m42 nie chodzi na wszystkie gary

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

m42 nie chodzi na wszystkie gary

Postprzez mati.91 » 28 lut 2015, o 20:24

Witam, problem z m42 w e36, wymontowana została instalacja LPG, po poskładaniu auto nie pracowało na wszystkie gary, zdarzyło się, że pochodził chyba chwilę na 1 i gasł. Po obserwacji zauważyłem, że kable w wiązce do wtryskiwaczy są przegrzane i spękane. Wymieniłem od miejsca rozgałęzienia na poszczególne wtyczki, do samych wtyczek (cięte za wtyczką i lutowane). Poskładałem wszystko na nowo i zadziałało. Auto pochodziło na wolnych obrotach z 15-20min, wszystko było ok. Przejechałem się kawałek i w momencie jak przekroczyłem 4k rpm coś go przydławiło i znowu zaczął chodzić jak traktor, nie pali na wszystkie, ale wkręca się do końca. Po chwili pracy na wolnych obrotach objaw znika, silnik pracuje prawidłowo, ale znowu za chwilę objaw wraca i tak cały czas.
Spotkał się ktoś z czymś takim? Dodam, że wyciągałem z auta całą listwę wtryskową, w celu zaślepienia otworów w kolektorze (blokowała dostęp), więc nie wykluczam, że jakimś cudem coś podziało się z wtryskami, ale czy wtedy nie powinien cały czas kuleć?
mati.91
Król Ronda
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 15:23
Lokalizacja: polska

Re: m42 nie chodzi na wszystkie gary

Postprzez Pietrek.L » 1 mar 2015, o 09:19

Wtryski cykają na włączonym silniku?
1) sprawdź przepływkę - strzały lpg w kolektor ssący
2) sprawdź wtryski (mogą być zużyte od pracy tylko na lpg) - nie chłodziło i smarowało je paliwo; będą cykać
3) pompa paliwa - tak samo
4) filtr paliwa zapchany syfem z baku
5) wiązka el. - instalator był rzeźnikiem

Tyle z mojej małej wiedzy :grin:
Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: m42 nie chodzi na wszystkie gary

Postprzez mati.91 » 1 mar 2015, o 14:32

Ogólnie auto do tej pory na benzynie pracowało bez zastrzeżeń. Filtr paliwa sprawdzę, bo z racji jazdy na LPG dawno go nie zmieniałem. Przyczyna może leżeć w błędach w kompie? Mam zamiar sprawdzić czy nie nałapał jakichś błędów, ale na czas wymontowania LPG klema była odpięta, nie był to długi czas i może jakieś błędy się wkradły? Wczoraj wieczorem jeszcze raz sprawdzałem, 2-3 razy zakulał, po odzyskaniu sprawności działał dobrze. Odłączyłem klemę na noc w celu resetu kompa, zobaczę dziś czy pomogło.
mati.91
Król Ronda
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 15:23
Lokalizacja: polska


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości