Problem z jednomasem i sprzęgłem M52b28

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Problem z jednomasem i sprzęgłem M52b28

Postprzez dawidw132 » 24 maja 2015, o 13:36

Witam,
Ostatnio rozpadł mi się dwumas, dlatego kupiłem jednomas od M50B20 ze sprzęgłem w dobrym stanie, (chciałem przytanić i tarczę oddałem do nabicia, docisk zostawiłem bo był w dobrym stanie) ale niestety po 4 dniach sprzęgło znowu zaczęło ślizgać...

Już po wymianie dziwnie działało, jak przy zmianie biegów nie odpuściło się całkiem gazu to potrafiło się na chwilę zaślizgać, sprzęgło stało się strasznie miękkie, żeby ruszyć trzeba puścić sprzęgło do połowy i dopiero zaczyna brać.
Jeszcze dodam ze była przerabiania łapa o 1 cm.
Na początku nie mogłem wyczuć sprzęgła, z 2 razy go przypaliłem, a od wczoraj nie da się praktycznie jeździć, ciężko jest się rozpędzić bo strasznie ślizga...

Zdarza mi się także parę razy po wymianie na jednomas, że gdy w miejscu (np na światłach) wrzucam bieg i trzymam jeszcze przez chwilę sprzęgło całkiem wciśnięte, nie wciskając gazu, auto mi gaśnie (chyba tak jakby na chwile sprzęgło odpuściło i zdusiło auto, ale nie ma żadnego szarpania ani nic podobnego).

Obecnie mam założone sprzęgło 228mm, skrzynie z m50b25 a silnik m52 b28.
Co bym musiał przerabiać, żeby założyć sprzęgło 240 mm i żeby w końcu działało to tak jak ma działać?
Auto ma być na codzień, a minimum raz na miesiąc na wypad na tor. Na co dzień też jest ostro traktowane, dlatego potrzebuje jakiegoś w miarę wytrzymałego sprzęgła.

Bardzo proszę o pomoc, bo chce w końcu coś więcej sprawnym autem pojeździć niż parę dni...
dawidw132
Amator
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2014, o 22:59
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem z jednomasem i sprzęgłem M52b28

Postprzez nazi » 24 maja 2015, o 22:16

Mialem podobny problem u siebie tylko ze skrzynia od 2.8 w 2.8 :) Poprzedni wlasciciel jak sie pozniej okazalo zalozyl jednomas ale na mniejsza tarcze niewiem czy 2.0 czy 2.5 z seryjna lapa lozyskiem ale zamiast plastikowego trzpienia na ktorym opiera sie lapa wkrecil srube. Po odelzeniu kola i zamontowaniu normalnego trzpienia sprzegla nie bylo. U mnie zostal dorobiony dystans pod lozysko ( jesli bys chcial Pw) ale tez czytalem ze mozna zaadoptowac lozysko bodajze od ktorejs wersji e60 jest temat na gogle o tym. Jest wyzsze o ok 10mm ktorych brakuje. Rowniez obilem tarcze na nowo i po tym zabiegu sprzeglo dziwnie zaczelo chodzic ale sie nie slizgalo. Po zastosowaniu dystansu wszystko gra ;)
Avatar użytkownika
nazi
Touge Drifter
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 mar 2010, o 12:21

Re: Problem z jednomasem i sprzęgłem M52b28

Postprzez dawidw132 » 25 maja 2015, o 19:52

Jeszcze takie pytanie, czy w 325 i w 328 jest taki sam wałek?
Założy do skrzyni z 325 sprzęgło 240mm?
Trzeba przetoczyć kolo zamachowe bo mam od m50b20, i coś jeszcze trzeba zrobić?
Sprzęgło chciałbym robić u Radzikowskiego, jaki byłby koszt w miarę dobrego sprzęgła 240mm?
dawidw132
Amator
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2014, o 22:59
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem z jednomasem i sprzęgłem M52b28

Postprzez dawidw132 » 25 maja 2015, o 20:46

Zabomniałem dodać że chodzi cały czas o e36
dawidw132
Amator
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2014, o 22:59
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem z jednomasem i sprzęgłem M52b28

Postprzez Pietrek.L » 26 maja 2015, o 08:31

Getrag z 325 i zf z 328/m3 ma taki sam walek i wieloklin, do jednomasu musisz przerobić wysprzęglik.
Temat jednomasu w bmw był przerabiany milion razy, także nie ma problemu znaleźć cokolwiek w sieci.

za (dot) daj "."

www.racingforum(dot)pl/lofiversion/index.php?t94343.html

turbobmw(dot)pl/viewtopic.php?f=2&t=9

www.bmw3er(dot)pl/printview.php?t=29708&start=0&sid=86b040e2fa65d3c4f58ccd50b3b9104e
Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: Problem z jednomasem i sprzęgłem M52b28

Postprzez nazi » 26 maja 2015, o 18:37

Ja mam jednomas seria lozysko seria wysprzeglik seria lapa tylko jest dany dystans pod lozysko i wszystko hula. I nie ma co sie zepsuc bo nic nie przerabiane w razie co kupuje seryjne graty a nie trzeba nic na nowo przerabiac. A jesli juz roztaczac to przy okazji jak masz $$ warto odelzyc kolo:)
PS silnik bedzie na serii czy jakies turba ssaki?? Jesli do seri czy tam delikatnie zrobione to seria tarcza raczej starcza.
Avatar użytkownika
nazi
Touge Drifter
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 mar 2010, o 12:21

Re: Problem z jednomasem i sprzęgłem M52b28

Postprzez dawidw132 » 27 maja 2015, o 18:02

na razie ma być daily i minimum raz na miesiąc wypad na tor, dlatego przez przynajmniej rok moc nie będzie zwiększana, a w przyszłości kto wie :)

Jaki masz dystans pod łożysko? 1 cm?
dawidw132
Amator
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2014, o 22:59
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem z jednomasem i sprzęgłem M52b28

Postprzez nazi » 27 maja 2015, o 18:41

Coś koło tego jeśli był byś zainteresowany PW a jeśli coś bardziej budżetowego to poszukaj tematu o łożysku z e60 chyba tylko nie pamietam z jakim silnikiem ponoć też pasuje i jest wlaśnie wyzsze o ok 10mm
Avatar użytkownika
nazi
Touge Drifter
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 mar 2010, o 12:21


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron