumbsup:
Damiano
DRIFTER
 
Posty: 153
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 15:39

Re: tuning m30

Postprzez kremat0r » 29 maja 2009, o 19:05

Jedyne słuszne wyjście to turbo. Stopień sprężania w serii 9:1 zachęca :thumbsup:
Avatar użytkownika
kremat0r
Touge Drifter
 
Posty: 573
Dołączył(a): 4 mar 2009, o 16:20
Lokalizacja: Poznań

Re: tuning m30

Postprzez Karol_e28 » 29 maja 2009, o 22:28

Przeniesienie przepustnicy nie podniesie mocy, jak już to podnieie sprawność silnika. Kolektor zasysać będzie zimniejsze powietrze. U mnie w b28 koło zamachowe waży ok 5 kg
Co do wałka to powtórzę- wałek 272 montowany był w m30b28 w latach do ok 80 roku.
Avatar użytkownika
Karol_e28
Touge Drifter
 
Posty: 722
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 14:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: tuning m30

Postprzez BLACHA » 29 maja 2009, o 22:45

Tak więc mamy koło zamach 5kg + zimniejsze powietrze z przeniesionej na drugą stronę przepustnicy. Barany są drogie bo to wydatek około 2k ale też dają efekt. Wałek rozrządu a i owszem ale trzeba dorwać w stanie idealnym z wczesnych modeli silnika M30 około roku 80... graniczy z cudem ale jest wykonalne.
Co jeszcze :scratch: Na pewno wirus do kompa, przesunie odcinke :banana:
Jeszcze jakieś pomysły na podkręcenie M30 w dobrych pieniądzach?
Co do turbo to a i owszem, stopień sprężania zachęca ale czy ktoś z forumowiczów już to robił i ma doświadczenie? Jaki koszt? Czy opłaca się SOFT (jakie osiągi)? Ile bebechy wytrzymają? :scratch: Mam M30 w swoim e30 i zaczyna mi brakować mocy, takie mam odczucia. Sęk w tym że w cenie przeróbek M30 najczęściej dostajemy M60 czyli V8 z osiągami które w serii przewyższają mocno zmodyfikowane M30 a masa tych silników jest zbliżona (dane z www.e30.de)
Czy to się opłaca???
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: tuning m30

Postprzez choody » 29 maja 2009, o 23:07

o to m30 home made turbo :)
http://www.racingforum.pl/Moje-e-30-335 ... 51619.html

wg.mnie projekcik z klasą....ale jako takiej przyszłości z w m30 raczej nie widzę stara konstrukcja, jednakże w serii raczej wytrzymała. Lecz jestem pewien że po zaturbieniu wytrzymałość ta szybko spadnie :( (zapewne od ciśnienia korby powychodzą bokiem) a czy konstrukcja rozrządu w m30 nie jest również za słaba do kręcenia go w wyższe rejestry??
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: tuning m30

Postprzez Bartezz » 30 maja 2009, o 06:50

niesadze ze zapodanie turbiny to prosty sposb ale jak kto chce to moze :grin:
silnik w m30b28 jest troche inny ze wzgledu na zaplon to jak go spasowac do b35?
Karol_e28 sam toczyles kolo?masz jedno czy dwu mase?odczules roznice po przeniesieniu przepustnicy?
Avatar użytkownika
Bartezz
Touge Drifter
 
Posty: 460
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Częstochowa

Re: tuning m30

Postprzez Karol_e28 » 30 maja 2009, o 10:20

Jednomas, odchudzone przez poprzedniego właściciela.
Przy okazji robienia b28 warto l-jetronic zastąpić nowszym motronic.
W zdrowym M30 korby wyjdą ci bokiem ,ale mapewno do 1b wytrzyma.
b35 na k27 przy ok 0.8b POWINNO mieć ok 320 KM i prawie 500Nm, jakieś pytania??
Avatar użytkownika
Karol_e28
Touge Drifter
 
Posty: 722
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 14:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: tuning m30

Postprzez casus maximus » 30 maja 2009, o 14:31

Karol_e28 napisał(a):b35 na k27 przy ok 0.8b POWINNO mieć ok 320 KM i prawie 500Nm, jakieś pytania??


Pytania:
1. Jakie koszta takiej operacji?
2. Czy silnik może być seryjny?
3. Co za macher takie coś mógłby zrobić.

Myślę do swojego grata walnąć 4.0 V8, ale jeśli Turbo będzie w podobnych kosztach to...hm... Może gra warta świeczki...
Avatar użytkownika
casus maximus
Drift Open
 
Posty: 1027
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 16:06
Lokalizacja: Częstochowa

Re: tuning m30

Postprzez henio » 30 maja 2009, o 15:23

casus maximus napisał(a):
Karol_e28 napisał(a):b35 na k27 przy ok 0.8b POWINNO mieć ok 320 KM i prawie 500Nm, jakieś pytania??


Pytania:
1. Jakie koszta takiej operacji?
2. Czy silnik może być seryjny?
3. Co za macher takie coś mógłby zrobić.

Myślę do swojego grata walnąć 4.0 V8, ale jeśli Turbo będzie w podobnych kosztach to...hm... Może gra warta świeczki...


Lepiej swap na V8 - na pewno będzie taniej. Co do uturbiania - silnik może być seria bo ma zachęcający stopień sprężania, (można odprężyć uszczelkami - uszczelka, blacha, uszczelka) a kto zrobi - trzeba szukać. Co do kosztów - to zależy. Choody zapodał link do projektu home made. Myślę że za części i robocizną w ok. 4000 - 5000 tyś. się zmieścisz - ale dźwięk i wrażenia bezcenne. Karol_e28 zresztą napisał - osiągi niesamowite, tylko że jeżeli silnik ma długo jeździć, najlepiej turbinkę zregenerować. W tym temacie na SR chłoposzkowi turbinka już puszczała - luzy, a zrobił tylko 1000km(kupił używkę). Zresztą silnik ten chce sprzedać - wystarczy turbinę zregenerować i silnik lata jak tralala. Jak już mody to dla zwykłego użytkownika lepiej już V8 zrobić, konstrukcja pewniejsza. Można dodać ITB (lub webery) + ostre wałki i wysterowanie megasquirt-em - co prawda moc na wys. obrotach i będzie więcej palić, to trochę kucy doda i naprawdę będzie latać (a dźwięk niesamowity). Dzięki temu nie martwisz się o turbinkę. Ja osobiście po zakupie E34 będę brał się za uturbienie 3,5 z prostego powodu - nauka, doświadczenie i tyle... Jeśli chcesz koniecznie turbo, to silnik M50b25 (jeżeli nie pomyliłem symboli) - najlepszy pod turbo, wytrzymały i wdzięczny - po za tym sprawdzona konstrukcja. Jest projekt na naszym forum.
Avatar użytkownika
henio
Touge Drifter
 
Posty: 474
Dołączył(a): 9 mar 2009, o 21:59
Lokalizacja: Częstochowa

Re: tuning m30

Postprzez SŁOMA » 30 maja 2009, o 18:16

Henio ta cene co podajesz za swapa m60 za 4000-5000zl z robocizna mozesz zapomniec silnik z oporzadzeniem musisz liczyc 3 tys do tego dochodzi skrzynia jak dobrze znajdziesz mowa o 5biegowej minimum 1500zl do tego kolozamachowe okolo 800-1000zl + sprzeglo urzywka z 600zl nie mowie o robocie bo to juz zalerzy kto ile bieze do tego dochodzi uklad chlodzenia i uklad wydechowy to nie jest takie tanie jak sie wydaje wiem bo teraz z kolega kompletowalismy takiego swapa ktorego bedzie wrzucal i same czesci juz wyszly 6tys a mowa tylko o skrzyni i silniku !! wiec uturbianie a swap na V8 moim zdaniem moze byc w tej samej cenie :drift:
Avatar użytkownika
SŁOMA
Drift Team Gliwice
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 20:27
Lokalizacja: GLiwice

Re: tuning m30

Postprzez henio » 30 maja 2009, o 18:32

Dzięki za korektę :grin: Jeżeli jest tak jak piszesz to w sumie oba w tej samej cenie - rzecz gust. Ja szczerze mówiąc byłbym za uturbieniem - lepszy moment, ale za V8 mówi co innego... A tu mały dodatek:

Autorskie rozwiązanie Csera,rezonansowy system dolotu zapewnił Alpinie B7 wzrost ciśnienia doładowania poniżej 2000 o\min o 23%.Równocześnie ograniczył drgania silnika w dolnym zakresie obrotów,projekt silnika był gotowy. Obniżono dzięki specjalnym kutym tłokom do 7,0 sprężanie,użyto po wielu próbach seryjnego wałka 272 stopnie,zastosowano turbinę K27 z firmy KKK z osobnym zaworem upustowym.Chłodnica powietrza doładowującego obniżała temperaturę o ok 50 stopni Celsjusza a w pełni elektroniczny układ zapłonowy dr Hartiga w połączeniu z wtryskiem Zenith-DL z firmy Pierburg/Solex zapewniał płynne rozwinięcie mocy aż do odcięcia przy 6600 o\min.Wielce skomplikowaną konstrukcją był trzyczęściowy kolektor wydechowy wykonany z wysokostopowego chromoniklu.Zastosowano również regulację ciśnienia doładowania w postaci kółka na tunelu środkowym,które obniżało doładowanie do 0,6 bara a tym samym moc do 250 KM, maksymalna moc przy doładowaniu 0,9 bara wynosiła 300 KM


Jest to opis Alpiny B7. Silnik 3,5 + k27 przy 0,9b=300km. Przy B7s wynik to 330km i 510nm .Heh, potwór :yahoo: .Proste uturbienie 3,5 robi się co prawda bez różnych dodatków jakie były w Alpinie, ale i tak monstrum by było przy mniej skomplikowanej i dosyć nowocześniejszej budowie :banana:
Avatar użytkownika
henio
Touge Drifter
 
Posty: 474
Dołączył(a): 9 mar 2009, o 21:59
Lokalizacja: Częstochowa

Re: tuning m30

Postprzez Karol_e28 » 30 maja 2009, o 19:33

Koledze z SR turbinka podła przy 1.5 b. Z tego co pamiętam to k27 było po regeneracji z jakiegoś dostawczaka. Modeli k27 było baaardzo dużo i jak widać nie trafił na tą odpowiednią wersję.

Seryjny silnik spokojnie powinien dać sobie radę. Zwróćmy uwagęna różnice w silnikach 2.8 i 3.5 Stopień sprężenia w m30b28 to 9-1 a m30b35 10-1.
Przy uturbianiu b28 należy założyć w pełni elektroniczny zapłon Motronic.


Zamiast m50b25 polecam stary żeliywny blok m20b25. Jakiś typek w otwocku jeżdzi już dosyć długo na seryjnym silniku przy doładowaniu chyba 1.3 b. Jeśli dobrze pamiętam 330KM/500Nm.
Auto strojone przez Maćka z PowerTronic.
Avatar użytkownika
Karol_e28
Touge Drifter
 
Posty: 722
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 14:06
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości