JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez wesii » 9 sie 2015, o 19:16

Witam. Jako, że jestem nowy na forum chciałbym się na początku przywitać ze zgromadzonymi tutaj na forum użytkownikami. Od lat pasjonuję się tą dyscypliną sportową. Teraz nadszedł ten czas kupna samochodu i stoję przed trudnym wyborem. Mam 2 możliwości do wyboru. Z jednej strony stoi driftowóz a z drugiej cywilny samochód dobrze prezentujący się (do jazdy na co dzień i uczęszczania na zloty). Nie powiem wybór jest trudny i chciałbym zobaczyć jakie macie zdanie na ten temat, bo zapewne też mieliście kilka wyjść z sytuacji a wybraliście drifting. Myślałem nad kupnem bmw e30 z silnikiem min 2.5 ale optymalnie byłoby 3.0 bądź 3.5? Kupić w bardziej serii i samemu wywalić środek itd. czy kupić już gotowca? W ogóle z jakimi kosztami trzeba się liczyć? Mógłby ktoś podać pakiet startowy typu hebel hydrauliczny powiększanie skrętu etc.? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
wesii
Amator
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 sie 2015, o 19:00
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re:JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez pomorskidrifter » 10 sie 2015, o 01:27

Witam serdecznie wszystkich którzy sa drifterami. Mam pytanie odnośnie tego jak zacząć drift ? Jakie autko na początek ? Co zrobić by przygotować auto do driftu ( proszę o spis części )? Czy lepiej kupic jakas bmw e36 do 7000tys zł jakos zrobiona ? :confused:


Z góry dzięki i pozdrawiam miłeg latania bokiem .
Ostatnio edytowano 11 sie 2015, o 02:20 przez pomorskidrifter, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
pomorskidrifter
Amator
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 sie 2015, o 00:56
Lokalizacja: pomorze

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Chycu » 10 sie 2015, o 13:08

wesii napisał(a):Witam. Jako, że jestem nowy na forum chciałbym się na początku przywitać ze zgromadzonymi tutaj na forum użytkownikami. Od lat pasjonuję się tą dyscypliną sportową. Teraz nadszedł ten czas kupna samochodu i stoję przed trudnym wyborem. Mam 2 możliwości do wyboru. Z jednej strony stoi driftowóz a z drugiej cywilny samochód dobrze prezentujący się (do jazdy na co dzień i uczęszczania na zloty). Nie powiem wybór jest trudny i chciałbym zobaczyć jakie macie zdanie na ten temat, bo zapewne też mieliście kilka wyjść z sytuacji a wybraliście drifting. Myślałem nad kupnem bmw e30 z silnikiem min 2.5 ale optymalnie byłoby 3.0 bądź 3.5? Kupić w bardziej serii i samemu wywalić środek itd. czy kupić już gotowca? W ogóle z jakimi kosztami trzeba się liczyć? Mógłby ktoś podać pakiet startowy typu hebel hydrauliczny powiększanie skrętu etc.? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

to co piszesz o silnikach nie ma sensu, bo nie podajesz kodu tylko pojemność i jest kmina czy 2.5 masz na mysli m20 czy m50, 3.0 tak samo m30 czy m54, a może nawet m60? 3.5 m30 czy m62?
ceny wszelkich modów na początek typu skręt i hydraulik nie trudno znaleźć na alledrogo :)
taniej kupić gotowca, zwłaszcza jak sam nie będziesz grzebał auta
Chycu
Król Ronda
 
Posty: 98
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 17:38
Lokalizacja: Zakopane

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Blacky » 14 sie 2015, o 09:15

kupujcie gotowe e36 2.5 i jeździjcie
Avatar użytkownika
Blacky
Touge Drifter
 
Posty: 569
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 21:38
Lokalizacja: Tychy

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez marcinsz » 16 sie 2015, o 21:14

Właśnie, ja jestem rozkochany w E30 ale najlepszą w tej chwili opcją jest e36 m50b25. I na codzien sie nadaje, i na wakacje, i do polatania i do nauki. Auto do wszystkiego. Ceny zakupu i eksploatacji są proporcjonalnie niewielkie. Części znajdziesz na każdym złomowisku.
Avatar użytkownika
marcinsz
Clutch Burner
 
Posty: 41
Dołączył(a): 11 kwi 2012, o 03:16
Lokalizacja: Radom

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez marcinsz » 16 sie 2015, o 21:17

marcinsz napisał(a):Właśnie, ja jestem rozkochany w E30 ale najlepszą w tej chwili opcją jest e36 m50b25. I na codzien sie nadaje, i na wakacje, i do polatania i do nauki. Auto do wszystkiego. Ceny zakupu i eksploatacji są proporcjonalnie niewielkie. Części znajdziesz na każdym złomowisku.


...Chodź ostatnio moją uwage przykuły mercedesy..... Nie zapominajmy że w serii mają już wystarczający skręt i tak naprawde w drifcie nie prowadzą się gorzej od bmw a wręcz przeciwnie ;)
Avatar użytkownika
marcinsz
Clutch Burner
 
Posty: 41
Dołączył(a): 11 kwi 2012, o 03:16
Lokalizacja: Radom

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez BLACHA » 16 sie 2015, o 21:54

marcinsz napisał(a):
marcinsz napisał(a):Właśnie, ja jestem rozkochany w E30 ale najlepszą w tej chwili opcją jest e36 m50b25. I na codzien sie nadaje, i na wakacje, i do polatania i do nauki. Auto do wszystkiego. Ceny zakupu i eksploatacji są proporcjonalnie niewielkie. Części znajdziesz na każdym złomowisku.


...Chodź ostatnio moją uwage przykuły mercedesy..... Nie zapominajmy że w serii mają już wystarczający skręt i tak naprawde w drifcie nie prowadzą się gorzej od bmw a wręcz przeciwnie ;)


To tłumaczy dlaczego tak dużo ich jeździ na zawodach ;)
Przepraszam za sarkazm ale nie mogłem się powstrzymać
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez marcinsz » 17 sie 2015, o 20:27

BLACHA napisał(a):
marcinsz napisał(a):
marcinsz napisał(a):Właśnie, ja jestem rozkochany w E30 ale najlepszą w tej chwili opcją jest e36 m50b25. I na codzien sie nadaje, i na wakacje, i do polatania i do nauki. Auto do wszystkiego. Ceny zakupu i eksploatacji są proporcjonalnie niewielkie. Części znajdziesz na każdym złomowisku.


...Chodź ostatnio moją uwage przykuły mercedesy..... Nie zapominajmy że w serii mają już wystarczający skręt i tak naprawde w drifcie nie prowadzą się gorzej od bmw a wręcz przeciwnie ;)


To tłumaczy dlaczego tak dużo ich jeździ na zawodach ;)
Przepraszam za sarkazm ale nie mogłem się powstrzymać


jeśli Ci chodzi o mercedesa to może jest to nieodkryty grunt, a może to tylko moje odczucie ;)
Avatar użytkownika
marcinsz
Clutch Burner
 
Posty: 41
Dołączył(a): 11 kwi 2012, o 03:16
Lokalizacja: Radom

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Blacky » 18 sie 2015, o 19:13

blacha... gdyby nie to, że ktoś odkrył że E30 V8 to najlepsze auto świata, to kto wie, jak by się potoczyły losy...
poza tym, bmw jest nieproporcjonalnie więcej, niż mercedesów, więc to kolejny argument za nimi przemawiający
Avatar użytkownika
Blacky
Touge Drifter
 
Posty: 569
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 21:38
Lokalizacja: Tychy

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez e30 owner » 23 sie 2015, o 12:28

Poza tym dochodzi sprawa najważniejsza, w polsce nikt nie dłubie merców :D Więc dla ludzi to czarna magia. Pomijam świat, gdzie trochę tego jeździ, ale w polsce dopóki nie pokażesz że samochód chociaż odpala to nikt nie będzie brał pod uwagę czegokolwiek.

Kolejna sprawa, to układ kierowniczy, na przekładni zamiast magla. Nie jest to złe, ale swoje wady ma. Duży KWSZ nie pozwalający (no mocno utrudniający) robić dobrych kątów na kole prowadzącym.

No i brak "ręcznego" :D Więc od razu trzeba hydraulika montować.

A tak to raczej same plusy, taka c-klasa w202 bodajże, ma chyba lepsze zawieszenie z tyłu jak e36, lepiej wyważona z tego co słyszałem. I także pancerne silniki :)

Sam teraz mam służbową c-klasę "jeden osiem" w elpegie. I daje radę. Choć luz na przekładni mam już taki na 1/8 obrotu kierownicą. Skręt jest duży, ale kierownica przy max skręcie pozostaje w tej pozycji i można jeździć w kółko bez trzymanki. Wybierak zmiany biegów jest w plastikowym koszu który lubi pękać i tracimy biegi. Biegi zmieniają 3 wodziki, jeśli gumki ze starości są sparciałe, mocno traci się na precyzji zmiany biegów i potrafią się wypiąć wodziki, blokując przy okazji skrzynię. Próba odblokowania skrzyni poprzez walenie w lewarek kończy się połamaniem kosza wybieraka :)

Ale ogólnie samochód bardzo dużo wybacza.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez marcinsz » 23 sie 2015, o 22:47

W naszej wypada trójka, bo ktoś kiedyś olał ten kosz. Wade widze tylko jedną - zbyt z przodu się siedzi. Uczucie jest takie jakby fotel był na przedniej osi. Jazda pod bande za każdym razem jest na chybił trafił.Ale może za rok wrzuce wszystko do 190 tki i powino byc ok. Prowadzenie,czy to normalne sprinty przez miasto czy jakieś latanie porównując do forda, e36 i e30 wedłóg mnie niebo a ziemia.Nissanem nie jeździłem. Części 2x droższe niż do beemki no i nie wiadomo co z czego mozna podlozyc plug&play ale przecieram szlak. W sumie to ciemny jestem,dopiero miesiąc temu wziąłem się za czytanie driftforum.pl ale powoli do przodu. Zauważyłem że robiąc w beemce 3 modyfikacje, a w mercedesia jedną efekt finalny jest taki sam ;P Motor fakt, pancerny. Żadna beemka mi tyle ni wytrzymała.
Avatar użytkownika
marcinsz
Clutch Burner
 
Posty: 41
Dołączył(a): 11 kwi 2012, o 03:16
Lokalizacja: Radom

e36 328 a poczÄ…tki w drifcie

Postprzez Konus0 » 1 wrz 2015, o 07:34

To mój pierwszy post więc witam wszystkich :)
Chciałbym się dowiedzieć co myślicie na ten temat - mam e36 coupe, kiedyś było 1.8is zeswapowane na m52b28TU z e46.
Moje pytanie - czy takie auto nada się na jakieś początki w drifcie? Nie mogę go przerobić typowo pod drift bo to mój jedyny samochód, ale co można by przerobić/ulepszyć żeby auto nadawało sie trochę do driftu i trochę do codziennej jazdy? Mam jeszcze dyfer z ISa, więc na tym przełożeniu dość chętnie mieli kołami, ale czy taki silniczek wystarczy na początek?
Z góry dziękuje za odpowiedzi,
pozdrawiam
Konus0
Amator
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 17:16
Lokalizacja: Częstochowa

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez koner » 1 wrz 2015, o 15:34

Oczywiście ze ten silnik wystarczy, żeby ci się lepiej latało muszisz utwardzić zawieszenie, bardzo przydatny jest fotel kubełkowy no i najlepiej zaspawać dyfer, to jest takie konieczne minimum, ktoś może napisze że z zaspawanym dyfrem cieżko się jeździ na codzień, ale nie jest to wcale aż tak uciążliwe, to samo dotyczy kubła .
koner
Amator
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12 lis 2010, o 19:25
Lokalizacja: radom

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Konus0 » 2 wrz 2015, o 09:34

z zawieszeniem coś tam mam dłubniete delikatnie, ale to raczej o wygląd chodziło... jest -40/20. a czy zaspawanie dyfra jest konieczne? czy np jakbym wsadził trochę mocniej zaciśnieta szpere, zrobioną powiedzmy na 40% to by wystarczyło? dzięki za odpwoiedź

a no i jeszcze jedna rzecz - mam u siebie heble od 330i, więc nie mogę założyć felgi mniejszej jak 17". Co o tym myślicie? kupić jakieś dwie stalowe 17 na tył i zmieniać na ewentualny trening?
opony założyć wtedy jak najwęższe, tak?
Konus0
Amator
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 17:16
Lokalizacja: Częstochowa

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez domel22 » 2 wrz 2015, o 16:24

Witam może i ja coś w koncu napisze w tym temacie gdyż przymierzam się do kupna swojego pierwszego drift cara :) i teraz pytanie do wyjadaczy co braće30 m50b25 e36 z tym samym silnikiem z tym że w dwóch opcjach coupe czy compact? co będzie najbardziej opcjonalne pod wgledem modow czesci i prowadzenia bo nie chce walczyć z autem :) bardzo dziękuje za konkretne odpowiedzi czemu ten a nie ten i dla czego :) Pozdrawiam :uklon:
domel22
Touge Drifter
 
Posty: 368
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 17:37
Lokalizacja: olsztyn

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Początkujący

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Heise IT-Markt [Crawler] i 9 gości

cron