JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Polonez 1.4 16v

Postprzez Jones » 5 maja 2015, o 14:16

Witam
Chciałbym rozpocząć swoją przygodę z driftem nie miałem z tym nic wspólnego wcześniej wiec proszę o wyrozumiałość. Jestem zdecydowany na kupno poloneza i chcę zeby to był konkretnie on a nie standardowo beta czy sierra oczywiście to auto będzie na poczatku służyło do nauki później planuje wrzucić coś mocniejszego w poldka ale wróćmy do początku a mianowicie jeżeli chodzi o wybór poloneza myślę że 1.4 16v bedzie najlepszą opcją co wy na to?
Jones
Amator
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3 maja 2015, o 14:07
Lokalizacja: warszawa

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez ttomek » 5 maja 2015, o 14:47

tak
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: Polonez 1.4 16v

Postprzez Pietrek.L » 5 maja 2015, o 15:16

Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: Polonez 1.4 16v

Postprzez e30 owner » 5 maja 2015, o 17:00

Na początek zapoznaj się z zasadami forum, i umieszczaj tematy w odpowiednim dziale.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Polonez 1.4 16v

Postprzez Pietrek.L » 5 maja 2015, o 23:46

Co do swapa fso viewtopic.php?f=10&t=13581
Lepsza opcja e36 - tanie, know how, części-gotowe rozwiązania
Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: Polonez 1.4 16v

Postprzez Jones » 6 maja 2015, o 09:13

Nie wiem czemu ale nie podobają mi się e36 bardziej już e30 a co do poloneza to było moje pierwsze auto został jakiś sentyment. A co do tego tematu co mi podesłeś pietrek.l myslałem o wsadzeniu rovera 1.8 ale jak pisałem wcześniej nie bardzo sie na tym znam. Myśl moja wzieła się stąd ze chyba było by mniej roboty jeżeli fabryczny silnik to rover 1.4 16v
Jones
Amator
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3 maja 2015, o 14:07
Lokalizacja: warszawa

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Pietrek.L » 7 maja 2015, o 14:00

www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4728

www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=14156

to powinno zaspokoić Twoją ciekawość

Co do E30 coraz trudniej idzie kupić przyzwoity egzemplarz w dobrych pieniądzach.
Avatar użytkownika
Pietrek.L
Touge Drifter
 
Posty: 393
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 15:54
Lokalizacja: Mordor (W-ch) / Opole

Re: Pytanie

Postprzez MrNieWieszKto » 12 maja 2015, o 22:17

driftman napisał(a):Gimbusy ci odjądą dzieciaku i spóźnisz się do gimbazy. Nie masz pojęcia o podstawach, a chcesz swapy i tuningi ?
Skoro słyszałeś, że się wkłada intercooler i się tak robi to pewnie Ci wyjdzie :D i sobie będziesz jeździł dzieciaku, ale dupą po nieheblowanej desce.

Szukałeś i nie znalazłeś.. Do tego pyskowanie do moderatora. Powinieneś zgarnąć nagrodę za lenistwo, pysk i pisanie farmazonów, oraz bujanie daleko poza obłokami gimbazy.


Hmmm.. "gimbusy", "dzieciaku", to nie było ani pomocne ani mądre, a wkurzające, bo dość, że nie potrafisz pomóc to jeszcze mnie nie znasz (chodzi tu o wiek) to jeszcze wyzywasz. Kulturę wynosi się z domu, więc podziękuj rodzicom/opiekunom za to jak cię wychowali :lollol: Widać, że zarejestrowałeś się tu w 2008 roku, czyli sporo lat minęło jak tu jesteś, więc jeżeli wchodzisz tu prawie codziennie to wiesz mniej więcej jakie pytania zadają to zamiast odpowiedzieć to wyzywasz mnie od dzieciaków.. :good: Odpowiedzieć można to w 2 zdaniach, nie trzeba tego rozwijać nie wiadomo na ile słów, w jednym napisać jaka buda w drugim np jaki silnik czy 2jz gte czy 1jz gte, bo np tak będzie dobrze, a tak źle i tyle. Skąd możesz wiedzieć, że nie mam pojęcia o podstawach haha przez internet ? Ukłon dla mistrza, który poznaje człowieka przez neta :uklon: . A co do szukania to skąd możesz wiedzieć, że nie znalazłem wcześniej tutaj albo na innym forum ? tylko nie napisałem tutaj. Dlaczego ?, bo może ktoś tutaj, by miał inne zdanie na ten temat. I nagrodę powinienem zgarnąć za lenistwo i pysk ? :lol: Ty powinieneś zgarnąć, bo po co tacy ludzie na forum jak ty skoro nie umiesz odpowiedzieć na pytanie mimo to, że jesteś tak długo tylko pisać głupoty ? Mogłeś się wgl nie odzywąć. Też bym mógł cię powyzywać, ale dlaczego miałbym zniżać się do twojego poziomu :confused: Forum jest od tego, by sobie pomagać, doradzić aby było dobrze takie to trudne ? Ja myślałem, że zarejestrowałem się na forum na którym mi ktoś pomoże wybrać dobrą opcję, ale niestety zaczęło się na obrażaniu i cwaniakowaniu :/
MrNieWieszKto
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 maja 2015, o 15:07
Lokalizacja: Polska

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez driftman » 12 maja 2015, o 23:07

Spokojnie. Nie zwyzywałem Cię. To mocne słowo. Uznałem, że to banalne pytania.
Wiadomo, że do turbo daje się ic ( intercooler)..
Napisałeś, że nie znalazłeś odpowiedzi na te pytania, a jest ich pełno w necie.
Do rzeczy.
Oba modele są dobre do driftu. Różnice są w masie i tylnym zawieszeniu, oraz rozstawie osi. Oba się jednakowo do tego nadają. Kasta w E30 jest większa.

Do mocy, którą podałeś niema sensu robić nic poza ic, wydechem i ewentualnie pojedynczym turbo w przypadku 400 koni.
2 jz jest cięższy od 1jz. 1jz ma lepszą głowice( yamaha) Z 2jzgte można grubo rezać konie. Seryjny słupek w ekstra stanie przyjmie nawet 900 koni. Poliftowe już mniej (poliftowe VVTi mają słabsze korby)

2JZ-GE bez VVTi w porównaniu do 2JZ-GTE

-w stockowej formie bez odprezania nadaje sie na jakies 400-450KM
-słabsze tłoki które doprężają silnik
-cieńsza uszczelka pod głowicą
-te same korby
-ten sam wał
-ten sam blok
-zapłon na kopułce
-brak natrysku na denka tłoka
-głowica ma słabszy przepływ

2JZ-GE VVTi w porównaniu do 2JZ-GTE

-w stockowej formie bez odprezania nadaje sie na jakies 400KM
-słabsze tłoki które doprężają silnik
-cieńsza uszczelka pod głowicą
-słabsze korby
-ten sam wał
-ten sam blok
-zapłon na 3 cewkach
-brak natrysku na denka tłoka
-głowica o słabszym przepływie

Kolektory dolotowe najlepiej zrobić od nowa przy uturbieniu. Części i osprzęt miedzy tymi silnikami sa wymienne, wiec mozna odprezać na uszczelce 2JZ-GTE.

Zaturbić zwykłego 2 jz nie jest proste i nie jest trudne. Wersje gte są fabrycznie uturbione i nie trzeba robić spływów oleju, wody do turbo, odprężać itd. Lepiej szukać gte. Kolektory z GTE nie pasują do GE. Na Twoim etapie odpuść tzw. Półtora JZ, którego robi się po to, żeby mieć wagę zbliżoną do 1JZ, ale móc wycisnąć tyle co z 2JZ. Oprócz głowicy idzie jeszcze misa 1JZ, blok zostaje z dwójki. Taką hybrydę można też wysoko zakręcić zmieniając wałki sprężynki i talerzyki na aftermarket.

Większe problemy/koszta do JZ'ów to skrzynia, sprzęgło i koszt samego silnika, oraz jego ogarnięcia na dzień dobry(ewentualny remont,uszczelnienie,rozrząd itp.) Trzeba robić elektrykę i do tego wiązkę. Łapy silnika i dorobić/przerobić/wyważyć wał, oraz milion innych spraw jak igniter. To są właśnie podstawy, a dochodzą jeszcze kruczki.
Wszystko można zrobić na seryjnym kompie.

W E36 masz seryjnie M50 które zniesie i 600 kuca. Odpada Swap, ale tanio nie będzie. E30 jest bardziej nerwowe.
Trzeba samemu wybrać co komu odpowiada.
Czy wiesz jakie koszta są związane z budową takiego auta.. Nie wiem jaki masz budżet, wszystko da się zrobić. To kwestia kasy i preferencji. Rozumiem, że sam tego nie zrobisz, więc przygotuj dobry worek kasy.

O E30 w dobrym stanie jest coraz trudniej.
Dużo czytaj :). Temat rzeka.
Wyślę Ci teraz prywatną wiadomość do miejsc w których ludzie pozjadali zęby na tuningu. Ja też wszystkiego nie wiem, ale staram się :D
Nie obraź się, pytania dawno padły tak jak odpowiedzi na nie.

Google przyjacielem twym. Szujak na forum supra i gdzie popadnie, a dogrzebiesz się. Wiele osób nie pokazuje, nie ujawnia i nie publikuje swoich projektów chroniąc wiedzę i sposoby bo to kosztuje. Wiele silników wyleciało w powietrze zanim ktoś się nauczył.

Bez obrazy :) powodzenia.
Ostatnio edytowano 13 maja 2015, o 01:31 przez driftman, łącznie edytowano 1 raz
driftman
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 1 cze 2008, o 21:23
Lokalizacja: ulica

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez MrNieWieszKto » 13 maja 2015, o 01:24

driftman napisał(a):Spokojnie. Nie zwyzywałem Cię. To mocne słowo. Uznałem, że to banalne pytania.
Wiadomo, że do turbo daje się ic ( intercooler)..
Napisałeś, że nie znalazłeś odpowiedzi na te pytania, a jest ich pełno w necie.
Do rzeczy.
Oba modele są dobre do driftu. Różnice są w masie i tylnym zawieszeniu, oraz rozstawie osi. Oba się jednakowo do tego nadają. Kasta w E30 jest większa.

Do mocy, którą podałeś niema sensu robić nic poza ic, wydechem i ewentualnie pojedynczym turbo w przypadku 400 koni.
2 jz jest cięższy od 1jz. 1jz ma lepszą głowice( yamaha) Z 2jzgte można grubo rezać konie. Seryjny słupek w ekstra stanie przyjmie nawet 900 koni. Poliftowe już mniej (poliftowe VVTi mają słabsze korby)

2JZ-GE bez VVTi w porównaniu do 2JZ-GTE

-w stockowej formie bez odprezania nadaje sie na jakies 400-450KM
-słabsze tłoki które doprężają silnik
-cieńsza uszczelka pod głowicą
-te same korby
-ten sam wał
-ten sam blok
-zapłon na kopułce
-brak natrysku na denka tłoka
-głowica ma słabszy przepływ

2JZ-GE VVTi w porównaniu do 2JZ-GTE

-w stockowej formie bez odprezania nadaje sie na jakies 400KM
-słabsze tłoki które doprężają silnik
-cieńsza uszczelka pod głowicą
-słabsze korby
-ten sam wał
-ten sam blok
-zapłon na 3 cewkach
-brak natrysku na denka tłoka
-głowica o słabszym przepływie

Kolektory dolotowe najlepiej zrobić od nowa przy uturbieniu. Części i osprzęt miedzy tymi silnikami sa wymienne, wiec mozna odprezać na uszczelce 2JZ-GTE.

Zaturbić zwykłego 2 jz nie jest proste i nie jest trudne. Wersje gte są fabrycznie uturbione i nie trzeba robić spływów oleju, wody do turbo, odprężać itd. Lepiej szukać gte. Kolektory z GTE nie pasują do GE. Na Twoim etapie odpuść tzw. Półtora JZ, którego robi się po to, żeby mieć wagę zbliżoną do 1JZ, ale móc wycisnąć tyle co z 2JZ. Oprócz głowicy idzie jeszcze misa 1JZ, blok zostaje z dwójki. Taką hybrydę można też wysoko zakręcić zmieniając wałki sprężynki i talerzyki na aftermarket.

Większe problemy/koszta do JZ'ów to skrzynia, sprzęgło i koszt samego silnika, oraz jego ogarnięcia na dzień dobry(ewentualny remont,uszczelnienie,rozrząd itp.) Trzeba robić elektrykę i do tego wiązkę. Łapy silnika i dorobić/przerobić/wyważyć wał, oraz milion innych spraw jak igniter. To są właśnie podstawy, a dochodzą jeszcze kruczki.
Wszystko można zrobić na seryjnym kompie.

W E36 masz seryjnie M50 które zniesie i 600 kuca. Odpada Swap, ale tanio nie będzie. E30 jest bardziej nerwowe.
Trzeba samemu wybrać co komu odpowiada.
Czy wiesz jakie koszta są związane z budową takiego auta.. Nie wiem jaki masz budżet, wszystko da się zrobić. To kwestia kasy i preferencji. Rozumiem, że sam tego nie zrobisz, więc przygotuj dobry worek kasy.

O E30 w dobrym stanie jest coraz trudniej.
Dużo czytaj :). Temat rzeka.
Wyślę Ci teraz prywatną wiadomość do miejsc w których ludzie pozjadali zęby na tuningu. Ja też wszystkiego nie wiem, ale staram się :D
Nie obraź się, pytania dawno padły tak jak odpowiedzi na nie.

Google przyjacielem twym. Szujak na forum supra i gdzie popadnie, a dogrzebiesz się. Wiele osób nie pokazuje, nie ujawnia i nie publikuje swoich projektów chroniąc wiedzę i sposoby bo to kosztuje. Wiele silników wyleciało w powietrze zanim ktoś się nauczył.

Bez obrazy :) powodzenia.



No i to właśnie chciałem zobaczyć, zrozumiale wytłumaczone co i jak. Dzięki za odpowiedź :good: Chce właśnie zacząć działać na drugi rok z tym, w tym już też roku coś zacznę, chodzi mi o zbieranie części do kupy, ale właśnie czekałem na rady ludzi którzy wiedzą jaka opcja będzie dobra, bo nie jest sztuką kupić auto jakie np mi się podoba skoro może być problem z różnymi rzeczami np części droższe albo trudno dostępne. Kasa - wiem, że to sporo kosztuje i dlatego pytam żeby nie popełnić błędu jak inni, że wywalą kasę na jakiś silnik, który się wgl nie nadaje do driftu, polatają trochę i silnik na złom albo ta sama opcja tylko, że z autem :rotfl: a tak to lepiej jest spytać się ludzi którzy znają temat i dadzą dobrą radę. A co do auta jeszcze i silnika to jz jest łatwiej wsadzić do bmw czy np do s13 ? Bo nie ukrywam, że i taka opcja kręci mi się po głowie :yahoo: Różne myśli chodzą mi po głowie jest sporo opcji, ale ja szukam w miarę taniej i prostej metody na początek. A wg Ciebie pomijając to co pisałem jaka dobra opcja by była najtańsza chodzi o silniki koszta ;) jakiś m54b30 ? 62b44 co o tym sądzisz ?
MrNieWieszKto
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 maja 2015, o 15:07
Lokalizacja: Polska

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez driftman » 15 maja 2015, o 19:03

Niech ktoś inny odpowie. Dla mnie to jedno i to samo. Wózek i reszta wymaga rzeźby jak w każdym inny nie rodzimym aucie. Szukaj informacji..
Na Twoim miejscu przeczytałbym wszystkie projekty na forum i myślał, a potem zdawał pytania.

Jeżeli chcesz znać moje zdanie, to na późniejszym etapie koszta robią się podobne bo i tak trzeba przebudować Wszystko.
Jaki masz budżet?
Jeżeli się zastanawiasz czy Cię stać. To prawdopodobnie Cię to przerośnie. Niestety. Hamulce, zawieszenie,blacharka,klatka,wnętrze, fele,opony, wacha, lekkie elementy,serwis, awarie. Czyjaś robota..
Dywagacje

B30 i b44 to moim osobistym zdaniem pomyłka. ABZ audi lepszy. UZ toyoty też. Czytaj, szukaj. Zgłębiaj temat, a po mału się rozjaśni :)
driftman
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 1 cze 2008, o 21:23
Lokalizacja: ulica

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez afryka » 7 lip 2015, o 11:37

Witam!

Pytanie, czy 150 konna e36 2.0 wystarczy na początek? (O ile te 150 koni wciąż żyje [w co wątpie]) -> http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ks ... 350571ebee

Zastanawiam się czy warto rzucać 5 tysięcy i po jakimś czasie swapować motor, czy lepiej od razu kupić coś mocniejszego?
afryka
Amator
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24 cze 2013, o 14:43
Lokalizacja: Zielona Góra

pierwsze

Postprzez remix1988 » 20 lip 2015, o 19:52

Witam na początek pozdrawiam wszystkich zmotoryzowanych,jak widać jestem tu nowy i mam parę pytan odnosnie
pierwszych kroków w drifcie,mianowicie na początek jakie auto kupić przygotowane do driftu czy może samemu robić jakiś projekt i tu jest trochę mały problem ponieważ w mechanice nie jestem zbytnio dobry więc czy to ma sens? A może są jakieś grupy które pomogą się odnaleść się w tym temacie czy trzeba mieć obstawę swoich mechaników żeby wziąść udział w zawodach i jakie ewentualnie są koszty startu i przerobienia podstawowej wersji samochodu dla amatora dziękuję za wszelkie podpowiedzi
remix1988
Amator
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 lip 2015, o 14:17
Lokalizacja: poznań

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Frankie » 29 lip 2015, o 09:28

Witam

warto pchać się w e46 na początek? zastanawiam się pomiędzy e36 a anglikiem e46, można takie 325 czy 328 dostać za sensowne pieniądze, ale czy potem koszt części mnie nie zje? Aha, i czy są w Polsce jakieś sensowne body kity do e46 poza GTR?
Frankie
Amator
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 17:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez czaczunio » 2 sie 2015, o 21:56

Witam szanowne Grono. szukam RWD... nie pierwszego w moim życiu no kilka już było.. Mam już swój Cel - mianowicie clk w208 2.3 na kompresorze... czy ktoś z kolegów lub koleżanek ogarniał taki sprzęt?? nie chodzi mi o awarie itp bo wiem czego się po mercedesach spodziewać( mam słabość do gwiazdy) ... chodzi mi o frajdę z upalania, co warto sprawdzić wcześniej, co zmienić ( pomijając instalację normalnego rękawa) jak się to cholerstwo zachowuje, jak wygląda sprawa dostępności klamotów itd... no i oczywiście czy ten silnik dla amatora będzie wystarczający i chociaż w miarę rozwojowy... każda opinia będzie mile widziana... Pozdrawiam serdecznie!!
czaczunio
Amator
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 sie 2015, o 21:20
Lokalizacja: Grudziądz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Początkujący

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości