Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez lipass » 7 sty 2014, o 16:15

zetor116 napisał(a):W jakim celu montuje się zapinki na masce?

zazwyczaj stosuje siÄ™ je przy laminatowych maskach - nie ma tam zamka jak w fabrycznej masce i dlatego zapinki po prostu mocujÄ… takÄ… maskÄ™ do nadwozia
Avatar użytkownika
lipass
Touge Drifter
 
Posty: 232
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 09:14
Lokalizacja: WK

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez szamanS13 » 9 sty 2014, o 12:07

zetor116 napisał(a):W jakim celu montuje się zapinki na masce?

co do tego co kolega powyzej napisal, to czasem laminat ma zabudowany pret pod ori zamek,
ale dla pewnosci lepiej dolozyc zapinki ktore trzymaja maske "od zewnetrznej powierzchni"

lub budowa przedniego pasa nie pozwala na zabudowanie zwyklego zamka maski,

co jeszcze wazne, to zabudowanie zapinek usprawnia otwieranie maski podczas serwisu itd.
zamontowanie maski na 4 zapinkach pozwala na szybkie calkowite zrzucenie maski z auta,
w celach serwisowych lub chlodzenia silnika.
Avatar użytkownika
szamanS13
Touge Drifter
 
Posty: 178
Dołączył(a): 25 lis 2010, o 10:56
Lokalizacja: Racibórz

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Bio » 10 sty 2014, o 11:50

a do tego laminatowa maska jest mniej sztywna i podczas jazdy mocno pracuje - inaczej niż zapinkami nie da się jej bezpiecznie zamontować :)
Avatar użytkownika
Bio
Touge Drifter
 
Posty: 171
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 15:48
Lokalizacja: Bratislava

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez zetor116 » 12 sty 2014, o 01:15

Co właściwie daje, w sensie po co robi się konwersje zawieszenia z 4x 100 na 5x120 ? Co da ta jedna śruba więcej? mniejsza szansa, że podczas przeciążeń odpadnie nam koło ?
Avatar użytkownika
zetor116
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 12:47
Lokalizacja: Myślachowice

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez strus555 » 12 sty 2014, o 09:56

Przede wszystkim robi się to żeby mieć lepszy wybór zawieszenia i hamulców, bo do e30 dobry gwint jest drogi, a hamulce ponad 300mm ciężko jest zaadoptować. No i wybór ciekawych felg jest większy.
strus555
Touge Drifter
 
Posty: 269
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 22:20
Lokalizacja: Lublin/Krasnystaw

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Ray » 12 sty 2014, o 12:00

strus555 napisał(a):Przede wszystkim robi się to żeby mieć lepszy wybór zawieszenia i hamulców, bo do e30 dobry gwint jest drogi, a hamulce ponad 300mm ciężko jest zaadoptować. No i wybór ciekawych felg jest większy.


Wybór felg jest nawet dużo większy ;) Do tego tak jak kolega wspomniał - łatwiej o części, większość nowych wychodzi własnie pod 5x.
Avatar użytkownika
Ray
Touge Drifter
 
Posty: 1526
Dołączył(a): 24 lip 2009, o 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez zetor116 » 16 sty 2014, o 12:09

Oglądam własnie kilka zdjęć silników w bmw coś koło b25 i na odmie założony jest taki jak gdyby filtra powietrza, o co chodzi ?
Avatar użytkownika
zetor116
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 12:47
Lokalizacja: Myślachowice

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Bio » 16 sty 2014, o 14:24

zetor116 napisał(a):Oglądam własnie kilka zdjęć silników w bmw coś koło b25 i na odmie założony jest taki jak gdyby filtra powietrza, o co chodzi ?

Z odmy lubi lać olejem do dolotu, gdyż normalnie jest to spięte.
Gdy zdrobimy dolot bez odmy, a z odmy wyprowadzimy sobie filterek, albo (lepiej) oil catch tank, unikamy sporej ilości syfu jaka może się pojawić w okolicach przepustnicy, a tym samym powietrze lecące z olejem do komory spalania, a tym samym - nagar.
Avatar użytkownika
Bio
Touge Drifter
 
Posty: 171
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 15:48
Lokalizacja: Bratislava

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez e30 owner » 16 sty 2014, o 14:35

Tylko że w odmie m50 jest taki plastikowy diwajs, który według mnie robi za separator oleju, więc raczej wywalanie odmy z tym plastikiem i wkręcanie filterka to średni pomysł, do tego w odmie tak samo jak i pod korkiem lubi się w pewnych warunkach osadzać "masło" które taki filterek zalepi po prostu więc często trzeba do niego zaglądać i olej przy drożnym filterku może ciec po silniku po prostu. Catch tank jeśli z wyjściem w atmosferę, lub wykonany odpowiednio (z przegrodą i włókniną) i podłączony z powrotem w dolot to raczej najlepszy pomysł.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Bio » 16 sty 2014, o 15:29

e30 owner napisał(a):Tylko że w odmie m50 jest taki plastikowy diwajs, który według mnie robi za separator oleju, więc raczej wywalanie odmy z tym plastikiem i wkręcanie filterka to średni pomysł, do tego w odmie tak samo jak i pod korkiem lubi się w pewnych warunkach osadzać "masło" które taki filterek zalepi po prostu więc często trzeba do niego zaglądać i olej przy drożnym filterku może ciec po silniku po prostu. Catch tank jeśli z wyjściem w atmosferę, lub wykonany odpowiednio (z przegrodą i włókniną) i podłączony z powrotem w dolot to raczej najlepszy pomysł.

no mi na razie filterek nie "robi pod siebie", więc jest ok, a docelowo wpadnie catch tank ;)
Avatar użytkownika
Bio
Touge Drifter
 
Posty: 171
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 15:48
Lokalizacja: Bratislava

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez ttomek » 16 sty 2014, o 16:39

a wm50 czy m52 nie ma tam jakiegoś divajsa właśnie z filtrem węglowym??
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Bio » 16 sty 2014, o 20:17

ttomek napisał(a):a wm50 czy m52 nie ma tam jakiegoś divajsa właśnie z filtrem węglowym??

to jest odpowietrzanie baku...
Avatar użytkownika
Bio
Touge Drifter
 
Posty: 171
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 15:48
Lokalizacja: Bratislava

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez michal911 » 11 lut 2014, o 16:23

witam. dlaczego nie da się z turbiny zrobić kompresora? chodzi mi o obcięcie części gorącej i wstawienie w jej miejsce koła pasowego( ewentualnie gdy obroty by były za małe to przekładnia na dwu kołach zębatych i dopiero koło pasowe). z mechanicznego punktu widzenia raczej nie ma problemu, pewnie wydajność by była mniejsza,niż gdyby ja napędzały spaliny ale można by wziąć większą... :grin:
zdaje sobie sprawe,że sa jakieś przeciwskazania bo tak to by na allledrogo były już pewnie takie zestawy np z hx40 do m 25 b 50 :lollol:
michal911
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 16:57
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez szamanS13 » 11 lut 2014, o 16:51

jest cos takiego
Obrazek

wpisz sobie w google : "kompresor vortech"
Avatar użytkownika
szamanS13
Touge Drifter
 
Posty: 178
Dołączył(a): 25 lis 2010, o 10:56
Lokalizacja: Racibórz

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez drift-rak » 11 lut 2014, o 16:57

michal911 napisał(a):witam. dlaczego nie da się z turbiny zrobić kompresora? chodzi mi o obcięcie części gorącej i wstawienie w jej miejsce koła pasowego( ewentualnie gdy obroty by były za małe to przekładnia na dwu kołach zębatych i dopiero koło pasowe). z mechanicznego punktu widzenia raczej nie ma problemu, pewnie wydajność by była mniejsza,niż gdyby ja napędzały spaliny ale można by wziąć większą... :grin:
zdaje sobie sprawe,że sa jakieś przeciwskazania bo tak to by na allledrogo były już pewnie takie zestawy np z hx40 do m 25 b 50 :lollol:


to co piszesz juz dawno jest wymyslone i stosowane
Obrazek
ale te dwie zebatki z tylu to nie takie proste. tam jest duza przekladnia zeby uzyskac odpowiednie obroty a sama sprezarka duza bo tak i tak ma mniejsza wydajnosc od turbo wiec hx40 to raczej by nie wydalo
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Początkujący

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości