Strona 15 z 16

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 7 sty 2014, o 16:15
przez lipass
zetor116 napisał(a):W jakim celu montuje się zapinki na masce?

zazwyczaj stosuje się je przy laminatowych maskach - nie ma tam zamka jak w fabrycznej masce i dlatego zapinki po prostu mocują taką maskę do nadwozia

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 9 sty 2014, o 12:07
przez szamanS13
zetor116 napisał(a):W jakim celu montuje się zapinki na masce?

co do tego co kolega powyzej napisal, to czasem laminat ma zabudowany pret pod ori zamek,
ale dla pewnosci lepiej dolozyc zapinki ktore trzymaja maske "od zewnetrznej powierzchni"

lub budowa przedniego pasa nie pozwala na zabudowanie zwyklego zamka maski,

co jeszcze wazne, to zabudowanie zapinek usprawnia otwieranie maski podczas serwisu itd.
zamontowanie maski na 4 zapinkach pozwala na szybkie calkowite zrzucenie maski z auta,
w celach serwisowych lub chlodzenia silnika.

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 10 sty 2014, o 11:50
przez Bio
a do tego laminatowa maska jest mniej sztywna i podczas jazdy mocno pracuje - inaczej niż zapinkami nie da się jej bezpiecznie zamontować :)

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 12 sty 2014, o 01:15
przez zetor116
Co właściwie daje, w sensie po co robi się konwersje zawieszenia z 4x 100 na 5x120 ? Co da ta jedna śruba więcej? mniejsza szansa, że podczas przeciążeń odpadnie nam koło ?

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 12 sty 2014, o 09:56
przez strus555
Przede wszystkim robi się to żeby mieć lepszy wybór zawieszenia i hamulców, bo do e30 dobry gwint jest drogi, a hamulce ponad 300mm ciężko jest zaadoptować. No i wybór ciekawych felg jest większy.

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 12 sty 2014, o 12:00
przez Ray
strus555 napisał(a):Przede wszystkim robi się to żeby mieć lepszy wybór zawieszenia i hamulców, bo do e30 dobry gwint jest drogi, a hamulce ponad 300mm ciężko jest zaadoptować. No i wybór ciekawych felg jest większy.


Wybór felg jest nawet dużo większy ;) Do tego tak jak kolega wspomniał - łatwiej o części, większość nowych wychodzi własnie pod 5x.

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 16 sty 2014, o 12:09
przez zetor116
Oglądam własnie kilka zdjęć silników w bmw coś koło b25 i na odmie założony jest taki jak gdyby filtra powietrza, o co chodzi ?

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 16 sty 2014, o 14:24
przez Bio
zetor116 napisał(a):Oglądam własnie kilka zdjęć silników w bmw coś koło b25 i na odmie założony jest taki jak gdyby filtra powietrza, o co chodzi ?

Z odmy lubi lać olejem do dolotu, gdyż normalnie jest to spięte.
Gdy zdrobimy dolot bez odmy, a z odmy wyprowadzimy sobie filterek, albo (lepiej) oil catch tank, unikamy sporej ilości syfu jaka może się pojawić w okolicach przepustnicy, a tym samym powietrze lecące z olejem do komory spalania, a tym samym - nagar.

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 16 sty 2014, o 14:35
przez e30 owner
Tylko że w odmie m50 jest taki plastikowy diwajs, który według mnie robi za separator oleju, więc raczej wywalanie odmy z tym plastikiem i wkręcanie filterka to średni pomysł, do tego w odmie tak samo jak i pod korkiem lubi się w pewnych warunkach osadzać "masło" które taki filterek zalepi po prostu więc często trzeba do niego zaglądać i olej przy drożnym filterku może ciec po silniku po prostu. Catch tank jeśli z wyjściem w atmosferę, lub wykonany odpowiednio (z przegrodą i włókniną) i podłączony z powrotem w dolot to raczej najlepszy pomysł.

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 16 sty 2014, o 15:29
przez Bio
e30 owner napisał(a):Tylko że w odmie m50 jest taki plastikowy diwajs, który według mnie robi za separator oleju, więc raczej wywalanie odmy z tym plastikiem i wkręcanie filterka to średni pomysł, do tego w odmie tak samo jak i pod korkiem lubi się w pewnych warunkach osadzać "masło" które taki filterek zalepi po prostu więc często trzeba do niego zaglądać i olej przy drożnym filterku może ciec po silniku po prostu. Catch tank jeśli z wyjściem w atmosferę, lub wykonany odpowiednio (z przegrodą i włókniną) i podłączony z powrotem w dolot to raczej najlepszy pomysł.

no mi na razie filterek nie "robi pod siebie", więc jest ok, a docelowo wpadnie catch tank ;)

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 16 sty 2014, o 16:39
przez ttomek
a wm50 czy m52 nie ma tam jakiegoś divajsa właśnie z filtrem węglowym??

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 16 sty 2014, o 20:17
przez Bio
ttomek napisał(a):a wm50 czy m52 nie ma tam jakiegoś divajsa właśnie z filtrem węglowym??

to jest odpowietrzanie baku...

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 11 lut 2014, o 16:23
przez michal911
witam. dlaczego nie da się z turbiny zrobić kompresora? chodzi mi o obcięcie części gorącej i wstawienie w jej miejsce koła pasowego( ewentualnie gdy obroty by były za małe to przekładnia na dwu kołach zębatych i dopiero koło pasowe). z mechanicznego punktu widzenia raczej nie ma problemu, pewnie wydajność by była mniejsza,niż gdyby ja napędzały spaliny ale można by wziąć większą... :grin:
zdaje sobie sprawe,że sa jakieś przeciwskazania bo tak to by na allledrogo były już pewnie takie zestawy np z hx40 do m 25 b 50 :lollol:

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 11 lut 2014, o 16:51
przez szamanS13
jest cos takiego
Obrazek

wpisz sobie w google : "kompresor vortech"

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

PostNapisane: 11 lut 2014, o 16:57
przez drift-rak
michal911 napisał(a):witam. dlaczego nie da się z turbiny zrobić kompresora? chodzi mi o obcięcie części gorącej i wstawienie w jej miejsce koła pasowego( ewentualnie gdy obroty by były za małe to przekładnia na dwu kołach zębatych i dopiero koło pasowe). z mechanicznego punktu widzenia raczej nie ma problemu, pewnie wydajność by była mniejsza,niż gdyby ja napędzały spaliny ale można by wziąć większą... :grin:
zdaje sobie sprawe,że sa jakieś przeciwskazania bo tak to by na allledrogo były już pewnie takie zestawy np z hx40 do m 25 b 50 :lollol:


to co piszesz juz dawno jest wymyslone i stosowane
Obrazek
ale te dwie zebatki z tylu to nie takie proste. tam jest duza przekladnia zeby uzyskac odpowiednie obroty a sama sprezarka duza bo tak i tak ma mniejsza wydajnosc od turbo wiec hx40 to raczej by nie wydalo