Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez Incubare » 9 sie 2014, o 20:35

Witam,

Trafiłem na to forum szukając mocnego auta (350-400KM) w dobrych pieniądzach. Okazuje się, że dużo driftowozów wydaje się spełniać te warunki. Sęk w tym, że nie jeżdżę driftem (przynajmniej jeszcze ;) ) więc zastanawiam się:

1. czy autem przygotowanym do driftu można jeździć normalnie na prostej oraz na zakrętach (nie zrywając przyczepności). Innymi słowy - czy daje się nim pojechać po mieście albo i w trasę od biedy
2. czy da się takim autem pojeździć szybciej, również z zakrętach - nie driftując.

Pomijam aspekt prawny poruszania się zmodyfikowanym samochodem po drogach publicznych (inna historia)

Zadaję te pytania w kontekście dwóch BMW do sprzedania na forum - jednego z 1JZ a drugiego z 2JZ.

viewtopic.php?f=22&t=20252
viewtopic.php?f=22&t=20193

Ewentualnie widzicie jakieś inne propozycje do 40k?

Pozdrawiam i będę wdzięczny za cenne komentarze!
Incubare
Amator
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 sie 2014, o 07:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez justin19 » 9 sie 2014, o 20:40

Chopie, byłeś ty kiedyś na zawodach driftingowych i widziałeś te auta na żywo? Jak byś chciał jechać w trasę autem, które ma 90 decybeli i 60 stopni w środku?
justin19
Touge Drifter
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 cze 2014, o 21:15
Lokalizacja: Rychwał

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez Ray » 10 sie 2014, o 09:26

justin19 napisał(a):Chopie, byłeś ty kiedyś na zawodach driftingowych i widziałeś te auta na żywo? Jak byś chciał jechać w trasę autem, które ma 90 decybeli i 60 stopni w środku?


Zimą :D Wtedy darmowe grzanie :P

A czy da się takowym jeździć po mieście etc., wszystko kwestia ustawień. Ale o komforcie możesz zapomnieć w dużej mierze. Chyba że wolisz autko, które nie ma środka pustego. Dodatkowo oba auta które pokazałeś mają klatkę.
Avatar użytkownika
Ray
Touge Drifter
 
Posty: 1526
Dołączył(a): 24 lip 2009, o 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez Incubare » 10 sie 2014, o 22:03

Żeby doprecyzować - komfort jest jest trzeciorzędny a wręcz bez znaczenia. Na codzień jeżdżę wydmuszką więc to mi nie przeszkadza.

Chodzi mi o to czy mocnym samochodem przygotowanym do driftu (+400KM) można jeździć / jeździć szybko bez poślizgu czyli normalnie pokonywać zakręty i czy to generalnie możliwe i bezpieczne.

justin19 - na zawodach byłem i temperatury i DB są mi nieobce. Nie chodzi mi jednak o upalanie jak na zawodach (z dymem opon w kabinie na dokładkę) lecz normalne prowadzenie auta
Incubare
Amator
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 sie 2014, o 07:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez Blacky » 10 sie 2014, o 22:57

wszystko można
zależy, jak mocno masz zmodyfikowaną geometrię przedniego zawieszenia - ackerman i negatyw
przy dużym negatywie musisz uważać przy hamowaniu - mała powierzchnia styku opony z podłożem - szybko się koło zablokuje pomimo dobrych hamulców - mądrze jest dohamowywać się lecąc bokiem w takiej sytuacji
ackerman - przy skręcaniu normalnym może być nieprzyjemnie ze względu na równy promień zataczania obydwóch przednich kół

ogółem - trzeba nauczyć się, gdzie jest granica Twojego samochodu. i tyle w temacie ;)

[ironia mode on]400 km to mocne? no nie wiem :P[/off]
Avatar użytkownika
Blacky
Touge Drifter
 
Posty: 569
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 21:38
Lokalizacja: Tychy

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez Reth » 10 sie 2014, o 23:07

Mozesz wsadzic dyfer ze szpera zamiast spawu, zmienic troche geometrie na przodzie i wtedy jezdzij ile chcesz :)

Przeciez mnostwo ludzi jezdzi szybkimi driftowozami w trasy itp...
Avatar użytkownika
Reth
Touge Drifter
 
Posty: 956
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 01:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez Incubare » 11 sie 2014, o 08:38

Dzięki za cenne uwagi. Czyli podsumowując należałoby

- wyeliminować/zmniejszyć ackermana
- ustawić geometrię na 0 lub zmniejszyć negatyw
- ewentualnie zmienić zaspawany dyfer na standard

Czy ewentualnie na coś jeszcze zwrócic uwagę?

Blacky - 400 KM jako mocne auto to było w kategiach samochodu ulicznego a nie do driftu ;)
Incubare
Amator
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 sie 2014, o 07:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez ttomek » 11 sie 2014, o 09:41

czyli nie piszesz o aucie stricte do driftu, tylko o aucie, którym czasem można polatać na torze.

moje zdanie jest takie:
jak coś jest do wszystkiego, to jest do dupy.

sam chciałem takie auto mieć, ale w pewnym momencie trzeba podjąć decyzję o zmianach konstrukcyjnych tylko na tor.
jak będzie do wszystkiego to nie będziesz ani na drodze, ani na torze w pełni zadowolony z pojazdu.
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez drift-rak » 11 sie 2014, o 10:38

ttomek napisał(a):czyli nie piszesz o aucie stricte do driftu, tylko o aucie, którym czasem można polatać na torze.

moje zdanie jest takie:
jak coś jest do wszystkiego, to jest do dupy.

sam chciałem takie auto mieć, ale w pewnym momencie trzeba podjąć decyzję o zmianach konstrukcyjnych tylko na tor.
jak będzie do wszystkiego to nie będziesz ani na drodze, ani na torze w pełni zadowolony z pojazdu.


Prawda;) chociaz swego czasu zrobilem zetka 30tys z zaspawanym dyfrem i klatka oraz wybebeszonym wnetrzem (tak prawie bo mialem dywan i podlokietnik) po naszych drogach. Jak bardzo sie chce to sie da ale jak juz tak jak tomek pisze auto bedzie bezkompromisowe na tor to ciezko sie jezdzi po ulicach (praca sprzegla i inne niedogodnosci)
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez Black Dog » 11 sie 2014, o 11:05

Ja jeżdżę z usuniętym ackermanem, na negatywie, powiększonym skrętem i spawem. Auto w weekend zrobiło trasę Polska-Czechy taka grubsza więc da się tylko trzeba nauczyć się na nowo jak auto się prowadzi.
Avatar użytkownika
Black Dog
Touge Drifter
 
Posty: 159
Dołączył(a): 3 gru 2010, o 21:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez drift-rak » 11 sie 2014, o 12:57

Black Dog napisał(a):Ja jeżdżę z usuniętym ackermanem, na negatywie, powiększonym skrętem i spawem. Auto w weekend zrobiło trasę Polska-Czechy taka grubsza więc da się tylko trzeba nauczyć się na nowo jak auto się prowadzi.


z usunietym ackermanem i skroconymi wasami (w jakikolwiek sposob) auto jest bardziej nerwowe jadac na wprost i wykonujac podstawowe manewry np wyprzedzanie. delikatne ruchy kierownica powoduja juz spora zmiane kierunku jazdy
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez Ciast3k » 11 sie 2014, o 13:25

Incubare napisał(a):Dzięki za cenne uwagi. Czyli podsumowując należałoby

- wyeliminować/zmniejszyć ackermana
- ustawić geometrię na 0 lub zmniejszyć negatyw
- ewentualnie zmienić zaspawany dyfer na standard

To pomaga ale nie jest niezbędne.
Ja dłuuugi czas śmigałem driftmissile z mega negatywami, zaspawanym dyfrem, gwintem i chamską agresywną mapą silnika i da sie jeździć.
Negatywy na codzień nie przeszkadzają zbytnio, chyba że masz 10 stopni i spadnie deszcz to masz lekko przewalone, bo trakcja z przodu robi się żadna :/
No a co do reszty, to po prostu jak zaczynasz czuć samochód to jeździsz nim tak żeby nie szarpał się bokami i jedziesz płynnie.
DA SIĘ!
Avatar użytkownika
Ciast3k
Touge Drifter
 
Posty: 314
Dołączył(a): 14 paź 2013, o 17:06
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez Black Dog » 12 sie 2014, o 07:47

drift-rak napisał(a):
Black Dog napisał(a):Ja jeżdżę z usuniętym ackermanem, na negatywie, powiększonym skrętem i spawem. Auto w weekend zrobiło trasę Polska-Czechy taka grubsza więc da się tylko trzeba nauczyć się na nowo jak auto się prowadzi.


z usunietym ackermanem i skroconymi wasami (w jakikolwiek sposob) auto jest bardziej nerwowe jadac na wprost i wykonujac podstawowe manewry np wyprzedzanie. delikatne ruchy kierownica powoduja juz spora zmiane kierunku jazdy


Wiem o tym dlatego napisałem że auta trzeba się na nowo nauczyć. Z jedną rzeczą się nie zgodzę tylko apropo nerwowej jazdy na wprost, ponieważ nie mam żadnej różnicy po zrobieniu zbieżności auto na wprost prowadzi się bardzo dobrze brak ściągania, nadmiernego kontrowania, "trzepania" kierownicą i innych nieprzyjemnych rzeczy. Trzeb sie tylko przyzwyczaić że na krótkich łukach przeskakują i piszczą koła ewentualnie auto podskakuje jak chcesz szybko zawrócić na pełnym skręcie.
Avatar użytkownika
Black Dog
Touge Drifter
 
Posty: 159
Dołączył(a): 3 gru 2010, o 21:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez drift-rak » 12 sie 2014, o 09:35

Black Dog napisał(a):
drift-rak napisał(a):
Black Dog napisał(a):Ja jeżdżę z usuniętym ackermanem, na negatywie, powiększonym skrętem i spawem. Auto w weekend zrobiło trasę Polska-Czechy taka grubsza więc da się tylko trzeba nauczyć się na nowo jak auto się prowadzi.


z usunietym ackermanem i skroconymi wasami (w jakikolwiek sposob) auto jest bardziej nerwowe jadac na wprost i wykonujac podstawowe manewry np wyprzedzanie. delikatne ruchy kierownica powoduja juz spora zmiane kierunku jazdy


Wiem o tym dlatego napisałem że auta trzeba się na nowo nauczyć. Z jedną rzeczą się nie zgodzę tylko apropo nerwowej jazdy na wprost, ponieważ nie mam żadnej różnicy po zrobieniu zbieżności auto na wprost prowadzi się bardzo dobrze brak ściągania, nadmiernego kontrowania, "trzepania" kierownicą i innych nieprzyjemnych rzeczy. Trzeb sie tylko przyzwyczaić że na krótkich łukach przeskakują i piszczą koła ewentualnie auto podskakuje jak chcesz szybko zawrócić na pełnym skręcie.


nie mowilem ze kola telepia czy kierownica skoro masz wszystko dobrze ustawione i proste ale majac skrocone wasy (wiecej niz 1,5cm wzgledem serii) kazdy ruch kierownica powoduje znaczna zmiane toru jazdy.
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Czy driftowóz nadaje się do "normalnej" jazdy?

Postprzez Tom.ASH » 13 sie 2014, o 18:41

driftowóz do normalnej jazdy po polskich drogach :scratch: tylko jeśli jesteś bogaty. rozpieprzysz zawieszenie, a co nie odpadnie to uwalisz na treningu
Tom.ASH
Amator
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 sie 2014, o 22:20
Lokalizacja: Śląsk

Następna strona

Powrót do Początkujący

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości