TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez drift-rak » 21 sty 2014, o 21:23

Kazdego kto ma silnik turbo czeka zakup jednego z najwazniejszych elementow skladanki - turbosprezarki

W tym temacie doradzamy jakie dobrac turbo do pojemnosci i charakterystyki silnika oraz oczekiwan co do osiagniecia mocy.
Dyskutujemy na temat doboru konkretnego modelu turbosprezarki do danego silnika mile widziane porownania i wykresy.
Żadnych osobisty wycieczek nie robimy nie hejtujemy oraz nie promujemy zadnej marki turbosprezarek jadnak opinie w stylu polecam/mam ten model i bezie lepszy/szybciej wstawal/wydajnieszy od tego jak najbardziej sa na miejscu


Na poczatek zamieszczam kilka linkow do informacji jak dobrac turbo do swoich potrzeb i pojemnosci silnika - znajdziecie tam informacje czym jest ar muszli wydechowych, jaki wplyw na wydajnosc ma rozmiar wirnika ssacego oraz kalkulatory ktore po podaniu danych dotyczacych waszego silnika pomoga dobrac wielkosc turbiny
materialy niestety po angielsku (w razie co uzyjcie translatora)
zamieszczone materialy ze stron producenta nie maja na celu promocji jego produktow a jedynie sluzyc jako informacja i narzedzie doboru turbosprezarki

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ing_sizing
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... l_bearings
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... rings.aspx
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/wheel_trim
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/webadviser
http://hondaswap.com/threads/turbo-trim ... or.174676/
http://www.forcedinductions.com/help.htm
http://www.3k-warner.de//aftermarket/ma ... sin=92044&

dodatkowo macie porownanie wartosci w silniku 1JZ przy gt3076r oraz gt3582r
Obrazek
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: TURBO-REPLIKI GARRETT-opinie na temat chinskich turbospr

Postprzez biniek29 » 21 sty 2014, o 21:27

Panowie prosze o podpowiedź czy gt35 bedzie dobra do silnika m30b35 3.5? szukam rozwiązań bo mam turbosprężarke k26 ale wszyscy mi odradzają że jest za mała i bedzie ciągnęła z dołu a od 4 tys bedzie katastrofa ze wzgledu że to duza pojemność silnika i nie bedzie dawała rady i sie grzała... czy gt 35 bedzie ok czy może polecacie jakiś inny model? dodam ze oscyluje w granichach 350KM bez kucia:)
biniek29
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 7 mar 2013, o 18:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: TURBO-REPLIKI GARRETT-opinie na temat chinskich turbospr

Postprzez drift-rak » 22 sty 2014, o 12:06

biniek29 napisał(a):Panowie prosze o podpowiedź czy gt35 bedzie dobra do silnika m30b35 3.5? szukam rozwiązań bo mam turbosprężarke k26 ale wszyscy mi odradzają że jest za mała i bedzie ciągnęła z dołu a od 4 tys bedzie katastrofa ze wzgledu że to duza pojemność silnika i nie bedzie dawała rady i sie grzała... czy gt 35 bedzie ok czy może polecacie jakiś inny model? dodam ze oscyluje w granichach 350KM bez kucia:)


osobiscie uwazam ze gt35 bedzie odpowiednia do tej pojemnosci a moc ktora planujesz uzyskasz bez problemu. zbyt mala turbosprezarka spowoduje spadek mocy przy wysokich obrotach nawet jesli jej wydajnosc jest okreslona na moc ktora planujesz. dlatego wazne jest dobrac taka ktora "pasuje" do pojemnosci :thumbsup:
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez biniek29 » 22 sty 2014, o 15:40

dzis rozmawiałem z człowiekeim od prisperformance z warszawy i odradzał mi uturbianie silnika m30 bo że stara jednostka i ze robił taki jeden projekt i przy 330KM poszły tłoki przy odpreżonym silniku i kwestia tego czy w to sie bawic i uturbiac nie sztuką jest wydac od cholery kasy i wyjechac 2 razy na zawody a poźniej znowu remont,macie może namiary kto jeździł albo nadal jeździ na turbo m30(jakieś kontakty albo tel)? wszystko kwestia czy silnik bez kucia ale z odprężeniem wytrzyma....
biniek29
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 7 mar 2013, o 18:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez drift-rak » 22 sty 2014, o 16:24

w zeszlym roku w karpaczu startowal niemiec w s13 nie (pamietam nazwiska) wlasnie zdaje sie mial m30 uturbione. alpina e34 miala m30 biturbo 360KM. ogolnie warto przeliczyc najpierw koszty bo moze i sam slupek jest tani ale ogol modyfikacji moze przekroczyc sens tej operacji w stosunku do osiagnietego wyniku
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez biniek29 » 22 sty 2014, o 18:16

no spoko bo koszt jak koszt czesci turbo bo rzeczy zostają ale słupek silnika tez nie drogi tylko pozniej kwestia znowu wszystko robic przekładka silnika no i znowu strojenie,zrobic auto na kilka wyjazdów to bezsens dlatego mam dylemat jak z wytrzymałością silnika i potrzebuje kogos kto jezdził.....
biniek29
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 7 mar 2013, o 18:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez arbi » 23 sty 2014, o 12:45

drift-rak napisał(a):w zeszlym roku w karpaczu startowal niemiec w s13 nie (pamietam nazwiska) wlasnie zdaje sie mial m30 uturbione


Christian Kögler
arbi
Clutch Burner
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 lis 2010, o 09:33
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez hades » 22 lut 2014, o 16:45

Zastanawiam się właśnie nad kupnem repliki GT35 AR/ 1.0~ TWIN SCROOL (Żeby nie reklamować sprzedawca lata BMW na 1/4 mili).

Czy ma ktoś z was taką turbinę w 2JZ i mógłby napisać jak się sprawdza? Kiedy wstaje i czy utrzymuje doładowanie do końca?

Z góry dzięki.
hades
Touge Drifter
 
Posty: 170
Dołączył(a): 7 mar 2011, o 23:57
Lokalizacja: Zakopane

Re: TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez ZibiUT » 23 lut 2014, o 15:02

Na podstawie moich doświadczeń mogę powiedzieć, że w zależności od przeznaczenia auta takie dobieramy turbo do silnika.
W drifcie zależy nam raczej na rozłożeniu momentu obrotowego od niższych obrotów aż po max i dobranie tak sprężarki jest często dość sporym problemem.
Gdy turbo będzie za małe, fajnie wstanie z dołu, szybko zerwie przyczepność ale już nie będzie chciało jechać górą. Przy krętym i technicznym torze takie turbo będzie fajne ale już na szybkich łukach gdzie trzeba lecieć obrotami może nie starczać.
Avatar użytkownika
ZibiUT
Amator
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16 wrz 2013, o 13:09
Lokalizacja: Kampinos

Re: TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez hades » 23 lut 2014, o 15:11

Czy wszyscy upalacjÄ…cy 2JZ stosujÄ… tylko orginalne suszarki?
hades
Touge Drifter
 
Posty: 170
Dołączył(a): 7 mar 2011, o 23:57
Lokalizacja: Zakopane

Re: TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez Żółty » 24 lut 2014, o 14:37

hades, to gt35 z dupa 1.06(taka wlasnie ma k64) jest deczko duzawe. 3,2 v6 z hopla wypada na tym z boosta przy zmianach biegu. ja bym ci doradzal albo 0.82, albo 063 z antisurgem.
Avatar użytkownika
Żółty
Touge Drifter
 
Posty: 313
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 16:32
Lokalizacja: Goszczanówko

Re: TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez Ban0ff » 26 lut 2014, o 21:57

ZibiUT napisał(a):Na podstawie moich doświadczeń mogę powiedzieć, że w zależności od przeznaczenia auta takie dobieramy turbo do silnika.
W drifcie zależy nam raczej na rozłożeniu momentu obrotowego od niższych obrotów aż po max i dobranie tak sprężarki jest często dość sporym problemem.
Gdy turbo będzie za małe, fajnie wstanie z dołu, szybko zerwie przyczepność ale już nie będzie chciało jechać górą. Przy krętym i technicznym torze takie turbo będzie fajne ale już na szybkich łukach gdzie trzeba lecieć obrotami może nie starczać.


Przy malym turbo wbijamy kolejny bieg i jedziemy dalej :grin: :grin:
Avatar użytkownika
Ban0ff
Touge Drifter
 
Posty: 399
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 17:50
Lokalizacja: Jarosław

Re: TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez BLACHA » 26 lut 2014, o 22:01

Ban0ff napisał(a):
ZibiUT napisał(a):Na podstawie moich doświadczeń mogę powiedzieć, że w zależności od przeznaczenia auta takie dobieramy turbo do silnika.
W drifcie zależy nam raczej na rozłożeniu momentu obrotowego od niższych obrotów aż po max i dobranie tak sprężarki jest często dość sporym problemem.
Gdy turbo będzie za małe, fajnie wstanie z dołu, szybko zerwie przyczepność ale już nie będzie chciało jechać górą. Przy krętym i technicznym torze takie turbo będzie fajne ale już na szybkich łukach gdzie trzeba lecieć obrotami może nie starczać.


Przy malym turbo wbijamy kolejny bieg i jedziemy dalej :grin: :grin:


Co innego jak w połowie spuchnie... chyba jednak lepiej mieć zapas i ewentualnie kopnąć
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: TURBO MATCH - JAK DOBRAC TURBO DO SILNIKA

Postprzez Ban0ff » 26 lut 2014, o 22:36

wtedy dobrze miec kilka dyfrow z roznymi przelozeniami i dobrac odpowiedni do toru ;)
Avatar użytkownika
Ban0ff
Touge Drifter
 
Posty: 399
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 17:50
Lokalizacja: Jarosław


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości