Strona 1 z 1

SaikoD Tommy - Nissan 200sx

PostNapisane: 10 sie 2012, o 01:09
przez Tommy
W tym wątku będzie można na bieżąco śledzić zmiany w driftowozie Tommy'ego - Nissanie 200sx s13

Na początek, aktualna specyfikacja :
Nissan 200SX S13
Obrazek
Silnik: SR20DET (250-300KM)
Ważniejsze modyfikacje:
Silnik
swap silnika na SR20DET z S14a
MBC (manual boost controller)
FMIC (front mounted intercooler)
chłodnica oleju
sportowa miska olejowa
Nadwozie
maska z laminatu
nadkola przednie z laminatu
klapa bagażnika z laminatu
tylne szyby z pleksi
Wnętrze
sportowe fotele kubełkowe
szerokie pasy bezpieczeństwa sparco mocowane do klatki
sportowa kierownica 28cm śr.
profesjonalna klatka bezpieczeństwa IRECO w.g. zał. J
wskaźniki boost, temp. oleju oraz EGT (exhaust gas temperature)
Układ paliwowy
sportowy bak paliwa 15l z gąbczastym wypełnieniem
zewnętrzna pompa paliwa walbro 255
Układ elektryczny
główny wyłącznik prądu
akumulator przeniesiony do bagażnika w specjalnym pojemniku
Zawieszenie
XYZ drift spec
regulowane drążki zawieszenia na poliuretanie
tylne wachacze na uniballach
Przeniesienie napędu
zaspawany tylny dyferencjał od nissana sereny (przełożenie 4,6)
sprzęgło spiekowe
lekkie koło zamachowe (6kg)
lekki jednoczęściowy wał napędowy

Re: SaikoD Tommy - Nissan 200sx

PostNapisane: 10 sie 2012, o 01:19
przez Tommy
Aktualnie zaplanowane jest na ten miesiąc do zrobienia (przed 4tą rundą DPD):
- Wymiana całego tylnego wózka ponieważ stary się pogiął po bliskim spotkaniu z belą drzewa w trakcie treningu
- Wymiana pompy paliwa (zaciera się) z dołożeniem filtra paliwa (wcześniej brak)
- Wymiana intercoolera na większy, nie uszkodzony
- Zmiana położenia chłodnicy oleju tak by nie blokowała przepływu powietrza do intercoolera
- Zrobienie "zimnego dolotu" (obudowanie filtra powietrza i oddzielenie od komory silnika oraz zrobienie otworu na masce by był dostęp do zimnego powietrza)
- Zrobienie oil catch tanka
- Modyfikacja skrętu stage 1+2+3:
- Montaż podkładek offsetowych DW
- Montaż wahaczy, kopii Wisefaba (brak drążka reakcyjnego, 5 cm szersze)
- Skrócenie ramienia zwrotnic (odcięcie, skrócenie i przyspawanie z powrotem pod odpowiednim kątem)

Jak się wszystko uda zrobić, to będzie wreszcie można konkurować w trakcie zawodów o największe kąty w drifcie :)

Re: SaikoD Tommy - Nissan 200sx

PostNapisane: 29 mar 2013, o 11:42
przez Tommy
Przeszczep 1UZ do mojej budy powoli dobiega do końca. Brakuje jeszcze wału napędowego i trzeba się trochę ze sprzegłem pobawic, ale narazie wygląda to BARDZO obiecująco: :shock:


Reakcja na gaz natychmiastowa, dzwiek z jak z nascara :) a to praktycznie seryjny silnik z seryjna przepustnicą i wałkami.
Opdalony jest na EMU i przystosowując zamach jednomasowy z M50 trochę został odelżony :P

Moc w którą celujemy to 270km, co w połączeniu z płaskim momentem oraz mocą większą niż mój poprzedni SR (w bardzo wąskim przedziale obrotów) spowoduje że auto powinno latać i nie trzeba bedzie z biegami walczyc, tylko skupic sie na linii i dużych kątach (skręt też będzie znacząco poprawiony bo akutalnie jest seryjny)

Re: SaikoD Tommy - Nissan 200sx

PostNapisane: 29 mar 2013, o 13:06
przez Ariel
Ładnie gada :D

Re: SaikoD Tommy - Nissan 200sx

PostNapisane: 28 maja 2013, o 22:53
przez Golec
Tommy napisał(a): - Montaż wahaczy, kopii Wisefaba (brak drążka reakcyjnego, 5 cm szersze)

Z kad ogarniasz takie wahacze? Mozna prosic PW z cena? :)

Re: SaikoD Tommy - Nissan 200sx

PostNapisane: 29 maja 2013, o 06:33
przez Tommy
Kiedyś wpadłem do SRT i zauważyłem że leżą im niepotrzebne, bo nissana już sprzedali :)
Więcej takich nie mają z tego co wiem.
Ot, szczęście...

Re: SaikoD Tommy - Nissan 200sx

PostNapisane: 7 sie 2013, o 12:17
przez Ban0ff
Z tego co wiem to sa wahacze od kolegi Badtoys :D

Re: SaikoD Tommy - Nissan 200sx

PostNapisane: 7 sie 2013, o 13:25
przez Tommy
Teraz już można całe kity weisefaba made in poland kupić ;)