Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez EclipseFan » 5 sty 2013, o 11:12

są to kody wymiarowe flansz turbiny, czyi części kolektora wydechowego w której łączy się on z turbiną i odwrotnie. Przykładowa flansza:
Obrazek
(ta część z otworami na śruby)

jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi :)
Avatar użytkownika
EclipseFan
Touge Drifter
 
Posty: 139
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 11:17
Lokalizacja: Grójec

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez jarek s13.5 » 19 sty 2013, o 19:21

co to jest i jak dziala emu?
Avatar użytkownika
jarek s13.5
Touge Drifter
 
Posty: 226
Dołączył(a): 3 wrz 2011, o 20:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez ghost_rider » 19 sty 2013, o 20:02

EMU - Engine Menagment Unit - inaczej polskie stand-alone wyprodukowane przez zespol ECUmaster-a

stand-alone to komputer sterujacy praca silnika, tyle ze nie ja piggy-back ktore oszukuje ori ecu, tylko samodzielnie zarzadza wszystkim. w pelnej sekwencji obsluguje wtrysk i zaplon do 6 cylindrow, nie straszne mu turbo, nitro, metanol itd... moze sterowac inst. gazowymi, niedlugo zagra zmienna faza rozrzadu i elektr. przepustnica, a dzieki modulowi BT na Androida zegary moga byc wyswietlane cyfrowo na tablecie :grin: a do tego cena duzo mniejsza niz za podobne kompy AEMa Vemsa itd..

http://www.racing forum.pl/EMU-t90262.html (mozna usunac spacje i poczytac :) )
Avatar użytkownika
ghost_rider
Touge Drifter
 
Posty: 239
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 15:29
Lokalizacja: Jarocin / Poznań

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez jarek s13.5 » 19 sty 2013, o 20:32

kurde...dobry sprzet...dzieki ghost_rider
Avatar użytkownika
jarek s13.5
Touge Drifter
 
Posty: 226
Dołączył(a): 3 wrz 2011, o 20:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Muras » 28 lut 2013, o 22:22

Szpera-odmiana mechanizmu różnicowego o konstrukcji zapobiegającej przekazywaniu całości momentu napędowego na jedno koło.
Szpera czyli LSD (z ang. Limited Slip Differential)
Jak sprawdzić czy mam szpere ?
1) podnosimy napędzane koła do góry. Kręcimy jednym kołem. Gdy drugie koło kręci się w tą samą stronę mamy LSD. Gdy kręci się w przeciwną nie mamy LSD.


A jak drugie kolo nie kreci sie w zadna strone... :confused:
Avatar użytkownika
Muras
Amator
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11 lut 2013, o 13:26
Lokalizacja: Aberdeen

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez EclipseFan » 1 mar 2013, o 10:57

a w międzyczasie pytanie ode mnie, czym charakteryzują się wtryski "Top Feed"? :scratch:
Avatar użytkownika
EclipseFan
Touge Drifter
 
Posty: 139
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 11:17
Lokalizacja: Grójec

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez drift-rak » 1 mar 2013, o 11:16

wtryski top feed i side feed roznia sie miedzy soba sposobem w jaki sa zasilne paliwem.

TOP FEED - wtryski zasilane paliwem z gory
Obrazek

SIDE FEED - wtryski zasilne paliwem z boku
Obrazek
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez EclipseFan » 1 mar 2013, o 12:21

Dzięki! :thumbsup:
Avatar użytkownika
EclipseFan
Touge Drifter
 
Posty: 139
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 11:17
Lokalizacja: Grójec

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez NiepoÅ‚oÅ„ski » 15 maja 2013, o 19:37

Mam pytanie z jakiego materiału jest wykonany dyfer wewnątrz te elementy które trzeba pospawać ?
jaką elektrodę dobrać ?
Niepołoński
Amator
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 10:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez pokerstars » 5 sie 2013, o 19:36

Jakie korzysci są z zakładania opon kierunkowych na odwrót ? Puzy dość czesto tak robią :glare:
Avatar użytkownika
pokerstars
Touge Drifter
 
Posty: 392
Dołączył(a): 23 sie 2010, o 18:47
Lokalizacja: Dublin/SÅ‚upsk

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez BartekJ » 5 sie 2013, o 20:51

większy dym :yahoo:
Avatar użytkownika
BartekJ
Touge Drifter
 
Posty: 150
Dołączył(a): 3 lip 2009, o 23:03
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez motoszajbus » 5 sie 2013, o 21:38

tez mnie to zastanawialo po co polslicka zakaladac odwrotnie
ja jezdze na smietnikach i czasami zakladam odwrotnie i jest wtedy latwiej zerwac przyczepnosc...
Avatar użytkownika
motoszajbus
Touge Drifter
 
Posty: 167
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 10:20
Lokalizacja: Radom

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez kryzysiek » 6 sie 2013, o 07:19

niektóre tez się lepiej ścierają gdy założone odwrotnie
Avatar użytkownika
kryzysiek
Touge Drifter
 
Posty: 128
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 10:21
Lokalizacja: BÅ‚onie k/WWA

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez Prezes200 » 11 sie 2013, o 00:27

U mnie na kierunkowych jak są odwrotnie założone to strasznie szybko bieżnik się ściera i nawet odpada miejscami.
Prezes200
Amator
 
Posty: 15
Dołączył(a): 30 lip 2013, o 11:58
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez kryzysiek » 11 sie 2013, o 12:08

nie kierunkowych sie nie da założyć odwrotnie ;)
Avatar użytkownika
kryzysiek
Touge Drifter
 
Posty: 128
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 10:21
Lokalizacja: BÅ‚onie k/WWA

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Początkujący

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości