Przerabianie połosi e30

Dobór i modyfikacje silnika oraz przeniesienia napędu.

Przerabianie połosi e30

Postprzez synojca » 28 lip 2014, o 13:18

Witam
Mam pytanko może ktoś juz to przerabiał i mi podpowie czy warto próbować ...
Mam seryjne półosie od e30 które często się rozsypują po kopniaku ze sprzęgła ostatnio przeglądając jakieś forum zagraniczne natknąłem się na takie rozwiązanie ....
Obrazek
Obrazek
Testował ktoś to ? Nie wiecie czy to wytrzyma więcej niż seryjne półosie ?
Pozdrawiam
synojca
Clutch Burner
 
Posty: 48
Dołączył(a): 4 lip 2011, o 17:11
Lokalizacja: Åšwidwin

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez e30 owner » 28 lip 2014, o 13:40

Popatrz nad adaptacją półosi z e34 540i lub z e32 też większych silników. Widziałem że tak robią w e36 i e30 do dragu. Rzekomo dużej rzeźby nie ma.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez racesupport » 13 sie 2014, o 18:36

też jestem ciekaw jakiegoś rozwiązania mocniejszych półosi, mam e36 compact rajdowe, w drifcie jest zawias beton i mało co przeguby pracują, w rajdówce jest problem ze względu na to, że zawieszenie pracuje w dosyć szerokim zakresie i np. na podbiciu i szperze 40% często mi przeguby się sypały już, nie mam jakiegoś momentu kosmicznego bo to S50B32 ale jak ide na mocy na podbiciach to jest amba... myślałem nad nowymi zamiennikami ale podejrzewam, że mogą być słabsze od starych oryginalnych. To co zaprezentował kolega powyżej wygląda na niezniszczalne i pewnie takie jest ;]
Avatar użytkownika
racesupport
Touge Drifter
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 wrz 2009, o 11:23
Lokalizacja: Wisła

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez Pietrek.L » 13 sie 2014, o 22:37

Tutaj ciekawy temat na częściach ze starego M5.
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 0&start=40
Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez gimon-movies » 14 sie 2014, o 09:57

już synojca testował nowe półosie i wytrzymała może 2 komplety nowych opon na torze i pare kopów ze sprzęgła :grin:
Avatar użytkownika
gimon-movies
Touge Drifter
 
Posty: 468
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 20:25
Lokalizacja: Wrzosowo

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez e30 owner » 14 sie 2014, o 14:20

Kombinujcie z półosiami z e34/e32, Pietrek znalazł ten projekt w którym podpatrzyłem rozwiązanie, mówię Wam to jest najlepsza opcja jeśli chodzi o koszta VS efekty. Te przeguby krzyżakowe fakt że będą wytrzymałe, ale rozsądne cenowo to to nie będzie. wałek frezowany, flansze custom jak widać ...
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez crazy » 14 sie 2014, o 20:37

najszybsze najtansze i najlepsze rozwiaznie to zaadaptowanie calej belki od e32/e34 do e30
trzeba ja tylko lekko zwezyc przy mocowaniach i dorobic jedno dodatkowe rozwiazanie z tylu i albo porzezbic kielichy juz pod macpersony albo obsadzic ori sprezyne e30stkowa
jakies przykladowe foty takiego dzialania mam u siebie na fejsie
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 252&type=3
https://www.facebook.com/powerideDT
operacje da sie wykonac w jeden dzien...
crazy
Król Ronda
 
Posty: 96
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:47
Lokalizacja: radom

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez synojca » 14 sie 2014, o 23:08

Znalazłem inne tańsze rozwiazanie szybko i tanio a sprzęgło można kopać pomógł mi Biedras pogadajcie z nim polecam
synojca
Clutch Burner
 
Posty: 48
Dołączył(a): 4 lip 2011, o 17:11
Lokalizacja: Åšwidwin

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez Nikikin » 15 sie 2014, o 09:56

To odpisz tutaj co i jak. Na pewno innym też się przyda ;)
Avatar użytkownika
Nikikin
Touge Drifter
 
Posty: 406
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 15:31
Lokalizacja: Kielce

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez synojca » 17 sie 2014, o 21:27

Nikikin napisał(a):To odpisz tutaj co i jak. Na pewno innym też się przyda ;)

Pogadaj z Biedrasem to jego patent nie wiem czy mogę sprzedawać jego know how ..... Ale jestem po pierwszych testatch 2 dni katowania samochód przyjął na klatę z 300 kopów 0,5 bara na oponach 235 zero urwanych polosi mistrzostwo !!!
synojca
Clutch Burner
 
Posty: 48
Dołączył(a): 4 lip 2011, o 17:11
Lokalizacja: Åšwidwin

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez Misior » 18 sie 2014, o 13:13

Czyli po prostu nic nie wnosisz do tematu poza reklamÄ….
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez synojca » 18 sie 2014, o 13:58

Misior napisał(a):Czyli po prostu nic nie wnosisz do tematu poza reklamą.

zareklamowac to moge firme a nie przysluge od kolegi ktora zmienia w chooy
synojca
Clutch Burner
 
Posty: 48
Dołączył(a): 4 lip 2011, o 17:11
Lokalizacja: Åšwidwin

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez e30 owner » 18 sie 2014, o 17:17

Usługa od kolegi czy od firmy, za darmo czy odpłatnie - co za różnica?? Chyba że chodzi o "fame" napędzaną zjawiskiem "top secret" :D Pogadaj z kolegą może podpowie lub Ty będziesz mógł podpowiedzieć (podpowie tzn nie musi dawać przepisu jak na szarlotkę) co zrobił że jest taki miód i malina.

Ja kombinowałem z całym wózkiem z e34 swego czasu - już nie chodziło o wytrzymałość, a o tanią konwersję na 5 szpilek. Ale po przymierzeniu belki, i spojrzeniu na wahacz, na to że trzeba robić mocowanie sprężyny, co będzie kolidować z przegubem raczej (jeśli dobrze pamiętam), na to że ucho amora jest w innym miejscu jak w e30/e36compact więc dalsze problemy i dalsza kasa. Ogólnie temat odpuściłem bo części co prawda są w cenie złomu, ale roboty jest tyle z tą zawiechą od e34 de facto że lepiej jest założyć wahacz od compacta. Ale tutaj zostajemy z problemem półosi. I z tego co wyszukałem można założyć półosie od e34/e32. Z piastami od e34/e32 łożyska podobno zewnętrzną średnicę mają taką samą jak w compact, więc wymiana łożysk i piast to raczej nie duża rzeźba, kwestia pozostaje flanszy dyfra, na pewno trzeba będzie zmienić, i teraz pytanie jest następujące - czy trzeba kombinować dużą głowę i wtedy flansze wymienia się p&p (raczej), czy podejdą też do małej głowy?? Tego nie wiem. Ale według mnie gra warta świeczki. Tak samo przeróbka wahacza od e30 na wahacz od compacta (problemem są jedynie jarzma zacisków od compacta) czy przeróbka wahaczy compacta z bębna na tarczę. BMW ma ogromną unifikację części - kwestia mozolnego siedzenia i kombinowania.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez Ciast3k » 22 sie 2014, o 01:12

synojca napisał(a):Pogadaj z Biedrasem to jego patent nie wiem czy mogę sprzedawać jego know how .....


Kuźwa krew zalewa no... Po to chyba jest forum żeby dzielić się wiedzą a nie gadanie na takiej zasadzie...

Co do tematu, to jakie sÄ… takie +/- koszta zaadoptowania wszystkiego z e34?
Avatar użytkownika
Ciast3k
Touge Drifter
 
Posty: 314
Dołączył(a): 14 paź 2013, o 17:06
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przerabianie połosi e30

Postprzez e30 owner » 22 sie 2014, o 01:28

U mnie oś przednia - od 200pln, oś tylna także od 200 -górnej granicy nie ma z kilku względów. Tak w full wypasie przeskoczy spokojnie zawias od compacta, jeśli ja miałbym to rzeźbić. Bo jeśli ktoś zrobi w swoim zakresie sam spawając i mierząc itd, to nawet się opłaca :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze


Powrót do Silniki i układ napędowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości