Spokojnie. Nie zwyzywałem Cię. To mocne słowo. Uznałem, że to banalne pytania.
Wiadomo, że do turbo daje się ic ( intercooler)..
Napisałeś, że nie znalazłeś odpowiedzi na te pytania, a jest ich pełno w necie.
Do rzeczy.
Oba modele są dobre do driftu. Różnice są w masie i tylnym zawieszeniu, oraz rozstawie osi. Oba się jednakowo do tego nadają. Kasta w E30 jest większa.
Do mocy, którą podałeś niema sensu robić nic poza ic, wydechem i ewentualnie pojedynczym turbo w przypadku 400 koni.
2 jz jest cięższy od 1jz. 1jz ma lepszą głowice( yamaha) Z 2jzgte można grubo rezać konie. Seryjny słupek w ekstra stanie przyjmie nawet 900 koni. Poliftowe już mniej (poliftowe VVTi mają słabsze korby)
2JZ-GE bez VVTi w porównaniu do 2JZ-GTE
-w stockowej formie bez odprezania nadaje sie na jakies 400-450KM
-słabsze tłoki które doprężają silnik
-cieńsza uszczelka pod głowicą
-te same korby
-ten sam wał
-ten sam blok
-zapłon na kopułce
-brak natrysku na denka tłoka
-głowica ma słabszy przepływ
2JZ-GE VVTi w porównaniu do 2JZ-GTE
-w stockowej formie bez odprezania nadaje sie na jakies 400KM
-słabsze tłoki które doprężają silnik
-cieńsza uszczelka pod głowicą
-słabsze korby
-ten sam wał
-ten sam blok
-zapłon na 3 cewkach
-brak natrysku na denka tłoka
-głowica o słabszym przepływie
Kolektory dolotowe najlepiej zrobić od nowa przy uturbieniu. Części i osprzęt miedzy tymi silnikami sa wymienne, wiec mozna odprezać na uszczelce 2JZ-GTE.
Zaturbić zwykłego 2 jz nie jest proste i nie jest trudne. Wersje gte są fabrycznie uturbione i nie trzeba robić spływów oleju, wody do turbo, odprężać itd. Lepiej szukać gte. Kolektory z GTE nie pasują do GE. Na Twoim etapie odpuść tzw. Półtora JZ, którego robi się po to, żeby mieć wagę zbliżoną do 1JZ, ale móc wycisnąć tyle co z 2JZ. Oprócz głowicy idzie jeszcze misa 1JZ, blok zostaje z dwójki. Taką hybrydę można też wysoko zakręcić zmieniając wałki sprężynki i talerzyki na aftermarket.
Większe problemy/koszta do JZ'ów to skrzynia, sprzęgło i koszt samego silnika, oraz jego ogarnięcia na dzień dobry(ewentualny remont,uszczelnienie,rozrząd itp.) Trzeba robić elektrykę i do tego wiązkę. Łapy silnika i dorobić/przerobić/wyważyć wał, oraz milion innych spraw jak igniter. To są właśnie podstawy, a dochodzą jeszcze kruczki.
Wszystko można zrobić na seryjnym kompie.
W E36 masz seryjnie M50 które zniesie i 600 kuca. Odpada Swap, ale tanio nie będzie. E30 jest bardziej nerwowe.
Trzeba samemu wybrać co komu odpowiada.
Czy wiesz jakie koszta są związane z budową takiego auta.. Nie wiem jaki masz budżet, wszystko da się zrobić. To kwestia kasy i preferencji. Rozumiem, że sam tego nie zrobisz, więc przygotuj dobry worek kasy.
O E30 w dobrym stanie jest coraz trudniej.
Dużo czytaj
. Temat rzeka.
Wyślę Ci teraz prywatną wiadomość do miejsc w których ludzie pozjadali zęby na tuningu. Ja też wszystkiego nie wiem, ale staram się
Nie obraź się, pytania dawno padły tak jak odpowiedzi na nie.
Google przyjacielem twym. Szujak na forum supra i gdzie popadnie, a dogrzebiesz się. Wiele osób nie pokazuje, nie ujawnia i nie publikuje swoich projektów chroniąc wiedzę i sposoby bo to kosztuje. Wiele silników wyleciało w powietrze zanim ktoś się nauczył.
Bez obrazy
powodzenia.