e36 v8

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

e36 v8

Postprzez Mack » 27 mar 2015, o 12:46

Koledzy sprawa wyglada tak ze autko ma sluzyc dzielnie na okolicznych "eventach" jak tez dobrze by bylo "przedstawic" mu Motopark Koszalin. - DPB - na powazniejsze ranga imprezy sie narazie nie planuje wybierac wiec w miejsce s50b32 (szukam walu korbowego ale bezskutecznie juz dluzszy czas ) wymyslilem wrzucic m60b40 ktory to juz lezy w garazu. No i teraz zaczyna sie zabawa - wladowalismy na chwile kolegi m62b44 skreconego flansza ze skrzynia z m52 i sprawa nie wyglada ciekawie. W e30 to jest no stress zeby to zamontowac ale e36 pomimo pierwszego wrazenia obszernosci komory niestetynie przyjmie tego motorku z "otwartymi podluznicami" tylko trzeba sie bedzie podeprzec rozwiazaniami dostepnymi na forum czy tez na portalach aukcyjnych.
na ten moment w planach jest ogarniecie tematu z posadzeniem motoru - najpierw myslalem o malym garbiku na masce ale po przymiarkach wychodzi ze wielblad by sie takiego czegos nie powstydzil albo po opuszczeniu przed magiel dziura miedzy grodzia a motorem na jeszcze dwa cylindry. Czy ma to realny wplyw na prowadzenie w drifcie? Nie wiem - audi niby tak maja i jakos jezdza za "widow maker" nie uchodza ale wyglada to dosc dziwnie i wydaje sie ze trzeba cos z tym zrobic wiec tu prosilbym o ewentualne naprowadzenie na wlasciwy tor:

1 Miska - wypatrzylem zestaw forumowicza z Pleszewa - Adamat : zestaw miska lapy podkladki instrukcja co z pompa - 1540zl
2 Flansza - Ola parts 700zl
3 Zamach I sprzeglo do pana otoczaka

I tu pytanie do was co sadzicie z wlasnego doswiadczenia o produktach- wymienionych wyzej uslugodawcow?
Ewentualnie moze jakies inne "adresy"!?
Mam kolege ktory mowi ze by wyspawal mi taka miche ale wolalbym uniknac braku smarowania na jakims dluzszym luku wiec licze na rozwiazanie z Adamatu w tej kwestii. Autka z flanszami jezdza u nas przynajmniej 3 sztuki i nikt nie narzeka tylko kazdy zamawial u innego producenta. Na alle znalazlem akurat Olaparts. A pana Otoczaka z kolei widzialem ze w paru watkach byl wymieniany wiec tez uznalem ze bedzie znal sie na rzeczy. Od internetowych opcji we lbie huczy wiec jakby co to prosze smialo wyprowadzic swiezaka z bledu. :rockon:

Pzdr Mack
Ostatnio edytowano 27 mar 2015, o 14:16 przez Mack, łącznie edytowano 2 razy
Mack
Amator
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 maja 2010, o 11:00
Lokalizacja: Szczecin

Re: e36 v8

Postprzez marian00 » 27 mar 2015, o 13:47

Jako że mam e36 v8 pozwolę sobie zabrać głos. Otóż mam silnik wsadzony na "garba". Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw nie zdecydowałem się na zastosowanie miski z ADAMATU z prostej wg. mnie przyczyny, a mianowicie chodzi o wysokość tzn. wydaje mi się że schodzi troche za bardzo pod magiel, chciałem mieć samochód nisko więc niestety to rozwiązanie odpadło.
Avatar użytkownika
marian00
Król Ronda
 
Posty: 91
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 17:56
Lokalizacja: Łazy

Re: e36 v8

Postprzez muszyński » 27 mar 2015, o 19:38

Cześć. Podobnie jak kolega mam e36 z m60b40.. co do miski od Adama to skoro auto ma być do zabawy to musi się prowadzić.. nowa micha daje to że silnik idzie w tył i niżej... co z kolei ma wpływ na prowadzenie.. ja akurat mam inne rozwiązanie bardziej kosztowne i czasochłonne... afekt podobny jam przy castomowej misce... jak co to obejrzyj sobie projekt na forum P.W.W drift car bmw e36 z 2.8 na m60b40... co do flaszy pod skrzynie to bież śmiało ja mam też i działo skrzynia nie jest pancerna ale daje rade a koszty śmieszne za skrzynie około 200 zł... trochę zabawy z dwumasem ale jak ktoś ogarnięty to da rade... jedno w co trzeba zainwestować to w dobre zawieszenie. silni ciężki i trosze kołysze autem...
Avatar użytkownika
muszyński
Touge Drifter
 
Posty: 629
Dołączył(a): 28 maja 2012, o 19:12
Lokalizacja: poznań

Re: e36 v8

Postprzez Juriusz » 9 kwi 2015, o 13:38

Pozwolę sobie podrzucić Ci jeszcze jeden pomysł:

http://allegro.pl/miska-a-la-alpina-pom ... 58927.html

Zdjęcia w aukcji są z mojego auta dlatego pozwoliłem sobie wstawić link.
Avatar użytkownika
Juriusz
Touge Drifter
 
Posty: 134
Dołączył(a): 7 maja 2010, o 14:25
Lokalizacja: Radzymin

Re: e36 v8

Postprzez Nikikin » 9 kwi 2015, o 16:19

Janusz, napisz coś więcej o tym.
Czy pompa jest całkowicie nowa czy przerobiona seryjna?
Jak to się sprawuje?
Jakie ciśnienie oleju utrzymuje?
Avatar użytkownika
Nikikin
Touge Drifter
 
Posty: 406
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 15:31
Lokalizacja: Kielce

Re: e36 v8

Postprzez ADAMAT » 26 kwi 2015, o 14:09

Cześć więc może dodam kilka odpowiedzi od siebie.

Na początku mieliśmy troszkę problemów produkcyjnych głównie z deformacją powierzchni przylegającej do bloku silnika, wredność stali i tu był nasz błąd miski były za wcześnie demontowane z oprzyrządowania, obecnie każda po spawaniu przed demontażem leży na nich praktycznie 48h dla likwidacji naprężeń spawalniczych i dla świętego spokoju aby zachować idealną płaszczyznę przylegania do bloku, tak więc obecnie już jest wszystko opanowane na 100%. Co do położenia miski w przypadku projektu nad którym pracowaliśmy miska wyszła 5 mm poniżej sanek "śruba spustowa oleju" z tego względu że klient koniecznie chciał aby pod oryginalną maską mieściła się pokrywa kolektora :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeśli komuś nie zależy na tej pokrywie lub ma maskę z laminatu może śmiało dać pod poduszki podkładki np 10mm i miska będzie całkowicie wyżej niż sanki, również alokowaliśmy śrubę spustową na bok.
Modyfikujemy oryginalną pompę oleju z dawcy to tej operacji dostarczamy już w komplecie elementy, a żeby ją zmodyfikować potrzebna jest ręczna wiertarka, wiertło fi18, szlifierka kątowa i ściąga spawalniczy :D zajmuje to 30 minut pracy. Wszystko opisane jest w instrukcji dostarczanej od nas.

Co do samej pompy to jeśli od dawcy jest sprawna to sama bez regulatora ciśnienia produkuje ponad 16bar, prawidłowe ciśnienie na zimnym silniku i prawidłowo działającym regulatorze to 8 do 8,5 bara na ciepłym 6,5 bara na obrotach jałowych 1,5 bara min 1 bar. Pojemność miski też jest zwiększona do 7,5 litra w wewnątrz również jest grodź, praktycznie nie ma możliwości nawet przy ponad 200km/h jadąc bokiem aby zabrakło oleju pod smokiem.

Dzięki temu rozwiązaniu tak jak wspomniał kolega silnik w E36, E46, Z3 jest przy grodzi, a w E30 możemy cofnąć go do tyłu o kolejne 15cm modyfikując grodź ;)
Jak ktoś ma pytania śmiało dzwonić 508072782 lub pisać adamat@poczta.onet.eu
Avatar użytkownika
ADAMAT
DRIFTER
 
Posty: 635
Dołączył(a): 16 kwi 2009, o 20:05
Lokalizacja: Pleszew

Re: e36 v8

Postprzez Mack » 10 cze 2015, o 10:36

A co z wałem i biegami drodzy panowie ?? Da się spasować od czegoś czy przedłużyć trzeba aktualny "setup" ?? :grin:
Mack
Amator
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 maja 2010, o 11:00
Lokalizacja: Szczecin

Re: e36 v8

Postprzez Mack » 10 lip 2015, o 18:23

No I autko wczoraj wyjechalo z warsztatu o wlasnych silach :)
Niestety ale zeby sobie cos spasowac od jakiwgos modelu to problem I wieksza czesc przerobek to "custom" ;)
Flansza Ola Parts
Zestaw sprzegla Mikxtura (tarcza m3 docisk m54 dwumas przerobiony na jednomas)
Wal - Przedluzana przednia czesc
Lapy silnika I skrzyni - wyrob wlasny z tego co bylo akurat pod reka (do belki dospawane od czola plytki pod lapy)
Pas przedni zostal przedstawiony szlifierce i wyciachane zostalo miejsce na chlodnice od m3 (chlodnica wraz z mocowaniami przesunieta na sam poczatek podluznic)
Kolektory pociachane i przystosowane do e36 (z2 kompletow EU i eng wyszedl 1wlasciwy)
Wydech to w sumie m3 gdyby nie kolektory i zejscie z lewego rzedu.
Sygnal predkosci jak i inne czujniki i kabelki popodlaczane .Zostalo wyciachac dziure w masce i cos musze zrobic z dolotem - nie chce stozka ale niestety - przytrachalem puche z e38 m60 i sie troche nie miesci :(
Moze z jakiejs 540 czy e32 sa mniejsze trosske ??Nie chcialbym nakupowac puszek i z zadnej nie skorzystac.
Juz nawet w akcie desperacji zaczalem przegladac oferty ze stozkami ale pojawil sie kolejny problem a mianowicie przeplywka ma. w m60 92mm a Najwiekszy filtr kaki wygrzebalem na. portalu aukcyJnym ma 89mm .
Jesli moze ktos cos madrego mi podrzucic to bylbym wdzieczny ;)
Pzdr
Mack
Amator
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 maja 2010, o 11:00
Lokalizacja: Szczecin

Re: e36 v8

Postprzez marian00 » 10 lip 2015, o 19:24

Naciągniesz ten stożek, ja mam i działa :grin:
Avatar użytkownika
marian00
Król Ronda
 
Posty: 91
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 17:56
Lokalizacja: Łazy


Powrót do Początkujący

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości