kompresor-how to?

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

kompresor-how to?

Postprzez Żółty » 30 paź 2014, o 22:09

z racji ze nie znalazlem to zakladam.
mam pewien samochod, nie wazne jaki, chodzi o samo jak to powinno byc zrobione.
mamy tez pewien kompresor. dajmy na to m45 z mietka.
jak to powinno byc podlaczone?
to ze pasek ma krecic kompresorem to wiedza nawet chyba dzieci. i to ze kompresor ma ssac jedna strona, a druga pchac do coolera i potem do kolektora ssacego tez tez, czy od razu do ssacego.
pytanie, czy cos po drodze powinno jeszcze byc?
bo, w silnikach z turbo, w przypadku braku zapotrzebowania na moc(jazda z stala predkoscia po rownym terenie) boost jest w okolociach 0. to juz zalezy od silnika, predkosci itd. ale przyjmijmy ze jedziem sobie czymstam z 2,5turbo, 100km/h i turbo utrzymuje niskiego boosta, zalozmy ze na zegarku go nie ma bo i obciazenie jest znikome. wciskamy gaz w podloge i mamy przykladowe 0.5bara(bo na takim sobie oto sofcie jezdzimy), wtryski nam podlewaja i heja. kompresor z racji swojej natury, napedzany jest paskiem, i teoretycznie utrzymuje praktycznie staly boost w calym zakresie obrotowym. czy jedziemy te 100 stale, czy mu wdepniemy, to bedziem mieli te np przykladowe 0.5bara. o ile przy wklepanym gazie wszystko jest zrozumiale, lejemy z wtryskow co sie da, wykorzystujemy boosta, to przy jezdzie 100km/h stale i booscie 0.5bar silnik musialby sie podlac zeby AFR i EGT jakos wygladalo. wtedy spalanie wygladaloby jakos dziwnie kosmicznie, a w rzeczywistosci tak jednak nie jest, bo np te mercedesy 1.8kompresor, pali sobie 7-9l na 100, czyli nie leja z wtryskow zeby sie tloki nie potopily.
pytanie, jak to kurna dziala, i co przeoczylem? czy kompresor nie potrzebuje jakiegos dodatkowego ukladu ktory w przypadku braku obciazenia wraca mu powietrze spowrotem na zasys?
oswieccie mnie, bo google nie pomaga :D
Avatar użytkownika
Żółty
Touge Drifter
 
Posty: 313
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 16:32
Lokalizacja: Goszczanówko

Re: kompresor-how to?

Postprzez e30 owner » 30 paź 2014, o 22:25

Zazwyczaj ludzie montują BOV i mają przy częściowych uchyleniach przepustnicy lokomotywę. Wtedy silnik sobie bierze powietrza tyle ile potrzebuje i nic złego się nie dzieje. Inni ładują kompresory na elektrosprzęgle, i przy wolnych obrotach kompresor nie działa, później już pompuje normalnie. Inni z kolei przenoszą przepustnicę przed kompresor i wtedy przepustnica czuje jakbyś zrobił strokera z dwóch litrów na cztery :)

W mietku nie pamiętam jak to jest zrobione :D

EDIT tak BTW, kompresor i mietek i coś mi się przypomniało. Niedawno miała premierę w necie pewna honda, 1,6vti z kompresorem z mietka AMG 3,6litra czy 3.2 litra, kompresor firmy IHI efekt 340KM, ale wykres jak z silnika 4 litrowego NA. Szok normalnie ... Do tej pory myślałem że m90 do m50b25 jest ok (bo to że m62 jest za mały to już wiem od jakiegoś czasu) a teraz się zastanawiam czy jednak nie jest jeszcze ciut za mały.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: kompresor-how to?

Postprzez Żółty » 30 paź 2014, o 22:43

np w is200 na kicie tte byl eaton m62. on ma elektrosprzeglo. pytanie jak to podlaczyc zeby dzialalo tak jak ma dzialac?
Avatar użytkownika
Żółty
Touge Drifter
 
Posty: 313
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 16:32
Lokalizacja: Goszczanówko

Re: kompresor-how to?

Postprzez e30 owner » 30 paź 2014, o 22:58

Pozostaje DV lub przepustnica przed kompresorem.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: kompresor-how to?

Postprzez Żółty » 31 paź 2014, o 10:03

btw, znalazlem na allegro kompresor z mietka z dobrymi zdjeciami. otoz mietek ma przepustnice pomiedzy ssacym a doladowujacym kanalem. sterowana elektro.
Avatar użytkownika
Żółty
Touge Drifter
 
Posty: 313
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 16:32
Lokalizacja: Goszczanówko

Re: kompresor-how to?

Postprzez muszyÅ„ski » 31 paź 2014, o 10:27

Mozna tez zrobic dodatkowa przepustnice mniejszą sterowana podciśnieniem i wylot podłączyć spowrotem pod dolot przed kompresowem... plus jest taki ze można zostawic przeplywke. Do tego nie swiszczy jak prosiak na wolnych obrotach.... mam tak zrobione w swoim i jak narazie działa bardo dobrze. ... minus jest jeden. .. jak jedziemyna pół gazu tak na doladowaniu 0 to przepustnuca wariuje... nie wie czy sie otworzyć czy zamknąć. .. ale do driftu i tak pełnym ogniem wiec nie ma w sumie sprawy... :yahoo:
Avatar użytkownika
muszyński
Touge Drifter
 
Posty: 629
Dołączył(a): 28 maja 2012, o 19:12
Lokalizacja: poznań

Re: kompresor-how to?

Postprzez Żółty » 31 paź 2014, o 11:13

tyle ze ten samochod to ma byc cywilowoz do oblatywania rond.
wiec zostanie opcja DV
Avatar użytkownika
Żółty
Touge Drifter
 
Posty: 313
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 16:32
Lokalizacja: Goszczanówko

Re: kompresor-how to?

Postprzez farmer91 » 31 paź 2014, o 14:33

Z tym boostem stałym to zależy jeszcze od wielkości kółek chyba, bo u Wąskiego z tego co pamiętam na walnych obrotach nie było boostu, dopiero po wklepaniu gazu pojawiał się. No i jest BOV pomiędzy kompresorem a przepustnicą.

https://www.facebook.com/bartosz.pelka. ... 3521087924
farmer91
Touge Drifter
 
Posty: 155
Dołączył(a): 6 paź 2013, o 13:59
Lokalizacja: WLKP

Re: kompresor-how to?

Postprzez muszyÅ„ski » 31 paź 2014, o 16:30

Cos mi sie zdaje ze vorteh woskiego ma elektrosprzeglo... wtedy właśnie na niskich nie ma bustu...
Avatar użytkownika
muszyński
Touge Drifter
 
Posty: 629
Dołączył(a): 28 maja 2012, o 19:12
Lokalizacja: poznań

Re: kompresor-how to?

Postprzez e30 owner » 31 paź 2014, o 18:57

Sprężarki odśrodkowe chyba inaczej budują boost niż sprężarki śrubowe.

Na prawdę, żeby doładowanie kompresorem było "cywilizowane" trzeba albo dać DV, czy to pod postacią zaworu bypass tłokowego, czy w postaci przepustnicy sterowanej podciśnieniowo z kanałem bypass (najprostsze rozwiązanie chyba), lub przepustnicę przenieść przed kompresor, lub dodać drugą przepustnicę przed kompresorem ale sterowaną mechanicznie. Innego wyjścia nie ma bo wyjdzie parowóz :D
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: kompresor-how to?

Postprzez farmer91 » 31 paź 2014, o 20:00

u Wąskeigo nie ma na 100% elektorosprzęgła tylko BOV
farmer91
Touge Drifter
 
Posty: 155
Dołączył(a): 6 paź 2013, o 13:59
Lokalizacja: WLKP

Re: kompresor-how to?

Postprzez P@welll » 22 lis 2014, o 11:06

my teraz w m50 tez mamy tylko BOVa i daje rade, moze wydac wam sie smieszne ale do tego mamy ITB z s50. Jedyny problem mielismy ze szczelnoscia osi przepustnic ale znikł razem z pełnym ich otwarciem :D
Avatar użytkownika
P@welll
DRIFTER
 
Posty: 401
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 13:40
Lokalizacja: Knurów (slask)


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości