Negatyw E30

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Negatyw E30

Postprzez kamil250 » 24 lis 2013, o 22:39

Cześć. Jestem tu nowy i zielony. Niedługo zamierzam kupić E30 do driftu, trochę już o drifcie czytałem, ale mało jeszcze wiem.
Pierwsza rzecz o którą chciałbym was zapytać to Negatyw.
Do czego to służy?
Szukałem na forach, ale żadnej konkretnej informacji nie znalazłem.
kamil250
Amator
 
Posty: 5
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 22:33
Lokalizacja: Tarnów

Re: Negatyw E30

Postprzez kamil250 » 24 lis 2013, o 22:48

Chcę kupić E30 z silnikiem M30B35, elektroszpera, hydrołapa, rozpórki, fajne alusy, gwintowane zawieszenie MTS, ew. klatka bezpieczeństwa jak będzie... Generalnie chcę auto do zabawy, którym będę mógł też jeździć do sklepu, na pocztę itp :)
Jednak przed zakupem chciałbym się jak najwięcej dowiedzieć dla tego pytam bo nie wiem po co robi się negatyw, skoro robią, pewnie coś on daje, tylko co?
kamil250
Amator
 
Posty: 5
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 22:33
Lokalizacja: Tarnów

Re: Negatyw E30

Postprzez kamil250 » 24 lis 2013, o 23:10

Jak na prawdę nic nie daje to nie wiem po co to robią :D mi się to wgl nie podoba, wręcz przeciwnie, ale wolałem zapytać, czy przypadkiem nie wpływa to na na prowadzenie samochodu, itp.
Dzięki za odpowiedź, może tak przy okazji zapytam jeszcze; co oprócz szpery, ręcznego, rozpórek, kubełków, pasów 4 pukntowych, amorów trzeba przerobić, aby móc latać bokiem?
Aha i które podzespoły oprócz opon tylnych i paliwa najbardziej się zużywa przy takiej jeździe, co trzeba najczęściej wymieniać?
kamil250
Amator
 
Posty: 5
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 22:33
Lokalizacja: Tarnów

Re: Negatyw E30

Postprzez KrisVFTS_Ponczak » 25 lis 2013, o 15:58

Samochód seryjnie ustawiony jest podsterownie, wrzucenie lekkiego negatywu z przodu sprawia, że auto staje się neutralne z tendencją do nadsterowności. Jak robisz powrót do przyszłości -10* to faktycznie bez sensu, ale lekki negatyw poprawia przyczepność przedniej osi.
Avatar użytkownika
KrisVFTS_Ponczak
Amator
 
Posty: 12
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 20:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Negatyw E30

Postprzez ttomek » 25 lis 2013, o 16:34

no i chyba też ważne co się w skręcie dzieje z kołami (kołem prowadzącym) przy sporym skręcie...
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: Negatyw E30

Postprzez KrisVFTS_Ponczak » 25 lis 2013, o 21:26

Sugerujesz, że mając 2.0 w BMW dodatkowy zacisk z tyłu od ręcznego się nie przydaje? Upalanie 14" to też jakaś ujma? Mając mało mocy też można chcieć dobrze prowadzący się samochód, nie dla każdego 400KM to priorytet.
Avatar użytkownika
KrisVFTS_Ponczak
Amator
 
Posty: 12
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 20:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Negatyw E30

Postprzez pinczek » 25 lis 2013, o 21:41

KrisVFTS napisał(a):Sugerujesz, że mając 2.0 w BMW dodatkowy zacisk z tyłu od ręcznego się nie przydaje? Upalanie 14" to też jakaś ujma? Mając mało mocy też można chcieć dobrze prowadzący się samochód, nie dla każdego 400KM to priorytet.

masz racje Nie od razu WarszawÄ™ zbudowano , a moje motto to NIE MOC LECZ TECHNIKA CZYNI Z CIEBIE ZAWODNIKA
Avatar użytkownika
pinczek
Touge Drifter
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lut 2013, o 21:39
Lokalizacja: Kielce

Re: Negatyw E30

Postprzez konradtl » 25 lis 2013, o 22:56

kamil250 napisał(a):Jak na prawdę nic nie daje to nie wiem po co to robią :D mi się to wgl nie podoba, wręcz przeciwnie, ale wolałem zapytać, czy przypadkiem nie wpływa to na na prowadzenie samochodu, itp.
Dzięki za odpowiedź, może tak przy okazji zapytam jeszcze; co oprócz szpery, ręcznego, rozpórek, kubełków, pasów 4 pukntowych, amorów trzeba przerobić, aby móc latać bokiem?
Aha i które podzespoły oprócz opon tylnych i paliwa najbardziej się zużywa przy takiej jeździe, co trzeba najczęściej wymieniać?


Żeby móc latać bokiem pewnie wystarczyło by zespawać dyfer :D ale skoro masz budżet na lekko zrobione e30 to po prostu dużo trenuj i uważaj na temperaturę oleju, spodziewaj się awarii, bo przy pałowaniu niestety często coś wychodzi. Powodzenia. Opisz auto na forum jak coś kupisz :thumbsup:
Avatar użytkownika
konradtl
Touge Drifter
 
Posty: 104
Dołączył(a): 20 paź 2012, o 15:59
Lokalizacja: Tomaszow Lubelski

Re: Negatyw E30

Postprzez lojej » 25 lis 2013, o 23:06

coeldrift napisał(a):
ttomek napisał(a):no i chyba też ważne co się w skręcie dzieje z kołami (kołem prowadzącym) przy sporym skręcie...


Stary, na tym etapie? Na tym etapie to się upala zimówki 14" i nie myśli o kącie koła prowadzącego. Ten temat warto poruszyć dopiero jak latasz z nowymi (lub prawie) oponami na przodzie i zaczynasz walczyć o każdy miligram trakcji. Nie wiem czemu ludzie skupiają się na jakiś pierdołach typu zielony wkład lampy, negatyw, dodatkowe zaciski z tyłu a pod maską nadal mają 2.0 po gazie i upalają 14-ki. Priorytety Panowie, trzeba je mieć i stosować.


Chyba zapominasz jak to jest jak się zaczyna. 2 trening i już kombinujesz jak poprawić prowadzenie bo kiera nie tak odbija , bo przód ucieka itp.
Avatar użytkownika
lojej
Touge Drifter
 
Posty: 687
Dołączył(a): 14 sty 2011, o 19:44
Lokalizacja: Katowice/Siemianowice Åšl.

Re: Negatyw E30

Postprzez KrisVFTS_Ponczak » 26 lis 2013, o 02:46

U kolegów wahacze z E46 w E36 jedynie poprawiają przyczepność przodu i nie pogarszają odbijania kiery (z acentrykami) z kolei główny wpływ mają na to poduszki amortyzatorów z M3.
Avatar użytkownika
KrisVFTS_Ponczak
Amator
 
Posty: 12
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 20:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Negatyw E30

Postprzez rtuber » 26 lis 2013, o 12:01

Ja w e30 również po pewnym czasie zdecydowałem się na montaż wahaczy z e46. Uważam, że był to dobry krok.

Auto podczas jazdy na wprost stało się bardziej "wyczulone" na ruchy kiery. Z początku było się trudno "przystosować", ale z czasem kontrolowanie auta stało się o wiele łatwiejsze. Kierownica odbijała bardzo dobrze.

[youtube]http://youtu.be/Vf1ekamZUDI[/youtube]
Avatar użytkownika
rtuber
BadBoy
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 13:19
Lokalizacja: Legnica

Re: Negatyw E30

Postprzez darekwloclawek » 28 lis 2013, o 02:30

:rockon: Moja zielona-jeszcze ze starych czasów-teraz to już zupełnie inny samochód.
Ale zgadzam się z kolegą z postu wyżej-kierownica dobrze odbijała-tylko jak załozysz wahacze od e46 to nie zapomnij też o dystansach bo inaczej wewnetrzny rant felgi bedzie obcierał o wahacz i będziesz często spinował -minimalny zestaw to dystans 20mm i felga et 10 góra 13 (analogicznie czym wieksze et tym dystans większy)
darekwloclawek
Król Ronda
 
Posty: 68
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 19:50
Lokalizacja: włocławek


Powrót do Początkujący

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości