Dobór zawieszenia gwintowanego-pod auto czy pod silnik?

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Dobór zawieszenia gwintowanego-pod auto czy pod silnik?

Postprzez street_lover » 8 sty 2014, o 14:19

Witam wszystkich serdecznie,
temat nadaje się do garażu, ale bardziej zaawansowani nie maja z tym większego problemu, a początkującym na pewno się przyda.
Jak dobieramy zawieszenie da samochodu?
Przykładowo mamy bmw e46 coupe i silnik m62b44.
Stosując się do zaleceń producentów, dobierzemy zawieszenie pod motor, który seryjnie występuje w danej budzie, ale chociażby z racji różnicy masy i gabarytów, a także mocy może się okazać, że nie będzie to dobry wybór.
Z kolei, jeśli weźmiemy gwint do e39, to najprawdopodobniej będzie trzeba mocno porzeźbić, o ile w ogóle uda się to zgrać.

Zatem, czym się kierować przy wyborze zawieszenia?

P.S. Jeśli różnice są bardziej teoretyczne, a praktyce dowolny zawias będzie sobie radził to nie ma o czym mówić i przepraszam za kłopot.
Pozdrawiam
street_lover
Amator
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 lis 2013, o 23:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Dobór zawieszenia gwintowanego-pod auto czy pod silnik?

Postprzez e30 owner » 8 sty 2014, o 14:59

Ogólnie to zawieszenie dobierasz do masy przypadającej na oś pojazdu i tyle :) Moc nie ma nic do tego - teoretycznie.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Dobór zawieszenia gwintowanego-pod auto czy pod silnik?

Postprzez street_lover » 8 sty 2014, o 15:41

e30 owner napisał(a):Ogólnie to zawieszenie dobierasz do masy przypadającej na oś pojazdu i tyle :) Moc nie ma nic do tego - teoretycznie.


Wiem, ze chodzi o wagę :grin: Odnosząc się do początkowego zastawienia e46+M62B44 http://www.tomson.com.pl/product-pol-65 ... -cyl-.html taki zestaw zawieszenia nie będzie pasował czy będzie? Jest podana informacja o tym, ze jest to zestaw do e46 z silnikiem 6 cylindrowym m54b30. Zestawu pod e46+m62b44 nie da się znaleźć, a wiadomo, ze jest różnica w wadze tych dwóch silników- o ile się nie mylę nawet dosyć spora. Więc w jak w takim razie dobrać zawias pod w/w zestaw skoro na stronie d2 racing ( http://www.d2racing.com/coilovers/drift-series/#listing ) nie ma podanej dokladnej specyfikacji wagowej, a odniesienie jest tylko do modelu?

Istnieje też oczywiście szansa, że nie jest to problem, ponieważ tak precyzyjne dobranie zawieszenia jest potrzebne profesjonalistom, a zwykły śmiertelnik tego nie odczuje- jeśli tak jest, to byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mnie oświecił ;)
Pozdrawiam serdecznie
street_lover
Amator
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 lis 2013, o 23:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Dobór zawieszenia gwintowanego-pod auto czy pod silnik?

Postprzez e30 owner » 8 sty 2014, o 15:57

Różnica jest taka, że przy zastosowaniu cięższego silnika zwiększasz sztywność sprężyny (czyli odpowiednio większa wartość kg/mm ugięcia), a pod większą sztywność sprężyny zwiększasz siłę tłumienia amortyzatora.

Ja bym to olał i założył po prostu gwint do 330i i tyle. Różnica w wadze silnika może jest 50kg przy całym nacisku na oś większym niż połowa masy samochodu to jest nie odczuwalne raczej.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Dobór zawieszenia gwintowanego-pod auto czy pod silnik?

Postprzez street_lover » 8 sty 2014, o 16:02

Piwko dla Ciebie, o taką odpowiedź mi chodziło, dziękuje!
street_lover
Amator
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 lis 2013, o 23:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Dobór zawieszenia gwintowanego-pod auto czy pod silnik?

Postprzez e30 owner » 8 sty 2014, o 16:45

Wolę wódkę :D hahaha

Spoko nie ma problemu :D
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze


Powrót do Początkujący

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości