TURBO-REPLIKI GARRETT-opinie na temat chinskich turbosprezar

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

TURBO-REPLIKI GARRETT-opinie na temat chinskich turbosprezar

Postprzez Pietrek.L » 1 lis 2013, o 10:33

wydzielony i wyczyszczony watek na temat coraz bardziej popularnych "chinczykow".

m50b2X na turbo kitcie od k64 z rf/turobmw
Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: BMW e46 coupe 3.0 STAGE 2 str. 5

Postprzez Fixel093 » 1 lis 2013, o 13:51

Wszystko ładnie pięknie ale taki oryginalny Garrett GT35 kosztuje 5k a sprawdzony chinol GT35 od K64 bagatela 1,6k :D a wstaje i ciągnie do końca porównywalnie jak oryginał, wiec gdzie sens i logika dopłacać trzy razy tyle? :rotfl2: . Coraz więcej setupów jeździ na turbinach od K64 czy to w drifcie czy 1/4mili i każdy sobie chwali. Jedyne co zauważyłem to Coel można powiedzieć stał się orędownikiem drogich fruktów a kto bogatemu zabroni prawda? :lol:
Avatar użytkownika
Fixel093
Touge Drifter
 
Posty: 383
Dołączył(a): 10 sie 2009, o 17:32
Lokalizacja: Zamość

Re: BMW e46 coupe 3.0 STAGE 2 str. 5

Postprzez Fixel093 » 1 lis 2013, o 14:39

Mnie swoją gadką nie przekonasz bo wiem jak wstają turbiny od K64, miałem okazję przejechać się e30 m50b25 na wcześniej wspomnianej GT35 i full boost przy 3,5k (dokładnie 0,95bara) i ciągnęło do odcinki ~6,8k. Przy 2,8l wstało by jeszcze wcześniej wiec twój argument się wypalił. Wolałbym za oszczędzone $$$ zainwestować w chociażby lepszy intercooler, komputer, czy zbudować customowy kolektor ssący co dałoby jeszcze lepsze napędzanie turbiny. Tyle z mojej strony :grin: Czekamy na jakieś konkretne informacje od właściciela miejmy nadzieje że fajną zmote zbuduje. Powodzenia :D
Avatar użytkownika
Fixel093
Touge Drifter
 
Posty: 383
Dołączył(a): 10 sie 2009, o 17:32
Lokalizacja: Zamość

Re: BMW e46 coupe 3.0 STAGE 2 str. 5

Postprzez Pietrek.L » 1 lis 2013, o 21:25

http://www.racingforum.pl/BMW-e36-coupe ... 14163.html

Coel nie każdy ma wywrotkę hajsu na podjeździe, jak stać Cie na gt35 BB i wirnik na cnc to spoko. Inni robią na chinolach od k64 i jest git (takich projeków jest bardzo dużo) do tego k64, Ł. Lamik, Korona, Maleckis chętnie slłożą pomocą i wiedzą.
Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: BMW e46 coupe 3.0 STAGE 2 str. 5

Postprzez Fixel093 » 2 lis 2013, o 02:38

Różnica w cenach nie 2k tylko 3k+ :D a nie wiem czego ty tak wychwalasz oryginał i mówisz że chinol to zło? Akurat chinole od K64 są dobrej jakości nic się z nimi nie dzieje po dłuższym użytkowaniu, wstają góra 200obr gorzej (chociaż ciężko to jednoznacznie określić) od oryginału garretta, nie łapią zadyszki w górnych zakresach, potencjał mocy bardzo podobny. Porównanie Holseta to już wgl śmiech, to jest turbo z ciężarówki i 2,5l taki hx35 na żeliwie 12 full boost ma na poziomie 4-4,2k obr. Jedyne słuszne wytłumaczenie jest takie że lubisz markowe rzeczy :grin: Twój hajs twoja sprawa ale nie nakłaniaj każdego że wszystko musi być markowe, drogie bo inaczej się sp#$%%li a masz to w zwyczaju :glare: . Można by jakoś te wypowiedzi dać do oddzielnego tematu o turbinach i wszystkim co z tym związane, ciekawy, edukacyjny temat by w końcu powstał o turbo silnikach.
Avatar użytkownika
Fixel093
Touge Drifter
 
Posty: 383
Dołączył(a): 10 sie 2009, o 17:32
Lokalizacja: Zamość

Re: BMW e46 coupe 3.0 STAGE 2 str. 5

Postprzez Bartdrift » 2 lis 2013, o 08:20

coeldrift napisał(a):A ktoś ich dłużej używa? Bo jak na razie to nie widziałem żadnego projektu na chińskim turbo które jeździło by dłużej niż rok.

Chinol to chinol, to najtańszy syf. W przypadku turbin nie działa zasada tanie-i-dobre. To dlatego nikt z np. DMP nie używa tanich chińskich turbin, za to chłopaki używają głównie Garrety, PT itp. i wierz mi, że nie dlatego, że śpią na materacu wypchanym dolarami.


No tu nie masz racji. Znam przynajmniej dwie osoby ktore jezdziły (moze nawet jezdza) na chinolach i sobie chwala. I mowie o bardzo scislej czolowce :) Ja teraz akurat z racji biznesu tez mam poniekad wiedze na temat turbin z chin, i to juz nie ten czas ze dostawales turbine z czesciami samego skadajacego ją chinczyka w srodku. Niczym nie odbiegaja od innych turbin. Pewnie ze mozna na upartego kupic jakies mega gowno za 3 grosze, ale obecnie kupujac turbiny w normalnych cenach (czyt. o 3/4 taniej ) kupuje sie bardzo dobrze wykonany produkt.

sory za ot,ale tak zauwazylem tylko w temacie ;)
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: BMW e46 coupe 3.0 STAGE 2 str. 5

Postprzez Bartdrift » 2 lis 2013, o 08:38

Trzymałem, nawet mam bezposredni dostep obecnie do parunastu. Znam wielu klientow ktorzy maja w cywinych autach zamienniki pozakładane juz ponad 2 lata i nic sie nie dzieje. To juz nie ten czas ze wszystko z chin to byl badziew. Tam teraz przeniosła sie juz ogromna wiekszosc swiatowej produkcji. Uwierz mi - oni sie tam rozwijaja i ucza jakies 10 razy szybciej niz Europa obecnie :)
A wiem o tym wszystkim sporo, bo tez miedzy innymi mialem jakis czas firme sprowadzajaca pracownikow z chin do Polszy. Jakies dwa lata temu przestalo to miec sens...bo tam zarabiaja wiecej :D Ale przy okazji tego zobaczylem jak to wszystko wyglada teraz. I uwierz mi, to juz nie te chiny z bajek naszego dziecinstwa.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: BMW e46 coupe 3.0 STAGE 2 str. 5

Postprzez borimichal » 2 lis 2013, o 09:47

A slyszales coel jak nowe garety z pudelka tez potrafia sie spier.... i wtedy nie jestes w plecy 1.6k tylko 5 ?
A i zadam Ci jeszcze takie pytanie tylko,zakladales i uzytkowales takiego chinczyka? Ze z taka 100% pewnoscia piszesz ze to gowno itp? Masz odwage pisac takie rzeczy nie majac zadnego doswiadczenia z ww wymienionym sprzętem? ;)

Zauwazyłem ze czesto doradzasz i piszesz ze cos tak musi byc przez pryzmat tego co robisz z w swoim garazyku-a swiat jest obszerniejszy(i bardziej kolorowy) niz Ty,Twoje wozy i Twoje doswiadczenie ;)
Avatar użytkownika
borimichal
Touge Drifter
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 17:41
Lokalizacja: Skoczów

Re: BMW e46 coupe 3.0 STAGE 2 str. 5

Postprzez Ban0ff » 2 lis 2013, o 10:36

Swego czasu Garretty GTX padaly jak muchy a kosztowaly spooooro, ktos na Poznaniu zabil na jednych zawodach 3szt? :D
Avatar użytkownika
Ban0ff
Touge Drifter
 
Posty: 399
Dołączył(a): 15 sty 2009, o 17:50
Lokalizacja: Jarosław

Re: BMW e46 coupe 3.0 STAGE 2 str. 5

Postprzez max325 » 2 lis 2013, o 11:18

Coel, ten wykres wyglada tak pieknie bo szary sterowal zaworkiem MAC [czytaj EBC]. POZDRO
Avatar użytkownika
max325
Touge Drifter
 
Posty: 385
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 14:31
Lokalizacja: częstochowa

Re: BMW e46 coupe 3.0 STAGE 2 str. 5

Postprzez drift-rak » 2 lis 2013, o 12:29

proponuje wydzielic ten watek o turbosprezarkach bo jest ciekawy a ja tez w dalszej badz blizszej przyszlosci mam zamiar zmienic turbo bo Holset szczytem mysli technicznej w dziedzinie turbosprezarek nie jest. chinczyki sa atrakcyjne cenowo i nawet jakby co sezon wymieniac to i tak nie wyjdzie zle. za jeden wklad do kulkowego garretta kupi sie dwa chinczyki. z drugiej strony garrett to sprawdzone turbo i na lozyskach kulkowych co napewno przeklada sie na szybsze wstawanie i jesli kupujac nowe bedzie sie dbac to tez powinno posluzyc.
mowimy w tym temacie o chinolach "sprawdzonych" od k64 czy re5specta np a nie o tych z ebaya i porownujemy do markowych turbosprezarek. za i przeciw. moze jakies wykresy do porownania na tych samych silnikach. najlepiej wypowiedzi osob ktore jezdza na takim sprzecie
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: BMW e46 coupe 3.0 STAGE 2 str. 5

Postprzez brt » 14 lis 2013, o 12:32

Nie chce dolewac oliwy do ognia... Ale ja caly sezon przelecialem na chinczyku z www.re5pect.pl :)
Coz mozna napisac, analizowalem dlugo wykresy z usa aby dobrac jakies turbo na dobry power i wstajace jakos fajnie. Po rozmiarach wybralem turbo od re5pect, 3 razy tansze od odpowednika garretta, i bardzo sie zdzwiliem jak moj full boost pojawia sie nie przy 3500 tak jak zakladalem ze bedzie wstawac, tylko przy 2500 :D :rotfl2: Do tego na jednej sztuce przelecialem caly sezon, luzy ma takie same jak po pierwszych jazdach :D Warto zaznaczyc ze to turbo jest na lozyskach kulkowych, a teraz w ofercie pojawily sie na wirnikach ssacych CNC jak w garrett gtx :)
Nigdy nie mialem przekonania, a tu prosze :)

Dobrym przykladem jest takze turbo do rb25 na 500 km, najszybciej wstajace turbo do seryjnego rb25 w mojej calej calej karierze strojenia okazalo sie CHINSKIE :D wstaje jak 3071, a gore ma jak 3076 :rotfl2: :rotfl2:
A do tego rozbrajajacy jest fakt, ze te turbiny jezdza tak samo dlugo jak oryginaly za duzo wiekszy price.

Tak wiec Coel, czasami warto zrobic wiecej niz jedno porownanie, bo termin "chinskie turbo" nie opisuje wogole z czym mamy doczynienia, sa shitty i sa naprawde zajebiste !
brt
IDS PRO
 
Posty: 301
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 11:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: TURBO-REPLIKI GARRETT-opinie na temat chinskich turbospr

Postprzez drift-rak » 21 sty 2014, o 12:10

panowie zapraszam do podzielenia sie dla potomnych doswiadczeniami z chinskimi replikami garrettow. pare osob na tym forum lata to moze napisza jakie wrazenia po sezonie tak jak udzielil sie brt i moze jakis wykresik dla porownania.

UWAGA w tym temacie nie dyskredytujemy replik ani nie promujemy tylko oryginalow jedynie wymieniamy doswiadczenia
btw kazde turbo kiedys padnie :thumbsup:
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: TURBO-REPLIKI GARRETT-opinie na temat chinskich turbospr

Postprzez e30 owner » 21 sty 2014, o 16:14

Przy czym prosimy aby oprócz modelu turbosprężarki podany też był model silnika i jego pojemność (jeśli stroker) oraz z grubsza podany spec silnika, oraz na jakim ciśnieniu to lata. Pozwoli to na uniknięcie przepychanek o różnicę we wstawaniu turbo o te 200 - 300obr. I warto jeszcze napisać przy jakich obrotach turbo zaczyna generowac nadciśnienie i przy jakich jest full boost.

Z góry dziękujemy :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: TURBO-REPLIKI GARRETT-opinie na temat chinskich turbospr

Postprzez Bartdrift » 21 sty 2014, o 17:09

Ja mysle ze to nie powinno dotyczy tylko garreta akurat, bo robi sie obecnie wszytkie marki.
I tak nie z tematu driftu, ale aut cywilnych : Scenic mojej zony.Silnik 1.9 dci 120km turbo Gt1749 . MEGA slynne padajace turbo w tych silnikach. Zalozone ponad dwa lata temu. Sprawdzanie "recznie" przed swietami. Żadnych luzów. Co ciekawe, w oryginalnym garecie juz po paru stówach km sie pojawia. Dodam ze zrobione ponad 20 tyś km bo auto ciagle gdzies smiga.(jak na babe to sporo ;) ) .
Kolejny temat, to auto pracownika. Clio II 1.5 dci 86km Turbina Kp35 (borg warner) . Auto Ciagle w trasie juz 1.5 roku. turbina wymieniana strasznie na szybko. Nic nie czyszczone przed tym, bo nie bylo czasu. Ile km nawet nie wiadomo, bo nikt licznika nie spisal ( i tak krecony pewnie z 10 razy bo auto to trup ) ale stawiam spokojnie na 30k. Z turbina nie dzieje sie kompletnie nic. Luz jest bardzo delikatny, ale mysle ze taki sam by byl w oryginale po tym przebiegu. I choc to akurat wcanie nie zle turbiny (mam na mysli BW) ale i tak nie zalozyl bym oryginalu, bo polowa ceny to polowa. A kasa dodam na poziomie regenerowanych, wiec wybor chyba prosty.
To tak tylko z moich wiasnych aut, bo o innych tak na prawde ktore wiem ze maja nie ma co pisac, bo nie wiem na 100%.- ale tez pozytywnie.
Nie wiem jak to sie ma do aut w drifcie, ale skoro w nomralnym aucie sie da, to nie widze problemu z driftowozem uzywanym przeciez znacznie rzadziej.

EDIT : przypomnialem sobie jeszcze jedna historie. W moim wlasnym s14 (zielnej paskudzie) zalozylem na koniec "super piknego garetta na twin scrollu " - 3071R. Rozpadl sie w cholere po jednych zawodach :D Mam gdzies jego resztki chyba nawet gdzies w gratach :D Wiec to chyba nie jest tak, ze wszystko co chinskie to badziew, a oryginalny garett to super produkt :)
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Następna strona

Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości