JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Dział dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w driftingu.

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Overboost » 19 kwi 2014, o 08:35

Przeczytalem caly temat juz jakis czas temu,pewnie doszlo troche postow,z tego co pamietam niewiele jest info od Suprze mk3,jak sie to auto nadaje dla poczatkujacego usera?Konkretnie mam na mysli ten egzemplarz z wolnossacym 2jztem:
http://allegro.pl/toyota-supra-mk-iii-2 ... 95491.html
Prosze o info tych ktorzy wiedza cos nie koniecznie o tym egzemplarzu ale o mk3 wgl w kwesti bokolotu.Pzdr
Overboost
Amator
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 sty 2014, o 09:38
Lokalizacja: Grodzisk maz.

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez drift-rak » 19 kwi 2014, o 10:08

Overboost napisał(a):Przeczytalem caly temat juz jakis czas temu,pewnie doszlo troche postow,z tego co pamietam niewiele jest info od Suprze mk3,jak sie to auto nadaje dla poczatkujacego usera?Konkretnie mam na mysli ten egzemplarz z wolnossacym 2jztem:
http://allegro.pl/toyota-supra-mk-iii-2 ... 95491.html
Prosze o info tych ktorzy wiedza cos nie koniecznie o tym egzemplarzu ale o mk3 wgl w kwesti bokolotu.Pzdr


supra ma w serii tragiczny skret i nie jest zbyt lekka ale wszystko da sie ogarnac;) poczytaj projekty np Żółtego na tym forum. ogolnie chyba sa dwie supry mk iii na tym forum w budowie w dziale projekty
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Gremlin » 24 kwi 2014, o 17:53

Wybaczcie lenia, ale nawet z wyszukiwaniem w temacie odpycha 165 stron ;)

Pytanie moje jest natury, co lepiej BMW e36 coupe czy sedan? Czytałem że sedana daje się bardziej odchudzić, jednak wydaje mi się że buda będzie dużo sztywniejsza w przypadku coupe. A jak to jest w praktyce?

Ogólnie myślę o robieniu driftowozu na bazie e36 325i, a z tego co poczytałem forum to przyzwoita i ponad wystarczająca dla początkującego baza ;)
Gremlin
Amator
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez e30 owner » 24 kwi 2014, o 19:28

Dla mnie osobiście - posiadacza e30 sedan, to na początek nie ma różnicy czy coupe czy sedan. W obu i tak pierwsze co padnie to wyrwany wózek :D Resztę - czyli stan kielichów i sprawę rozłażącej się budy przy mocnym katowaniu na betonowym zawiasie załatwią rozpórki, i według mnie już z takim pakietem można upalać spokojnie. Moja e30 w takim zestawieniu i ze średnią blacharką nadal trzyma fabryczne wymiary pomimo 27 lat na karku i 3 latach upalania dla zabawy. Sedan przy odciążaniu ma zaletę jedynie w wadze tylnych drzwi - coupe ich po prostu nie ma ,więc masa zostaje :) W późniejszym czasie, klatka i tak różnice zniweluje do zera.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Gremlin » 24 kwi 2014, o 20:27

No tak, bo w e30 coupe drzwi zostały zaspawane na stałe <żart>

Czyli w zasadzie to zawias na początek a jedno i drugie da radę. Skłaniam się do coupe, względy estetyczne. A czy na początku warto zająć się obspwaniem kielichów? Prawdę mówiąc myślałem że na początek pójdzie jakiś low budżetowy zawias, potem rozpórka na przód. W międzyczasie wywalanie środka, a na zimę planuję dorzucić klatkę. Wydaje mi się, z tego śledziłem forum że to dobry kierunek rozwoju driftcaru ;)
Gremlin
Amator
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez drift-rak » 24 kwi 2014, o 20:36

Gremlin napisał(a):No tak, bo w e30 coupe drzwi zostały zaspawane na stałe <żart>

Czyli w zasadzie to zawias na początek a jedno i drugie da radę. Skłaniam się do coupe, względy estetyczne. A czy na początku warto zająć się obspwaniem kielichów? Prawdę mówiąc myślałem że na początek pójdzie jakiś low budżetowy zawias, potem rozpórka na przód. W międzyczasie wywalanie środka, a na zimę planuję dorzucić klatkę. Wydaje mi się, z tego śledziłem forum że to dobry kierunek rozwoju driftcaru ;)


Wiekszosc tak zaczyna;) od niemal serii do bezkompromisowych rozwiazan;)
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Gremlin » 25 kwi 2014, o 13:46

Taki mam plan. A jeszcze pytanie. Magiel ruszać, myślałem o wrzuceniu takiego od z4, bo ma więcej obrotów, w związku z czym na chłopski rozum wydaje mi się że oznacza to większy skręt. Czy się mylę?
Gremlin
Amator
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez drift-rak » 25 kwi 2014, o 14:46

Gremlin napisał(a):Taki mam plan. A jeszcze pytanie. Magiel ruszać, myślałem o wrzuceniu takiego od z4, bo ma więcej obrotów, w związku z czym na chłopski rozum wydaje mi się że oznacza to większy skręt. Czy się mylę?


Skret nie bedzie wiekszy tylko mniej sie nakrecisz kierownica od maxa do maxa.
Zeby powiekszyc skret jest kilka patentow. Polecam poczytac watek na temat zawieszen w bmw gdzie masz wszystko wyjasnione i sa nawet obrazki ilustrujace zasady dzialania. Jest troche tam stron ale warto je przejrzec
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez e30 owner » 25 kwi 2014, o 15:26

Co do obspawania kielichów - warto to zrobić, bo wszystkie e30 i e36 jakie robiłem a miały tanie betonowe zawieszenia z dużą glebą i NIE MIAŁY ROZPÓREK pękały na łączeniach nadkoli/kielichów z podłużnicami i przy grodzi, ciężko to zauważyć bo jest tam mastyka - guma. Wychodziły problemy dopiero gdy przyjeżdżały samochody by założyć rozpórki aby zapobiec pękaniu w większości za późno. A problemy wychodziły bo rozpórki nie chciały pasować - były jakby za długie :D A to jednak kielichy pękały i się składały do wewnątrz o kilka mm. Odradzam rozpórki ze śrubą rzymską - regulowane, jedynie sztywne.

Więc obspawanie dobra sprawa, ale według mnie nie konieczna gdy są rozpórki i jakiś rozsądny zawias - na przykład gwint na dwóch sprężynach (sprężyna główna i "tender spring", nie mylić z helperem) Lub sztywniejszy zawias "uliczny". Bo jednak obspawanie tanią zabawą nie będzie bo jest od groma przy tym roboty. Uwierz że na początek dobry amor, sztywniejsza sprężyna i rozpórki wystarczą. Co do skrętu, wszystko weryfikuje jak Drift - rak napisał, nie ilość obrotów kierą, a ilość mm wychylenia listwy magla z obudowy od skraju do skraju/2. Resztę załatwią patenty dobrze znane i opisane na forum.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Gremlin » 26 kwi 2014, o 21:09

Myślałem że obspawanie jest konieczne. Bo prawdę mówiąc rozpórki to będzie pierwsze co będę chciał wrzucić też właśnie. To rozwiewa moje wątpilwości. A odpowiedź na legendarne pytanie czy na podniesionym czy nie samochodzie zakładać rozpórkę znacie? :)

No i co to znaczy nie tanie betonowe zawieszenie. Czy skupić się na samych amorach i na przykład wrzucić B6 bilsteiny i jakieś sprężyny Eibacha, czy np pokusić się o coś z wyższej półki? Dodam, że wydaje mi się że B6 to nie najtańszy zawias, ale dość twardy z tego co miałem okazję przejechać się ;)

A o pantentach na skręt muszę w takim razie poszperać na forum ;)
Gremlin
Amator
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez evorwd » 27 kwi 2014, o 00:05

zależy ile jesteś w stanie wydać na zawieszenie, osobiscie nie wiem ile taki zestaw kosztuje (b6 + eibach) ale ja bym Ci polecal coś z ustawieniem twardości, mam u siebie w e46 zestaw D2, koszt calego zestawu to 600 funtow, kolo 3000 pln, ale nie zamienil bym go na nic innego, wiec szczerze i osobiście polecam :P
evorwd
Amator
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:57
Lokalizacja: Wielka Brytania

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Gremlin » 27 kwi 2014, o 08:01

Wydawania 3koła na początku na zawias mnie przeraża. Wolałbym coś bliżej połowy tej ceny maksymalnie, przynajmniej na samym początku ;)
Gremlin
Amator
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Blacky » 28 kwi 2014, o 08:58

wydasz raz, a jeśli nie rozwalisz amortyzaotora, to będzie służył długoooo, a wszystkie regulacje wynagrodzą Ci cenę :)
co nie zmienia faktu, że na MTS'ie, czy innych tego typu taniznach nie da się jeździć, da się
możesz też kupic jakiś lepszy, ale używany gwint
Avatar użytkownika
Blacky
Touge Drifter
 
Posty: 569
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 21:38
Lokalizacja: Tychy

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez Gremlin » 28 kwi 2014, o 15:05

Jeśli nie rozwalę ;) myślę że przy naukach rozwalanie amorów mimo wszystko się zdarza i wolałbym żeby moje 3koła nie poszło od razu z dymem ;)



Edit: wróć. pytania nie było. turlam się do stosownego tematu na forum ;P
Gremlin
Amator
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAKIE AUTO KUPIĆ - TU ZADAJEMY TO PYTANIE

Postprzez e30 owner » 28 kwi 2014, o 18:25

Zazwyczaj w amorku za 3 koła przy uderzeniu uszkadza się jedynie tłoczysko plus kilka drobnych rzeczy i jego regeneracja równa się kupnie jakiegoś jednorazowego taniego chińczyka :) Którego nie zregenerujesz i chyba nawet na sztuki nie sprzedają tylko w parach. Więc te 3000 wydajesz w sumie tylko raz, później już tylko kilka stówek na regenerację, raz na jakiś czas, gdzie w przypadku tanich gwintów raz w roku wysyłasz na gwarancję bo się wylał, lub co dwa lata kupujesz nowy zestaw za 800 czy 1000 bo się zużył :)

Najlepszą opcją jest dorwać używkę markową.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Początkujący

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron